Gå til innhold

Filformater på filmer


Gjest vil se film

Anbefalte innlegg

Gjest vil se film

Har filmer i avi filer. De går ikke på spilleren min, den skal ta avi filer men ikke alle størrelsene etter som jeg kan skjønne

Mener pc.n jeg har skal kunne kobles til tv. Hvordan finner jeg ut det? Hva slags kabel bruker jeg til det i såfall?

Kan jeg formatere om filmene i et format "alle" tv.r tar? Jeg har moderne flatskjerm og pc.n er kun halvt år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Splitter pine

'Har filmer i avi filer. De går ikke på spilleren min, den skal ta avi filer men ikke alle størrelsene etter som jeg kan skjønne'

Installer: http://www.codecguide.com/download_kl.htm og du kan spille av alt du har. Anbefaler "mega-pakken".

'Mener pc.n jeg har skal kunne kobles til tv. Hvordan finner jeg ut det? Hva slags kabel bruker jeg til det i såfall?'

Siden den ikke er mer enn et halvt år gammel så har du sikkert to DVI-utganger. En til dataskjermen din, og en du kan bruke til tv'n din. Hvis du ikke vet hva skjermkortet heter så installer: http://www.hwinfo.com/ så du kan finne ut av hva det heter, og jeg kan fortelle deg hvilken kabel du må kjøpe.

'Kan jeg formatere om filmene i et format "alle" tv.r tar? Jeg har moderne flatskjerm og pc.n er kun halvt år gammel.'

Det spørsmålet skjønte jeg ikke. Jeg spør tilbake: Hva ønsker du å oppnå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vil se film

Skaff deg VLC media player, det tar alle formater. En kabel er ikke vanskelig å få tak i, men husker ikke hva det heter.

Har VLC player og kan se filmene på pc. Men for at hele familien skal kunne glede seg over dem er det en ide å få dem over på tv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vil se film

'Har filmer i avi filer. De går ikke på spilleren min, den skal ta avi filer men ikke alle størrelsene etter som jeg kan skjønne'

Installer: http://www.codecguide.com/download_kl.htm og du kan spille av alt du har. Anbefaler "mega-pakken".

'Mener pc.n jeg har skal kunne kobles til tv. Hvordan finner jeg ut det? Hva slags kabel bruker jeg til det i såfall?'

Siden den ikke er mer enn et halvt år gammel så har du sikkert to DVI-utganger. En til dataskjermen din, og en du kan bruke til tv'n din. Hvis du ikke vet hva skjermkortet heter så installer: http://www.hwinfo.com/ så du kan finne ut av hva det heter, og jeg kan fortelle deg hvilken kabel du må kjøpe.

'Kan jeg formatere om filmene i et format "alle" tv.r tar? Jeg har moderne flatskjerm og pc.n er kun halvt år gammel.'

Det spørsmålet skjønte jeg ikke. Jeg spør tilbake: Hva ønsker du å oppnå?

Har VLC på dataen og kan derfor se filmene der. Men for at hele familien skal ha glede av det så vil jeg ha det ut på tv.

Sorroundanlegget tok det ikke, ei heller en annen liten spiller jeg har. Derfor jeg lurte på det siste spørsmålet mitt, kan jeg gjøre om avi filen til et filformat som er større sjangse for at spillerne tar.

Når det gjelder skjermkort skal vi se hva her står: "Up to 1535 NVIDIA GeForce, 8600M GS TurboCache"

Det er en bærbar pc og jeg mener å tro at den bare har en hdmi utgang, eller hva det nå heter.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vil se film

Kan du ikke se dem på pcen da? Jeg har leita etter slik kabel som går fra pcen til tv men finner ikke.

He he, vil dele dem med familien og da er det for kjedelig å samles foran pc ;)

Jeg må muligens ha en hdmi kabel, den er å få kjøpt på slike butikker som Elkjøp og sånn skulle en tro?

Har en og tror jeg faktisk, får prøve det i morgen da kanskje. Nå er jeg for trøtt.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Splitter pine

Har VLC på dataen og kan derfor se filmene der. Men for at hele familien skal ha glede av det så vil jeg ha det ut på tv.

