Gå til innhold

Blakk igjen :(


Gjest Smuler

Anbefalte innlegg

En får utbetalt 66% av tidligere lønn på tidsbegrenset uføretrygd her i landet, så det er variasjoner - men 13000 pr måned er vel strengt tatt ikke mye?

Jeg mener det er utbetalt omkring 9000 kr i trygd her i Danmark, det er så det laveste, men til sammenligning, ikke spesielt mye gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da ligner det mere danske forhold ja..

Du kan ikke sammenligne danske og norske forhold, når det gjelder utbetalinger av trygd og pensjon.

I Norge opparbeider en seg pensjonspoeng i forhold til hvilken lønn man har fått utbetalt, og det er på dette grunnlag at pensjonene beregnes. Derfor kan variasjonene være veldig store. For en enslig minstepensjonist er månedlig pensjon kr 11.964. Omregnet til danske kroner blir dette 10.474.

Og det er sannelig ikke mye å leve av i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke sammenligne danske og norske forhold, når det gjelder utbetalinger av trygd og pensjon.

I Norge opparbeider en seg pensjonspoeng i forhold til hvilken lønn man har fått utbetalt, og det er på dette grunnlag at pensjonene beregnes. Derfor kan variasjonene være veldig store. For en enslig minstepensjonist er månedlig pensjon kr 11.964. Omregnet til danske kroner blir dette 10.474.

Og det er sannelig ikke mye å leve av i måneden.

Nei, det er du jommen meg rett i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å shoppe og hvis sosialkontoret skal sette opp budskjett for meg vil det ikke gå

Mener du at sosialkontoret skal gi deg penger fordi du elsker å shoppe? Det kan du nok bare glemme. (Heldigvis)

Du må nok lære å prioritere. Her må du sette opp budsjett. Skriv opp (med dato) alle dine faste kostnader. (husleie, strøm, forsikringer osv.) Resten av pengene bør du nok fordele pr. uke. Vet at noen har fått tips om å ta ut penger som skal holde for en uke. Altså ikke bruke kort. Når pengene for den uka er brukt opp, så kan du ikke bruke mer. Da får du påfyll hver mandag.

Men dette er jo noe du må ville selv. Ellers kommer du til å være blakk noen uker hver eneste mnd. Ditt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...