Gå til innhold

er du fornøyd med din arbeidsplass


Gjest elsker min jobb

Anbefalte innlegg

Gjest elsker min jobb

Jeg var så heldig og fikk ny jobb i våres.Jeg jobber i en daglivare butikk, Men jeg har aldri hatt en jobb hvor jeg har vært så fornøyd.Gleder meg hver dag til og gå på jobb.

Alle som jobber der tar vare på hverandre.spør hverandre om en har det bra og sjefen gjør det samme.

har en person vært syk kommer han og spørr om det går bra så fort vedkommende er på plass.

Hører aldri noe snakk i hjørnene om hvor dumt alt er.

Må jeg på noe i arbeidstiden som har med barna og gjøre eller meg selv så er det aldri problem og få en fri dag.ingen sure miner pga det.

hvordan har andre det på jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror sjefen din er klokere enn de fleste. Jeg tror sjefer som reagerer slik som du beskriver på sykefravær, og oppfordrer til et slikt miljø, minimerer fraværet. Folk som trives på jobb legger seg ikke syke i hytt og pine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Jeg har vært med på å utvikle min arbeidsplass, og er veldig stolt over hva vi har fått til, både faglig og sosialt. Vi er ikke så mange, men vi har et enormt høyt trivselsnivå. Vi har også noen vikarer som har vært hos oss i perioder, og hver gang de kommer tilbake er de strålende fornøyde med å jobbe hos oss igjen. Bedre kompliment kan man vel knapt få ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror sjefen din er klokere enn de fleste. Jeg tror sjefer som reagerer slik som du beskriver på sykefravær, og oppfordrer til et slikt miljø, minimerer fraværet. Folk som trives på jobb legger seg ikke syke i hytt og pine :)

Jepp,gleder meg til i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest playmas

Jeg er ikke fornøyd med min arbeidsplass. Her er det mye sykdom, folk snakker i kriker og kroker om de som er syke, at de er late og sytete ovs. Vi har en uklar ledelse og får sjelden skryt for det arbeidet vi utfører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er meget fornøyd med både sjefen og kollegaene mine. Fantastiske folk :-)

Selve arbeidet er jeg ikke alltid like fornøyd med, men stort sett er det greitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest frustrert arbeidstaker

jeg trodde jeg hadde en fin jobb. jeg trodde arbeidsmiljøet var bra. Nå vet jeg at folk har klaget på meg bak min rygg, og at rykter om meg surrer rundt på huset. Det var visst for godt til å være sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lovinda lace

Jeg er meget fornøyd med både sjefen og kollegaene mine. Fantastiske folk :-)

Selve arbeidet er jeg ikke alltid like fornøyd med, men stort sett er det greitt.

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært med på å utvikle min arbeidsplass, og er veldig stolt over hva vi har fått til, både faglig og sosialt. Vi er ikke så mange, men vi har et enormt høyt trivselsnivå. Vi har også noen vikarer som har vært hos oss i perioder, og hver gang de kommer tilbake er de strålende fornøyde med å jobbe hos oss igjen. Bedre kompliment kan man vel knapt få ;-)

Etter det jeg har forstått er du sjef i en liten privat bedrift, som du har vært med i lenge. Det samme har jeg i min bedrift, men jeg har en over meg.

Har dere utarbeidet personalhåndbok eller retningslinjer for personalpolitikk e.l.? Vi holder på med det, og det er litt vanskelig å vite hvr omfangsrikt dette skal være, og hva som skal være med der.

Har du noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker jobben min, og som deg, gleder jeg meg til å gå på jobb hver dag. Det er såklart alltids noe rutinearbeid som ikke er såå gøy men ellers er dagene mine ganske så spennende. De to første ukene i hver mnd er veldig hektiske, og jeg jobber myye, men de to siste ukene i hver mnd er litt mer laid back. Dette passer meg veldig bra, for når de to avslappende ukene er over, gleder jeg meg til to hektiske uker, og visa versa.

Jeg synes også miljøet på jobben er veldig bra, noe som ofte har stor betydning for at man skal trives. Så ja, jeg er veldig fornøyd med min arbeidsplass :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Etter det jeg har forstått er du sjef i en liten privat bedrift, som du har vært med i lenge. Det samme har jeg i min bedrift, men jeg har en over meg.

Har dere utarbeidet personalhåndbok eller retningslinjer for personalpolitikk e.l.? Vi holder på med det, og det er litt vanskelig å vite hvr omfangsrikt dette skal være, og hva som skal være med der.

Har du noen tips?

''Har dere utarbeidet personalhåndbok eller retningslinjer for personalpolitikk e.l.?''

