Gå til innhold

Hjelp til å tolke data-språk


cathlin

Anbefalte innlegg

Ok. Hm. Kanskje jeg skal glemme Pb. Hva ville du ha satset på når det gjelder mini-pc?

Jeg er fornøyd med min asus, men den egner seg best til resiepc, fordi skjermen blir litt liten for å skrive dokumenter med. Jeg valgte (tror jeg 11 tommers skjerm). I tillegg bør du kjøpe tekstbehandlingsprogrammene til (er det windows?)

Aberet med disse små er at de reklamerer med så lang batteritid. Det de ikke sier noe om er at den batteritiden gjelder en måneds tid, så går det bare nedover. Kjipt.

Ville kjøpt en med lengre batteritid altså! De kommer i ulike utgaver, jeg har en med lang- fremdeles er det for kort.

Men pcen er -veldig- kjekk å ha med seg rundt omkring. Og veldig pen å se på! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • cathlin

    22

  • Sjøbris

    3

  • Dorthe

    2

  • Mrs D

    2

Mest aktive i denne tråden

For mini PC ville jeg kjøpt Acer eller Asus.

"Packard Bell eies av Acer, som har en minimaskin allerede. Da skulle man vel tro at maskinene var ganske like, men neida."

"Rent utseendemessig har maskinen fra Acer og Packard Bell mye til felles. Packard Bell sin versjon skiller seg faktisk langt mer positivt ut enn det Acer gjorde i denne testen. Vi skal se litt nærmere på hva det er som gjør utslaget."

http://www.teknofil.no/wip4/review/test-packard-bell-dot-3g/d.epl?id=36398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd med min asus, men den egner seg best til resiepc, fordi skjermen blir litt liten for å skrive dokumenter med. Jeg valgte (tror jeg 11 tommers skjerm). I tillegg bør du kjøpe tekstbehandlingsprogrammene til (er det windows?)

Aberet med disse små er at de reklamerer med så lang batteritid. Det de ikke sier noe om er at den batteritiden gjelder en måneds tid, så går det bare nedover. Kjipt.

Ville kjøpt en med lengre batteritid altså! De kommer i ulike utgaver, jeg har en med lang- fremdeles er det for kort.

Men pcen er -veldig- kjekk å ha med seg rundt omkring. Og veldig pen å se på! ;-)

Jeg syns de er så søte:-) Og den store pcen min har daua.

Men det er så vanskelig å finne en når jeg har så lite peil på data- Takk for info i allefall:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns de er så søte:-) Og den store pcen min har daua.

Men det er så vanskelig å finne en når jeg har så lite peil på data- Takk for info i allefall:-)

Hvis du vil ha 3G må du gå for PB. Jeg hadde ikke hatt noen motforestillinger mot å kjøpe den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns de er så søte:-) Og den store pcen min har daua.

Men det er så vanskelig å finne en når jeg har så lite peil på data- Takk for info i allefall:-)

Du finner nok en som passer deg :-)

Ja, så du sa den hadde dødd- veldig kjipt!

Kjenner noen som har en sånn mini-pc. Altså en vanlig pc, men ganske liten- likevel større enn en sånn som det du ser etter. Tror hun er svært fornøyd med den, den blir liksom stor nok til å bruke mer enn ute på vift og samtidig liten nok til å bruke når hun reiser (masse). Tror hun har acer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner nok en som passer deg :-)

Ja, så du sa den hadde dødd- veldig kjipt!

Kjenner noen som har en sånn mini-pc. Altså en vanlig pc, men ganske liten- likevel større enn en sånn som det du ser etter. Tror hun er svært fornøyd med den, den blir liksom stor nok til å bruke mer enn ute på vift og samtidig liten nok til å bruke når hun reiser (masse). Tror hun har acer.

Ja. Nå så jeg på en asus Ee Pc 100 et eller annet, men den er i en litt høyere prisklasse en jeg hadde tenkt.

Hm.

Å, kan ikke noen bare velge for meg.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Nå så jeg på en asus Ee Pc 100 et eller annet, men den er i en litt høyere prisklasse en jeg hadde tenkt.

Hm.