Sorroundanlegget tok det ikke, ei heller en annen liten spiller jeg har. Derfor jeg lurte på det siste spørsmålet mitt, kan jeg gjøre om avi filen til et filformat som er større sjangse for at spillerne tar.

Når det gjelder skjermkort skal vi se hva her står: "Up to 1535 NVIDIA GeForce, 8600M GS TurboCache"

Det er en bærbar pc og jeg mener å tro at den bare har en hdmi utgang, eller hva det nå heter.

:)

Avi-filer har som regel ikke surround-lyd, men du mener kanskje at du ikke får lyd i det hele tatt på hjemmekinoanlegget?

Hvis du har HDMI-ut på din bærbare så må ha en HDMI-kabel som du kobler til hjemmekinoanlegget. Du må så konfigurere skjermkortet ditt for to skjermer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Splitter Pine

Har VLC på dataen og kan derfor se filmene der. Men for at hele familien skal ha glede av det så vil jeg ha det ut på tv.

Sorroundanlegget tok det ikke, ei heller en annen liten spiller jeg har. Derfor jeg lurte på det siste spørsmålet mitt, kan jeg gjøre om avi filen til et filformat som er større sjangse for at spillerne tar.

Når det gjelder skjermkort skal vi se hva her står: "Up to 1535 NVIDIA GeForce, 8600M GS TurboCache"

Det er en bærbar pc og jeg mener å tro at den bare har en hdmi utgang, eller hva det nå heter.

:)

''# Dual-link DVI outputs for digital flat panel display resolutions up to 2560x1600

# Dual integrated 400MHz RAMDACs for analog display resolutions up to and including 2048x1536 at 85Hz

# Integrated HDTV encoder provides analog TV-output (Component/Composite/S-Video) up to 1080i/1080p resolution''

Du har nok ikke HDMI-ut hvis det som står på siden til Nvidia er riktig. Du må sjekke om du har DVI-inn på tv'n din. DVI er kun bilde, så du må koble til lyd med en egen kabel. Har du spdif ut på dataen? Du må ha det for å få surround lyd om den ikke da har seperate lydutganger for surround, og du har tilsvarende lydinnganger på din surround reciver.

Har du ikke DVI-inn på tv'n må du bruke en komposittkabel da du har utgang for det også på dataen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vil se film

Avi-filer har som regel ikke surround-lyd, men du mener kanskje at du ikke får lyd i det hele tatt på hjemmekinoanlegget?

Hvis du har HDMI-ut på din bærbare så må ha en HDMI-kabel som du kobler til hjemmekinoanlegget. Du må så konfigurere skjermkortet ditt for to skjermer.

Spilleren klarer ikke lese selve dvd.n som filmen er på. Den sier ukjent cd. Jeg leste at den skulle ta avi filer men så beskrev de noe som jeg forsto størrelsen på disse (?) som gjorde at den tok noen avi filer men ille alle. Hvordan dette nå kan være.

Anlegg og tv er rimelig greie komponenter så de bør ha utganger og innganger som er nødvendige. Faktisk så har jeg hdmi kabel tror jeg mellom sorroundanlegget (sorroundanlegget har jo dvd.spiller) og tv nå (samt egen til lyd) forde bildene skulle bli bedre eller noe sånt?

Høres veldig styrete ut med å gjøre alt med pc og handle inn masse kabler og sånn som du beskriver. Rart at ting ikke skal være enklere enn det. Hva gjør andre som har en avi-film på en brent plate da?

Du er flink og har god kjennskap til emnet, takk skal du ha for info :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Splitter pine

Spilleren klarer ikke lese selve dvd.n som filmen er på. Den sier ukjent cd. Jeg leste at den skulle ta avi filer men så beskrev de noe som jeg forsto størrelsen på disse (?) som gjorde at den tok noen avi filer men ille alle. Hvordan dette nå kan være.

Anlegg og tv er rimelig greie komponenter så de bør ha utganger og innganger som er nødvendige. Faktisk så har jeg hdmi kabel tror jeg mellom sorroundanlegget (sorroundanlegget har jo dvd.spiller) og tv nå (samt egen til lyd) forde bildene skulle bli bedre eller noe sånt?

