Gå til innhold

Skal du kjøpe juletre?


Gjest Fløytespilleren

Anbefalte innlegg

Er ikke edelgran en gran som er modifisert slik at den skal passe inn i vår plastikkhverdag?

De som er allergiske er det synd på ja, men da de burde avstå fra å kjøpe plast, men heller ha et ekte tre på utsiden av huset hvis mulig.

Edelgran finnes i naturen, opptil flere arter. Det dyrkes nok mye edelgran pga. egenskapene de har som juletrær, men det gjøres da sannelig med vanlig gran også.

Det er ikke alle som har store hus med hage som de kan sette juletre utenfor. I f.eks. en blokkleilighet med trang oppgang kan det være et helt greit alternativ med plasttre. Jeg forstår ikke hvorfor det er så fryktelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fru krokodille

''De som er allergiske er det synd på ja, men da de burde avstå fra å kjøpe plast, men heller ha et ekte tre på utsiden av huset hvis mulig.

''

Hehe, det var da måte på styring av folks valg.

Jeg lar ikke dol bestemme om jeg skal ha platikktre inne eller ikke. Der går grensen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gul dame

Jeg kommer ikke til å kjøpe juletre her hjemme siden jeg og mine voksne barn reiser til mine gamle foreldre. Tror de pleier å ha plasttre og det gjør ikke meg noe. Synes det er greit hvis det er mest lettvint for dem.

Hvis de og barna ønsker at jeg skal kjøpe juletre så gjør jeg det, men det aner jeg ingenting om og kommer ikke til å tenke på før om ca. åtte uker. Det blir i så fall meg som kjøper det og de får velge hva de vil ha.

Det er ikke alle steder det er bare å ha et juletre ute og pynte med mange nisser osv. Det er forskjellige kulturer rundt julefeiring, og jeg synes det får være måte på å styre andres julefeiring i egne hjem. Ikke minst to måneder før jul:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fløytespilleren

Jeg lar ikke dol bestemme om jeg skal ha platikktre inne eller ikke. Der går grensen :-)

Hva gjorde man hvis man var allergisk i gamle dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg skal ikke kjøpe juletre, fordi jeg har et pent, praktisk og kunstig tre som jeg bruker år etter år.

Det faktum at du blir kvalm er er lav pris å betale i forhold til fordelene ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest JUSTaMinute

Jeg blir kvalm av å tenke alt styret med å velge ut tre, betale en skyhøy pris for noe som kanskje drysser før julen er over, få det der trestyret hjem i bilen, og ikke minst få det ut av huset og til en oppsamlingsstasjon når det er av-pyntet. DERFOR har jeg kunstig tre. Halleluja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JUSTaMinute

Er ikke edelgran en gran som er modifisert slik at den skal passe inn i vår plastikkhverdag?

De som er allergiske er det synd på ja, men da de burde avstå fra å kjøpe plast, men heller ha et ekte tre på utsiden av huset hvis mulig.

Nei, når en har unger eller barnebarn, MÅ en jo ha et tre og legge pakkene under. Så å ha tre på utsida er ikke holdbart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Pleier å ha edelgran. Mest på grunn av at de drysser lite. Og jeg har en katt som syns det er veldig morsom å spille "pote"ball med de nedeste kulene på treet.¨Minst mulig støvsuging rundt treet. Ellers bestemte frøkna seg for at hun ville ha tre på rommet sitt i fjor, og kjøpte et lite plasttre for egne penger, som hun pyntet etter alle kunsten regler. Det ble faktisk veldig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fløytespilleren

Pleier å ha edelgran. Mest på grunn av at de drysser lite. Og jeg har en katt som syns det er veldig morsom å spille "pote"ball med de nedeste kulene på treet.¨Minst mulig støvsuging rundt treet. Ellers bestemte frøkna seg for at hun ville ha tre på rommet sitt i fjor, og kjøpte et lite plasttre for egne penger, som hun pyntet etter alle kunsten regler. Det ble faktisk veldig fint.

Er hun allergisk? Lukten av gran kan ikke undervurderes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Er hun allergisk? Lukten av gran kan ikke undervurderes!

Nei, hun er ikke allergisk. Men syns det ble litt vel mye med to trær inne. Og hun bestemte selv at hun skulle kjøpe det lille treet til seg selv. Selv om jeg også syns at ekte tre er det peneste er jeg ikke totalmotstander av plast. Og hvis man er allergisk er pkasttre en god erstatning for ikke noe tre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...