Nei :-) Har bare vært fryktelig heldige med ansettelser. Eller, ikke alle har passet like godt inn i løpet av årene, og disse har sluttet ganske raskt. Slikt kan man jo ikke unngå, men nå har vi hvertfall en stabil og flott gjeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Etter det jeg har forstått er du sjef i en liten privat bedrift, som du har vært med i lenge. Det samme har jeg i min bedrift, men jeg har en over meg.

Har dere utarbeidet personalhåndbok eller retningslinjer for personalpolitikk e.l.? Vi holder på med det, og det er litt vanskelig å vite hvr omfangsrikt dette skal være, og hva som skal være med der.

Har du noen tips?

Forøvrig, jeg er bare én av flere sjefer hos oss, skal ikke ta hele æren selv! ;-) Personal er heller ikke mitt ansvarsområde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest the green lady

Jeg har ikke fast arbeidsplass og jobber for meg selv. Jeg er en del knyttet til et sted hvor jeg er innom flere ganger i uka og spiser ofte lunsj der. Jeg er med på en del sosiale ting der også. Alt dette er viktig for meg og gir meg mye. Det er ensomt å jobbe slik for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Har dere utarbeidet personalhåndbok eller retningslinjer for personalpolitikk e.l.?''

Nei :-) Har bare vært fryktelig heldige med ansettelser. Eller, ikke alle har passet like godt inn i løpet av årene, og disse har sluttet ganske raskt. Slikt kan man jo ikke unngå, men nå har vi hvertfall en stabil og flott gjeng.

Vi sliter med noe gjennomtrekk - og det er ikke bra for en liten bedrift. Tror nok at en større bevissthet rundt personalpolitikk og teambuilding, og det sosiale på jobben er ekstremt viktig for å beholde gode medarbeidere.

Så når noen av de dyktige "gamle" forsvinner, samtidig som vi skal oppbemanne, blir stabiliteten noe skjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest interessant tema

Jeg tror sjefen din er klokere enn de fleste. Jeg tror sjefer som reagerer slik som du beskriver på sykefravær, og oppfordrer til et slikt miljø, minimerer fraværet. Folk som trives på jobb legger seg ikke syke i hytt og pine :)

Mener du at folk som er sykmeldt er det stort sett pga mistrivsel, ikke pga reell sykdom? Har du noen referanser på det, eller er det din personlige erfaring/mening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at folk som er sykmeldt er det stort sett pga mistrivsel, ikke pga reell sykdom? Har du noen referanser på det, eller er det din personlige erfaring/mening?

Jeg tror det er en stor sammenheng her. Dersom trivselen på jobb er veldig høy, vil terkslen for å skulke være veldig høy. Det betyr at en yter maksimalt mens en er på jobb, og at en går på jobb selv om en kanskje er litt forkjølet eller uopplagt.

Hvis trivselen er dårlig, vil en del personer ta en egnemelding på en dag der en kanskje ikke er 100% opplagt/frisk...

I tillegg kommer sykemeldinger pga depresjon/utbrenthet som kan følge av konflikter og vanskeligheter på jobben, som skyldes dårlig ledelse eller dårlig personalpolitikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke så interessant

Har det dessverre ikke slik på min jobb.

Er et lite privat firma, med få ansatte. Og en sjef som egentlig er veldig ok, så lenge alle er friske. Men er noen syke så snakker han rett og slett litt stygt om vedkommende. Uansett hvem av oss det er som er syk.

En av de ansatte måtte gjennom en operasjon som medførte 3 mnd sykemelding, da prøvde han å ringe legen hans til og med, for å skjelle han ut for å sykmelde vedkommende.

Når jeg var sykmeldt for en tid siden hadde han sagt til de andre at nei, han må da komme tilbake på jobb i over i morgen, kan da ikke være sykmeldt lenger for en slik operasjon. Ble sykmeldt i to uker jeg da.

Var en gang sykmeldt pga influensa, var sykmeldt i en uke. Da jeg kom tilbake var jeg fortsatt ikke pigg, men greit å starte å jobbe igjen. Da uttalte han at det var da ingen grunn til å være hjemme pga influensa, var da bare å ta et par paracet og komme seg på jobb.

Og har du migrene så må du drikke vann. Det hjelper i følge han, trenger iallefall ikke være hjemme.

Så nei - er ikke veldig hyggelig på min arbeidsplass - dessverre.

Men ellers er sjefen i grunn en hyggelig person da.

Mener å huske jeg leste noe i går om at en egenmelding nå ville kunne brukes for en periode på mer enn 3 dager pga svineinfluensaen, stemmer det? Det kommer nok ikke til å bli godtatt hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du har fått en jobb du trives så godt med, det er så viktig!

Jeg elsker jobben min, den gir meg veldig mye. Noen ganger er det riktignok både slitsomt og veldig krevende, men jeg ville ikke unnvært den for alt i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...