Gå til innhold

hjelp! tallerken varmer!!!


Gjest honnicorn

Anbefalte innlegg

Gjest honnicorn

I fjor så jeg på elkjøp at de hadde noe som heter tallerkenvarmer. Det var et slags tøy-greier som en la rundt opptil 8 tallerkner, i noen minutter, så var tallerknene varme og gode til servering. Ville kjøpt det til min mor til jul, men kan ikke finne det noen steder, utenom i danmark, men da må en eventuelt betale toll.....kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Niccola

Jeg forsto rett og slett ikke hva du mente først, med den orrdelingen. Hva er det tallerkenen varmer, lurte jeg på..

Å dele ord ødelegger betydningen.

Les dette: "Oscar vinner i år". Betyr det at Oscar er vinneren eller at det skal presenteres en Oscar-vinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest honnicorn

Jeg forsto rett og slett ikke hva du mente først, med den orrdelingen. Hva er det tallerkenen varmer, lurte jeg på..

Å dele ord ødelegger betydningen.

Les dette: "Oscar vinner i år". Betyr det at Oscar er vinneren eller at det skal presenteres en Oscar-vinner?

Har du lite å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Niccola

Har du lite å gjøre?

Nei. Men jeg synes orddeling er ille. At ikke voksne mennesker kan skrive, og ser hvordan orddeling ødelegger betydningen, er merkelig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men jeg synes orddeling er ille. At ikke voksne mennesker kan skrive, og ser hvordan orddeling ødelegger betydningen, er merkelig for meg.

Hun skrev !!! bak tallerken vramer, så kanskje hun skrev det bevisst for å få flere interesserte. Hun skrev det da rett i selve innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sa hun nå

Nei. Men jeg synes orddeling er ille. At ikke voksne mennesker kan skrive, og ser hvordan orddeling ødelegger betydningen, er merkelig for meg.

''Nei. Men jeg synes orddeling er ille.''

Er så enig. Får håpe at ord delings feil bare er en mote greie! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest honnicorn

Nei. Men jeg synes orddeling er ille. At ikke voksne mennesker kan skrive, og ser hvordan orddeling ødelegger betydningen, er merkelig for meg.

Du, jeg hadde de beste karakterer på skolen. 6 i norsk og diverse andre fag. Jeg ser også når ting er skrevet feil, men jeg gidder ikke bruke tid på å kommentere det. At jeg skrev tallerken-varmer feil, er bare slurvefeil. Det er ikke fordi jeg ikke kan skrive. Så du som er så perfekt, har du det bra med deg selv???????????? ææh, unnskyld. Det blir visst for mange spørsmålstegn. Hva kan jeg gjøre for å rette opp det....?

Uff, nei, jeg bare tuller.

Men jeg blir provosert når en kommenterer hvordan en skriver ting, når spørsmålet er ganske enkelt. Enten vet du svaret, eller så vet du det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Du, jeg hadde de beste karakterer på skolen. 6 i norsk og diverse andre fag. Jeg ser også når ting er skrevet feil, men jeg gidder ikke bruke tid på å kommentere det. At jeg skrev tallerken-varmer feil, er bare slurvefeil. Det er ikke fordi jeg ikke kan skrive. Så du som er så perfekt, har du det bra med deg selv???????????? ææh, unnskyld. Det blir visst for mange spørsmålstegn. Hva kan jeg gjøre for å rette opp det....?

Uff, nei, jeg bare tuller.

Men jeg blir provosert når en kommenterer hvordan en skriver ting, når spørsmålet er ganske enkelt. Enten vet du svaret, eller så vet du det ikke.

Du må gjerne bli provosert, men det kan være greit å skille mellom person og sak. Å dra inn karakterer og stille spørsmål om personlige problemer er usaklig.

Som Sør (tidligere bruker her) pleide si; Det er forskjell på en sløydlærer og en sløyd lærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Du, jeg hadde de beste karakterer på skolen. 6 i norsk og diverse andre fag. Jeg ser også når ting er skrevet feil, men jeg gidder ikke bruke tid på å kommentere det. At jeg skrev tallerken-varmer feil, er bare slurvefeil. Det er ikke fordi jeg ikke kan skrive. Så du som er så perfekt, har du det bra med deg selv???????????? ææh, unnskyld. Det blir visst for mange spørsmålstegn. Hva kan jeg gjøre for å rette opp det....?

Uff, nei, jeg bare tuller.

Men jeg blir provosert når en kommenterer hvordan en skriver ting, når spørsmålet er ganske enkelt. Enten vet du svaret, eller så vet du det ikke.

''At jeg skrev tallerken-varmer feil,''

Det gjør du fremdeles ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Bindestrek er da lov? :-)

''Bindestrek er da lov? ''

Nei, bare der den hører hjemme. En kan f.eks. ikke skrive binde-strek (med mindre det er for å dele linjen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

''Bindestrek er da lov? ''

Nei, bare der den hører hjemme. En kan f.eks. ikke skrive binde-strek (med mindre det er for å dele linjen).

Hvorfor hører den ikke hjemme i tallerken-varmer? Det er jo et ord sammensatt av to, med separate betydninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hvorfor hører den ikke hjemme i tallerken-varmer? Det er jo et ord sammensatt av to, med separate betydninger?

En skal forsøke å begrense bruken av bindestrek til der det er nødvendig for å lette lesingen. Vanlige sammensatte ord skal ikke ha bindestrek.

Jeg kan ikke begrunne dette pedagogisk korrekt, men forklaringen finner du antakelig i "blanke ark"s link.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sa hun nå

Du må gjerne bli provosert, men det kan være greit å skille mellom person og sak. Å dra inn karakterer og stille spørsmål om personlige problemer er usaklig.

Som Sør (tidligere bruker her) pleide si; Det er forskjell på en sløydlærer og en sløyd lærer.

''Du må gjerne bli provosert, men det kan være greit å skille mellom person og sak. Å dra inn karakterer og stille spørsmål om personlige problemer er usaklig.''

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest honnicorn

Jeg forsto rett og slett ikke hva du mente først, med den orrdelingen. Hva er det tallerkenen varmer, lurte jeg på..

Å dele ord ødelegger betydningen.

Les dette: "Oscar vinner i år". Betyr det at Oscar er vinneren eller at det skal presenteres en Oscar-vinner?

Hva i alle dager betyr orrdeling? At voksne folk kan få seg til å skrive sånne feil er helt horribelt, altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...