Gå til innhold

hjelp! tallerken varmer!!!


Gjest honnicorn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du må gjerne bli provosert, men det kan være greit å skille mellom person og sak. Å dra inn karakterer og stille spørsmål om personlige problemer er usaklig.

Som Sør (tidligere bruker her) pleide si; Det er forskjell på en sløydlærer og en sløyd lærer.

Grøss - en sløyd lærer!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest honnicorn

Takk for svar til dere som prøvde å hjelpe meg med det jeg spurte om. Sparkjøp ligger for langt borte, men har fått hjelp av elkjøp nå. De skulle bestille til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sa hun nå

Hva i alle dager betyr orrdeling? At voksne folk kan få seg til å skrive sånne feil er helt horribelt, altså...

Umoden kommentar! som viser at vedkommende som kommentere tråkket på en øm tå hos deg. Du burde enten ha hevet deg over det eller tatt det med et smil, nå fremstår du bare som oversensitiv uten humor. (i mine øyne) Presiserer dette så hverken du eller andre tror jeg gjør meg til talsmann for flertallet :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest honnicorn

Umoden kommentar! som viser at vedkommende som kommentere tråkket på en øm tå hos deg. Du burde enten ha hevet deg over det eller tatt det med et smil, nå fremstår du bare som oversensitiv uten humor. (i mine øyne) Presiserer dette så hverken du eller andre tror jeg gjør meg til talsmann for flertallet :))

Oi. Så det er bare Niccola som kan skrive det? Jeg skrev denne kommentaren for at Niccola og hennes dol-mafia skulle se hvor dumt det høres ut. Hvis du ikke forstår hva jeg mener, så se lenger nede. Der skriver hun at hun ikke forstår at voksne folk kan gjøre/skrive orddeling-feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar til dere som prøvde å hjelpe meg med det jeg spurte om. Sparkjøp ligger for langt borte, men har fått hjelp av elkjøp nå. De skulle bestille til meg.

''Sparkjøp ligger for langt borte''

Men de driver jo postordre også, men ser at det har løst seg likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Niccola

En skal forsøke å begrense bruken av bindestrek til der det er nødvendig for å lette lesingen. Vanlige sammensatte ord skal ikke ha bindestrek.

Jeg kan ikke begrunne dette pedagogisk korrekt, men forklaringen finner du antakelig i "blanke ark"s link.

ok :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Hva i alle dager betyr orrdeling? At voksne folk kan få seg til å skrive sånne feil er helt horribelt, altså...

..he he, jeg ventet på at du skulle kommentere den ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Oi. Så det er bare Niccola som kan skrive det? Jeg skrev denne kommentaren for at Niccola og hennes dol-mafia skulle se hvor dumt det høres ut. Hvis du ikke forstår hva jeg mener, så se lenger nede. Der skriver hun at hun ikke forstår at voksne folk kan gjøre/skrive orddeling-feil.

Min dol-mafia?

Nå synes jeg du tar alvorlig av, ærlig talt. Jeg kommenterte en orddelingsfeil, get over it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

''Sammensetninger med opprinnelige forkortelser som er blitt vanlige ord, skal skrives uten bindestrek:

aidsvaksine, elgitar, hivvirus, radarpar (jamfør aids, el, hiv og radar)''

Jeg ville nok skrevet AIDS-vaksine og HIV-virus. (Selv om V-en i HIV faktisk betyr virus, da, men det er en annen sak) Lærte noe nytt i dag og ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hva i alle dager betyr orrdeling? At voksne folk kan få seg til å skrive sånne feil er helt horribelt, altså...

Hehe. Må innrømme at jeg ikke skjønte hva du siktet til da jeg leste innlegget ditt første gang.

Ta det med ro - alle gjør feil! Og en må tåle litt fleiping med det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spørreren

Er enig i at dette var en meget forvirrende overskrift, og jeg reagerte på den selv.

Orddeling er en ting, bruk av mange utropstegn gjør det ikke bedre.

Hvorfor ikke bare endre overskriften når en svarar på slike innlegg? Dermed hjelper en trådstarter til å få flere og/eller bedre svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tallerkenvarmer

''At jeg skrev tallerken-varmer feil,''

Det gjør du fremdeles ;P

Jojo, men i hovedinnlegget skrev hun det faktisk riktig inne i innlegget. Er det ingen som ser det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jojo, men i hovedinnlegget skrev hun det faktisk riktig inne i innlegget. Er det ingen som ser det?

Her er det overskriften vi snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...