Gå til innhold

Skal du kjøpe juletre?


Gjest Fløytespilleren

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest annlovinda

Så klart vi skal kjøpe juletre :)

Blir nok til at vi drar til gården i nærområdet og hugger selv. Det synes vi alle var koselig. Har gjort det de siste 2 årene. Og da blir det vanlig gran.

Tidligere så kjøpte vi edelgran. Synes nesten den er finest. Men det å være ute å lete og hugge selv er såpass koselig at da får det bli med gran. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fløytespilleren

Så klart vi skal kjøpe juletre :)

Blir nok til at vi drar til gården i nærområdet og hugger selv. Det synes vi alle var koselig. Har gjort det de siste 2 årene. Og da blir det vanlig gran.

Tidligere så kjøpte vi edelgran. Synes nesten den er finest. Men det å være ute å lete og hugge selv er såpass koselig at da får det bli med gran. :)

Å ja forstår hva du mener. Jeg har selv hugget selv en gang. Måtte dra alene da siden resten av min familie ikke gadd, men hadde selskap av min beste venn da, en hund. Det husker jeg tilbake på som et vintereventyr. Det var organisert hugging hvor man betalte før man hugget, og familiene der stusset nok over den gutten med hund som var der og hugget alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest annlovinda

Å ja forstår hva du mener. Jeg har selv hugget selv en gang. Måtte dra alene da siden resten av min familie ikke gadd, men hadde selskap av min beste venn da, en hund. Det husker jeg tilbake på som et vintereventyr. Det var organisert hugging hvor man betalte før man hugget, og familiene der stusset nok over den gutten med hund som var der og hugget alene.

Ville de ikke være med? Da gikk de glipp av en koselig tur ut i naturen.

Godt du hadde hunden din med da - er jo mye selskap det.

Til og med min eldste datter på 19 er med på disse turene. Og hun er ikke på tur ellers. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fløytespilleren

Ville de ikke være med? Da gikk de glipp av en koselig tur ut i naturen.

Godt du hadde hunden din med da - er jo mye selskap det.

Til og med min eldste datter på 19 er med på disse turene. Og hun er ikke på tur ellers. :)

Nei desverre så var ikke foreldrene mine så glad i å bevege seg ut av husets fire vegger. Din datter er heldig som har en mor som deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fløytespilleren

Juletrediskusjoner kan jeg ikke forholde meg til før et stykke ut i november - tidligst...*s*

Hvorfor det? Det er noe å se frem mot, og det er aldri for tidlig å glede seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Nei desverre så var ikke foreldrene mine så glad i å bevege seg ut av husets fire vegger. Din datter er heldig som har en mor som deg. :)

Tror ikke hun alltid synes det altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fløytespilleren

Tror ikke hun alltid synes det altså :)

Det er nok normalt, men når hun får noen år på ryggen vil hun tenke tilbake på det og forstå hvor heldig hun var. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Er dette innlegget et innlegg i kjedelig-tråd-diskusjonen? De færreste av oss tenker på juletre før slutten av november - tidligst!

Forøvrig skal vi selvfølgelig ha juletre, og det blir nok vanlig gran. Hadde edelgran i fjor, men det var så "perfekt" at det minnet om et plasttre - og det luktet jo ikke skikkelig juletre engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest honnicorn

Edelgran. Min mann og noen av barna går og hogger hos en som selger trær som en må hogge selv. Har også et plasttre, som vi pynter i entreen. Har av og til lurt på å slutte med det vanlige treet, da jeg reagerer allergisk på grantre. hovner opp rundt øynene, og er generelt dårlig. Det kan jo være slike grunner til at folk har plasttre, og også at folk blir eldre, kan ha problemer med å hogge/kjøpe/frakte tre. eller at en har lite plass til tre, og de fleste plasttre kan en få ganske smale og fine.

Jeg synes mange ganger at det er rett og slett latterlig det vi gjør; å pynte et tre. hvorfor i alle dager gjør vi det? Sier ikke dette til barna, men har de siste årene lurt mer og mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Edelgran, tenker jeg - og ja, det skal kjøpes (hvis vi ikke gidder å hente i skogen i år heller...)

Men om noen velger å ha plasttre, er vel det opp til dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fløytespilleren

Edelgran, tenker jeg - og ja, det skal kjøpes (hvis vi ikke gidder å hente i skogen i år heller...)

Men om noen velger å ha plasttre, er vel det opp til dem?

Er ikke edelgran en gran som er modifisert slik at den skal passe inn i vår plastikkhverdag?

De som er allergiske er det synd på ja, men da de burde avstå fra å kjøpe plast, men heller ha et ekte tre på utsiden av huset hvis mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru krokodille

Hvis du blir kvalm må du ikke komme til meg i jula. Er allergisk mot gran, så kjøpte meg et FLOTT PLASTIKKJULETRE i fjord ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fløytespilleren

Hvis du blir kvalm må du ikke komme til meg i jula. Er allergisk mot gran, så kjøpte meg et FLOTT PLASTIKKJULETRE i fjord ;-)

Jeg forstår ditt problem, men hvis jeg hadde vært allergisk hadde jeg heller pyntet med mange julenisser istedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Er ikke edelgran en gran som er modifisert slik at den skal passe inn i vår plastikkhverdag?

De som er allergiske er det synd på ja, men da de burde avstå fra å kjøpe plast, men heller ha et ekte tre på utsiden av huset hvis mulig.

''De som er allergiske er det synd på ja, men da de burde avstå fra å kjøpe plast, men heller ha et ekte tre på utsiden av huset hvis mulig.

''

Hehe, det var da måte på styring av folks valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru krokodille

Jeg forstår ditt problem, men hvis jeg hadde vært allergisk hadde jeg heller pyntet med mange julenisser istedenfor.

Faktisk ganske naturlig dette treet jeg kjøpte da. "Du tror det ikke før du ser det." :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...