Høres veldig styrete ut med å gjøre alt med pc og handle inn masse kabler og sånn som du beskriver. Rart at ting ikke skal være enklere enn det. Hva gjør andre som har en avi-film på en brent plate da?

Du er flink og har god kjennskap til emnet, takk skal du ha for info :)

Hei! Bare gøy å hjelpe. Hva heter DVD-spilleren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Splitter pine

Samsung HT-P1200

http://www.samsung.com/me/products/audiosystem/hometheatresystem/ht_p1200.asp

Og tv er et LG plasma 42, under et år gammelt.

:) (god morgen foresten ;)

Takk, og god morgen til deg også! :)

Kjempeflott anlegg du har. Hvis du har en usb-minnepinne kan du legge filmen(ene) over på den og plugge den inn i anlegget ditt. Anlegget ditt støtter avspilling fra usb-minnepinne. Kjempegreit å slippe å brenne plater! :)

Det står at det støtter DivX, og hvis den støtter kun det kan være filmen du vil spille av er i Xvid-format, siden det ikke virker. Begge har .avi på slutten av filnavnet.

Hvis du åpner filen i VLC og så går til "tools" og så "codec information" kan du finne ut hva slags "codec" det er som er brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vil se film

Takk, og god morgen til deg også! :)

Kjempeflott anlegg du har. Hvis du har en usb-minnepinne kan du legge filmen(ene) over på den og plugge den inn i anlegget ditt. Anlegget ditt støtter avspilling fra usb-minnepinne. Kjempegreit å slippe å brenne plater! :)

Det står at det støtter DivX, og hvis den støtter kun det kan være filmen du vil spille av er i Xvid-format, siden det ikke virker. Begge har .avi på slutten av filnavnet.

Hvis du åpner filen i VLC og så går til "tools" og så "codec information" kan du finne ut hva slags "codec" det er som er brukt.

:D

Jo, tusen takk, er ganske fornøyd med anlegget :)

Den har jo usb port som du sier. Jeg klarer alltid å glemme det jeg. Mye lettere med minnepinne som du sier enn å brenne mange plater :)

Og du har også rett i at det var Xvid. Kan jeg gjøre Xvid om til sånn vid-format som anlegget tar tro? Eller må jeg med alle disse filene i såfall kjøre gjennom pc eller sånn?

Alltid moro å "snakke" med folk som vet hva de snakker om, det er moro med viten :)

Deilig med trøtte lørdagsmorgener foresten. Huset sover og bare jeg og en megakanne kaffe og pc.n min ... deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Splitter Pine

:D

Jo, tusen takk, er ganske fornøyd med anlegget :)

Den har jo usb port som du sier. Jeg klarer alltid å glemme det jeg. Mye lettere med minnepinne som du sier enn å brenne mange plater :)

Og du har også rett i at det var Xvid. Kan jeg gjøre Xvid om til sånn vid-format som anlegget tar tro? Eller må jeg med alle disse filene i såfall kjøre gjennom pc eller sånn?

Alltid moro å "snakke" med folk som vet hva de snakker om, det er moro med viten :)

Deilig med trøtte lørdagsmorgener foresten. Huset sover og bare jeg og en megakanne kaffe og pc.n min ... deilig :)

Deilig med lørdagsmorgen ja. :)

Viten kommer med masse prøving og feiling, særlig når det gjelder data. ;)

Eneste gratisprogrammet jeg kunne finne var Dr. DivX http://www.digital-digest.com/software/download.php?sid=1064&ssid=0&did=3

Med det kan du gjøre DivX av Xvid-filene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Splitter pine

:D

Jo, tusen takk, er ganske fornøyd med anlegget :)

Den har jo usb port som du sier. Jeg klarer alltid å glemme det jeg. Mye lettere med minnepinne som du sier enn å brenne mange plater :)

Og du har også rett i at det var Xvid. Kan jeg gjøre Xvid om til sånn vid-format som anlegget tar tro? Eller må jeg med alle disse filene i såfall kjøre gjennom pc eller sånn?

