Gå til innhold

Svineinfluensaen, noen som kjenner panikken`?


Gjest hypokonder, og engstelig

Anbefalte innlegg

Gjest hypokonder, og engstelig

Smitteangst har alltid plaget meg, det går fra de rene hypokondre tanker, til vasketvang til i ekstreme tilfeller psykose, hvor jeg før har følt smitte blitt spredd via tv o.l.

Nå er jeg medisinert, men jeg sitter med betydelig angst for svineinfluensaen, og teller dagene (5) til jeg blir vaksinert. Jeg er i risikogruppen, og er svært nøye. Så det jeg ville spørre om, er det flere her som lever med høyt angstnivå om dagen grunnet denne epidemien? Og hvordan mestrer folk dette? For meg går det hardt på håndhygiene, matvarer og andre varer må stå i 2-3 timer før jeg spiser av dem (ett virus kan leve i opptil 2 timer under serdeles lykkede forhold), og jeg prøver å unngå å lese det som er svært negativt i media. Før om årene når jeg var umedisinert, ble det i slike situasjoner som nå, til att jeg gikk med kniv, slik att jeg ville ta livet av meg, dersom jeg ble syk. Gjør ikke det nå, men fy jeg sliter nå ja. Tenker også på alle andre som sliter nå, og ikke minst de som faktisk er alvorlig syke, de er få, men for en vond situasjon det må være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest høstlyng

Jeg er mere redd for å kjøre bil faktisk. Les også denne:

http://go.startsiden.no/go/e/content_results;siteId=230;afu=verden.abcsok.noa47index.html%3Fq%3Dhesteinfluensa%26lr%3Dlang_no/http://www.vetinst.no/nor/Faktabank/Alle-faktaark/Hesteinfluensa

Det er veldig mye som er farlig i livet, det er faktisk sant at det er farlig å leve, men hva er alternativet?

Er det foresten selve sykdommen du er redd for, eller er du redd for å dø av den? Hvis det er det siste som gjelder, bør du vel tenke at det er mye annet som er mye mere dødelig enn svineinfluensaen :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en mamma fra sør

Er ikke grepet av panikk, men syns det var ekkelt da det døde en 2-åring av svineinfluensa i Norge nå. Siden jeg har et barn på samme alder og min skrekk er selvsagt at h*n skal bli alvorlig syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke grepet av panikk, men syns det var ekkelt da det døde en 2-åring av svineinfluensa i Norge nå. Siden jeg har et barn på samme alder og min skrekk er selvsagt at h*n skal bli alvorlig syk.

2-åringen som døde hadde en alvorlig bakgrunnssykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maniana

Min sønn er hypokonder opg slet veldig i begynnelsen av "hysteriet",men jeg viste han svar som NHD gav meg. Han roet seg flere hakk,og er ikke så hysterisk lenger ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Min sønn er hypokonder opg slet veldig i begynnelsen av "hysteriet",men jeg viste han svar som NHD gav meg. Han roet seg flere hakk,og er ikke så hysterisk lenger ;-)

Har han lest det siste svaret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der likte ikke jeg engang,det er ""hysterie" det er sikkert! Ikke søren om jeg lar meg eller familien påvirkes av noe slikt!!!

Jeg tror vaksinen er farligere enn selve influensaen! Trodde virkelig ikke at NHD skulle la seg påvirke sååå mye!! *sjokkert*

Klart at NHD må følge det offiselle synet på vaksineringen og det Folkehelseinstituttet anbefaler. Han er jo tross alt lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ...............

Er ikke grepet av panikk, men syns det var ekkelt da det døde en 2-åring av svineinfluensa i Norge nå. Siden jeg har et barn på samme alder og min skrekk er selvsagt at h*n skal bli alvorlig syk.

men det de ikke sa noe om er at at¨åringen hadde en alvorlig medfødt lidelse og var da i risikogruppen. Dette fikk vi ikke opplyst om før lenge etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest firepile

Det der likte ikke jeg engang,det er ""hysterie" det er sikkert! Ikke søren om jeg lar meg eller familien påvirkes av noe slikt!!!

Jeg tror vaksinen er farligere enn selve influensaen! Trodde virkelig ikke at NHD skulle la seg påvirke sååå mye!! *sjokkert*

Hvis meningen var å skremme vettet at folk, så har han lykkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Klart at NHD må følge det offiselle synet på vaksineringen og det Folkehelseinstituttet anbefaler. Han er jo tross alt lege.

Men å fraråde folk å gå på kino? Hvorfor ikke samtidig fraråde å bruke offentlige transportmidler?

Og bil må man for all del ikke kjøre, det omkommer tross alt mer enn 400 personer på veiene hvert år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skjønner?

Men å fraråde folk å gå på kino? Hvorfor ikke samtidig fraråde å bruke offentlige transportmidler?

Og bil må man for all del ikke kjøre, det omkommer tross alt mer enn 400 personer på veiene hvert år!

Men å fraråde folk å gå på kino? Hvorfor ikke samtidig fraråde å bruke offentlige transportmidler?

S: Transportmidler er nytte/nødvendig ifm jobb. Kino er kun fornøyelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men å fraråde folk å gå på kino? Hvorfor ikke samtidig fraråde å bruke offentlige transportmidler?

S: Transportmidler er nytte/nødvendig ifm jobb. Kino er kun fornøyelse.

Vi skjønner vel alle at alle rådene som kommer rundt svineinfluensaen/smitte skyldes samfunnsøkonomiske hensyn, først og fremst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Vi skjønner vel alle at alle rådene som kommer rundt svineinfluensaen/smitte skyldes samfunnsøkonomiske hensyn, først og fremst.

Men slik som media fremstiller dette skulle man tro det dreide seg om Svartedauen eller Ebola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...