Å, kan ikke noen bare velge for meg.. ;-)

Hehe :-)

Valgets kval! Fant min på sånn ukestilbudssalg hos en- det er av og til noen har sånne lokkepriser på noe av varene sine. De andre hadde den til en langt høyere pris.

Du finner nok en du -virkelig- liker. Jeg sto mellom pb og denne jeg da....pb hadde jo kommet godt ut av det i noen tester.

Når du har funnet merke, må du jo velge farge- det er nesten værre ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Hvis du vil ha 3G må du gå for PB. Jeg hadde ikke hatt noen motforestillinger mot å kjøpe den.

''Hvis du vil ha 3G må du gå for PB.''

???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :-)

Valgets kval! Fant min på sånn ukestilbudssalg hos en- det er av og til noen har sånne lokkepriser på noe av varene sine. De andre hadde den til en langt høyere pris.

Du finner nok en du -virkelig- liker. Jeg sto mellom pb og denne jeg da....pb hadde jo kommet godt ut av det i noen tester.

Når du har funnet merke, må du jo velge farge- det er nesten værre ;-)

''Når du har funnet merke, må du jo velge farge- det er nesten værre ;-)''

Livet er vanskelig, altså-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Nå så jeg på en asus Ee Pc 100 et eller annet, men den er i en litt høyere prisklasse en jeg hadde tenkt.

Hm.

Å, kan ikke noen bare velge for meg.. ;-)

Når et så annerkjent og seriøst datablad som PC World anbefaler PB Dot er det ikke noe å lure på.

PC World kom først ut i USA i 1983.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når et så annerkjent og seriøst datablad som PC World anbefaler PB Dot er det ikke noe å lure på.

PC World kom først ut i USA i 1983.

Ok:-) Kanskje jeg tester den likevel siden den er over 1000-lappen billigere enn Asus Eee PC 1000H. Får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.prisguide.no/product.php?productId=101040

Men, ser denne bedre ut enn Pachard Bell-saken, syns du? Jeg tenker på tallene.

Samme spesifikasjoner, litt større skjerm men uten integrert 3G. Samme gjelder den Asus-maskinen.

PB Dot har spor til simkort, det er kjekt! :)

Ellers viser jeg til http://www.teknofil.no/wip4/review/test-packard-bell-dot-3g/d.epl?id=36398

Hvor de skriver: Packard Bell eies av Acer, som har en minimaskin allerede. Da skulle man vel tro at maskinene var ganske like, men neida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme spesifikasjoner, litt større skjerm men uten integrert 3G. Samme gjelder den Asus-maskinen.

PB Dot har spor til simkort, det er kjekt! :)

Ellers viser jeg til http://www.teknofil.no/wip4/review/test-packard-bell-dot-3g/d.epl?id=36398

Hvor de skriver: Packard Bell eies av Acer, som har en minimaskin allerede. Da skulle man vel tro at maskinene var ganske like, men neida.

Hva er spor til sim-kort?

Takk, igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.prisguide.no/product.php?productId=101040

Men, ser denne bedre ut enn Pachard Bell-saken, syns du? Jeg tenker på tallene.

PB Dot mangler Bluetooth da, noe som er greit ha å hvis du vil synkronisere avtalebok, kontakter osv. mellom mobiltelefonen din og den bærbare, eller mellom stasjonær og den bærbare. Da kan du også lett overføre dokumenter i mellom de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PB Dot mangler Bluetooth da, noe som er greit ha å hvis du vil synkronisere avtalebok, kontakter osv. mellom mobiltelefonen din og den bærbare, eller mellom stasjonær og den bærbare. Da kan du også lett overføre dokumenter i mellom de.

Hvis du har trådløst nettverk hjemme så har du ikke behov for blåtann for å koble deg til maskinen du evt. har i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har trådløst nettverk hjemme så har du ikke behov for blåtann for å koble deg til maskinen du evt. har i tillegg.

Takk.

Også bare et siste spørsmål;-) Kommer de med ferdig innstallert windows og word og sånt, vet du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.

Også bare et siste spørsmål;-) Kommer de med ferdig innstallert windows og word og sånt, vet du det?

PB Dot kommer med XP Home ferdig installert, men ikke med Word. Openoffice er gratis og like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...