Gå til innhold

Svineinfluensaen, noen som kjenner panikken`?


Gjest hypokonder, og engstelig

Anbefalte innlegg

Men slik som media fremstiller dette skulle man tro det dreide seg om Svartedauen eller Ebola.

Ja, det er jeg helt enig i. Men hvis det ikke er slik som de beskriver - hva er da hensikten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest firepile

Ja, det er jeg helt enig i. Men hvis det ikke er slik som de beskriver - hva er da hensikten?

Selge flere aviser, og få flere sidevisninger online?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selge flere aviser, og få flere sidevisninger online?

Tror du virkelig at det ikke stikker dypere enn som så? Jeg har stor respekt for dine meninger - og det er derfor jeg spør:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Tror du virkelig at det ikke stikker dypere enn som så? Jeg har stor respekt for dine meninger - og det er derfor jeg spør:-)

''Tror du virkelig at det ikke stikker dypere enn som så?''

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Tror du virkelig at det ikke stikker dypere enn som så?''

Nei.

Nå kommer jeg med en av mine kjepphester: Hva med legemiddelindustrien og deres inntekter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Nå kommer jeg med en av mine kjepphester: Hva med legemiddelindustrien og deres inntekter?

Det glemte jeg. Dette er et meget viktig poeng (jeg trodde du tenke mer på div. konspirasjonsteorier, NWO og annet sludder).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det glemte jeg. Dette er et meget viktig poeng (jeg trodde du tenke mer på div. konspirasjonsteorier, NWO og annet sludder).

Jeg vet ikke hva som stemmer og ikke. Men jeg sitter akkurat nå og chatter med en venn i England hvor begge barna er veldig syke og spiser tamiflu. Han er kjemperedd for barna sine, for de er veldig syke :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maniana

Klart at NHD må følge det offiselle synet på vaksineringen og det Folkehelseinstituttet anbefaler. Han er jo tross alt lege.

Ja,klart det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maniana

Hvis meningen var å skremme vettet at folk, så har han lykkes.

Jepp! Men det er jo typisk da,helt normalt. Derfor er det viktig, at folk gjør seg opp sine egne meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Jepp! Men det er jo typisk da,helt normalt. Derfor er det viktig, at folk gjør seg opp sine egne meninger.

Det er tydeligvis ulike meninger om dette. I Aftenposten i dag sier smitteoverlege Dagfinn Haarr at de som er i risikogruppen kan gjøre lurt i å ta spesielle hensyn, og eventuelt holde seg unna store folkmennesker. "Men i den øvrige befolkningne blir dette overkill", sier han videre.

Smitteoverleve Tore Steen sier det samme: "Rådene om å holde seg unna store folkemengder er kun for spesielt interesserte", understreker han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest solkinn

Tror du virkelig at det ikke stikker dypere enn som så? Jeg har stor respekt for dine meninger - og det er derfor jeg spør:-)

Jeg tror de er opptatt av den samfunnsmessige siden. Om det blir mange syke, er det færre som får nødvendig legehjelp. Det er færre som får et godt pedagogisk tilbud av barna våre. Eldre vil lide mer under dårlig bemanning på sykehjemmene, og det er ille nok fra før. Så kan man fortsette denne listen i det uendelige. Man kan ta for seg yrkesgruppe for yrkesgruppe, og tenke over konsekvenser for transport, forvaltning osv. Det er nå heldigvis slik at jobbene vi gjør har betydning.

Selv om ingen av oss dør, hadde dette vært et så stort problem at helsemyndighetene burde oppfordre til storstilt vaksinering.Det handler om mer enn liv og død. Samfunnsmaskineriet skal tas vare på. Så dette kan en bekymre seg om, selv om en ikke har et fnugg av helseangst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maniana

Det er tydeligvis ulike meninger om dette. I Aftenposten i dag sier smitteoverlege Dagfinn Haarr at de som er i risikogruppen kan gjøre lurt i å ta spesielle hensyn, og eventuelt holde seg unna store folkmennesker. "Men i den øvrige befolkningne blir dette overkill", sier han videre.

Smitteoverleve Tore Steen sier det samme: "Rådene om å holde seg unna store folkemengder er kun for spesielt interesserte", understreker han.

Ja,det er delte meninger om dette. I mine kretser advarer man mot å ta vaksinen,den er farligere enn influensaen sies det. Nei,det er ikke til å bli klok på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...