Alltid moro å "snakke" med folk som vet hva de snakker om, det er moro med viten :)

Deilig med trøtte lørdagsmorgener foresten. Huset sover og bare jeg og en megakanne kaffe og pc.n min ... deilig :)

Dette programmet er bedre, men litt mer avansert. http://www.videohelp.com/tools/AutoGK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Splitter pine

:D

Jo, tusen takk, er ganske fornøyd med anlegget :)

Den har jo usb port som du sier. Jeg klarer alltid å glemme det jeg. Mye lettere med minnepinne som du sier enn å brenne mange plater :)

Og du har også rett i at det var Xvid. Kan jeg gjøre Xvid om til sånn vid-format som anlegget tar tro? Eller må jeg med alle disse filene i såfall kjøre gjennom pc eller sånn?

Alltid moro å "snakke" med folk som vet hva de snakker om, det er moro med viten :)

Deilig med trøtte lørdagsmorgener foresten. Huset sover og bare jeg og en megakanne kaffe og pc.n min ... deilig :)

Dette programmet er bedre, men litt mer avansert. http://www.videohelp.com/tools/AutoGK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vil se film

Deilig med lørdagsmorgen ja. :)

Viten kommer med masse prøving og feiling, særlig når det gjelder data. ;)

Eneste gratisprogrammet jeg kunne finne var Dr. DivX http://www.digital-digest.com/software/download.php?sid=1064&ssid=0&did=3

Med det kan du gjøre DivX av Xvid-filene dine.

Du er en knupp, tusen takk :)

Ja, det har blitt en del prøving og feiling her også, og som du sier, det er vel det vi kanskje lærer best av.

Jeg tror jeg prøver det mest kompliserte programmet du tipset meg jeg (dhah, typisk meg å velge det vanskligste *ler*)

Håper jeg får det til og at det funker, moro å prøve.

Nå begynner huset å våkne her så nå får jeg vel komme meg ut av morgenkåpen og sette i gang lørdagen (er deilig å roen når en er oppe 5 alle arbeidsdager he he)

Tusen takk så lenge da, kan rope ut hvordan dette går undervegs jeg vet du. Så får du ha en strålende lørdag og halloween med dine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Splitter pine

Du er en knupp, tusen takk :)

Ja, det har blitt en del prøving og feiling her også, og som du sier, det er vel det vi kanskje lærer best av.

Jeg tror jeg prøver det mest kompliserte programmet du tipset meg jeg (dhah, typisk meg å velge det vanskligste *ler*)

Håper jeg får det til og at det funker, moro å prøve.

Nå begynner huset å våkne her så nå får jeg vel komme meg ut av morgenkåpen og sette i gang lørdagen (er deilig å roen når en er oppe 5 alle arbeidsdager he he)

Tusen takk så lenge da, kan rope ut hvordan dette går undervegs jeg vet du. Så får du ha en strålende lørdag og halloween med dine :)

LOL bare gøy å hjelpe! :)

Ha en strålende lørdag du og dine, og en skikkelig skummel halloween. :)

Hent denne: http://www.autogk.me.uk/index.php?name=Downloads&d_op=viewdownloaddetails&lid=1

Det var ikke så komplisert alikevel. Husket litt feil. Velg filen du vil konvertere, gå så til "advanced settings" og velg "DivX", klikk så ok, og deretter "add job" og så "start", og du er i gang.

Med det programmet kan du konvertere flere filer på en gang, f.eks. når du sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Splitter pine

LOL bare gøy å hjelpe! :)

Ha en strålende lørdag du og dine, og en skikkelig skummel halloween. :)

Hent denne: http://www.autogk.me.uk/index.php?name=Downloads&d_op=viewdownloaddetails&lid=1

Det var ikke så komplisert alikevel. Husket litt feil. Velg filen du vil konvertere, gå så til "advanced settings" og velg "DivX", klikk så ok, og deretter "add job" og så "start", og du er i gang.

Med det programmet kan du konvertere flere filer på en gang, f.eks. når du sover.

Og takk skal du ha! :) Men det blir ikke så mye halloween her da jeg skal tilbringe dagen alene. Får sette på en skummel film i stedenfor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...