Gå til innhold

Asia- vaksiner?

Anbefalte innlegg

Gjest Marthe83

Heisann.

Den 10. januar reiser jeg til Vietnam og skal være borte i ca. 4 måneder. På reisen skal jeg også innom Thailand, Malaysia, Australia, Fiji og Los Angeles. Det jeg lurer på er hvilke vaksiner jeg trenger, når jeg ¨må ta dem og ca. hvor mye de vil koste.

På forhånd takk.

Vennlig hilsen

Marthe Hermansen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33703-asia-vaksiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Niels Erik Landmark, Lege

Som basis først og fremst en oppdatering på basisvaksinene:polio difteri og stivkrampe.Hvis dette ikke er gjort siste 10 år.Videre vaksine mot hepatitt A som må gjentas etter 6-12 mndr.Da varer den i 20 år.Videre ville jeg vurdert vaksine mot japansk enchepalitt,spes vedr Vietnam og Thailand.Men mest utbredt på landsbygda fra mai til oktober.Man må heller ikke glemme at tyfoid og er et alternativ.Dukoral mot turistdiare er og en annen mulighet.Det er ikke vaksine men malaria må man og tenke på.Lariam er vel mest aktuellt

da,men det finnes og andre avhengig av mer bestemt reiserute.Pris er listet opp annet sted på DOL etter anmodning fra brukerne,men dette er priser fra Folkehelsa og vil nok variere fra sted til sted likevel.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33703-asia-vaksiner/#findComment-131983
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...