Gjest marihas Skrevet 29. oktober 2009 Skrevet 29. oktober 2009 Noe skyldes sykdommen - særlig om den er aktiv. Hvilke medisiner bruker du? Jeg bruker Lamictal 200mg og lav dose med litium 42mg. Jeg har prøvd mange typer medisiner gjennom tiden, men opplever ikke at noe har vært spesiellt effektivt. Seroquel var det siste. Jeg synes det har hjulpet å legge om kostholdet. Holder meg borte fra gluten og melkeproteiner. Jeg vet at dette er omdiskutert ved behandling av bipolar lidelse. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 29. oktober 2009 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg bruker Lamictal 200mg og lav dose med litium 42mg. Jeg har prøvd mange typer medisiner gjennom tiden, men opplever ikke at noe har vært spesiellt effektivt. Seroquel var det siste. Jeg synes det har hjulpet å legge om kostholdet. Holder meg borte fra gluten og melkeproteiner. Jeg vet at dette er omdiskutert ved behandling av bipolar lidelse. Dessverre har Lamictal (og de andre antiepileptika) den bivirkningen hos noen at en får klart dårligere hukommelse. 0 Siter
Gjest okada Skrevet 29. oktober 2009 Skrevet 29. oktober 2009 Noe skyldes sykdommen - særlig om den er aktiv. Hvilke medisiner bruker du? Jeg tror du har rett i at når sykdommen er aktiv blir man mere glemsk. Prøver orfiril, spent på hvordan dette går. Bruker også trilafon, men opplevde vel egentlig bedret hukommelse og konsentrasjon når jeg startet med denne. 0 Siter
Gjest okada Skrevet 29. oktober 2009 Skrevet 29. oktober 2009 Dessverre har Lamictal (og de andre antiepileptika) den bivirkningen hos noen at en får klart dårligere hukommelse. Har du erfaring med at noen blir veldig glemsk av orfiril, eller bare sånn litt? 0 Siter
bibben Skrevet 30. oktober 2009 Skrevet 30. oktober 2009 Dessverre har Lamictal (og de andre antiepileptika) den bivirkningen hos noen at en får klart dårligere hukommelse. Har du forslag til alternativer som det kunne verd å prøve? Jeg er ikke bipolar og sliter ikke med hypomani. Jeg tar allikevel 200 mg Lamictal og 15 mg Zyprexa. Lamictalen tar jeg for å ikke være så "skjør" og ustabil. Vil det være et fornuftig forsøk å seponere Lamictal og heller øke Zyprexadosen? Mine hukommelsesproblemer ødelegger for meg i det daglige og især på arbeidspraksisen kommer dette grelt til uttrykk. Jeg håper at du kan svare meg ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.