Gå til innhold

Eks-svigerfar med det onde øyet til


Gjest Svarttrost

Anbefalte innlegg

Gjest Svarttrost

Så har jeg endelig fått bekreftet det jeg ante.

Min eks-svigerfar, som jeg har sett på som en far i elleve år, har snudd seg mot meg.

I løpet av skilsmisseoppgjøret har han fått det for seg at jeg "bare er ute etter pengene", noe som absolutt ikke er riktig. Det mener heller ingen rundt ham, men han er en person som ikke firer en tomme når han har bestemt seg for noe, samme hvor mye andre argumenterer.

Og jeg føler så mye.

Sorg - fordi jeg nå har mistet ham, men også kona hans, som jeg har hatt et enda bedre forhold til. For hvordan kan jeg nå besøke dem, uten å føle meg uønsket, uten å slippe å se ham bli mutt og gå ut? Og jeg begynner jo også å tvile på resten av familien; tror de kanskje det samme, får jeg bare ikke høre om det?

Maktesløshet - jeg klarer ikke å komme på noe jeg kan gjøre med det, han er så hinsides urokkelig uansett!

Nedverdiget - hvordan kan han tro noe sånt, hvordan kan han tro at jeg er så ond? Det som betyr noe er jo at eksen min og jeg er enige om oppgjøret, noe vi er. Jeg føler meg bare så utrolig dolket i ryggen. Med hånden på hjertet kan jeg si at jeg ikke er verken kranglete eller grisk, det er heller omvendt.

Skam - hvor mange andre har han spredd sine ideer til, hvor mange andre på dette lille stedet går rundt og tror at jeg er slik?

Ført bak lyset - hvordan kan han i all denne tiden ha latt meg tro at jeg var så viktig for ham som han har gitt inntrykk av, for så å snu? Jeg er forferdelig sårbar, dette går på selvfølelsen løs så det synger.

Jeg er så lei meg, men jeg kan ikke gjøre noen ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg velger å overse alle ordene dine, og heller gi deg følgende konklusjon: Svigerforeldre har man har så lenge man er gift/samboer. Når forholdet er over så har man ikke lenger svigerforeldre. Da er de kun foreldrene til din x. Så ikke forvent noe mer, utover det. Blod er tykkere enn vann, og slik vil det som regel være. Ikke gjør deg følelsesmessig avhengig av folk som bare er til låns så lenge "alt er som det pleier å være". Da blir man utrolig sårbar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svarttrost

Jeg velger å overse alle ordene dine, og heller gi deg følgende konklusjon: Svigerforeldre har man har så lenge man er gift/samboer. Når forholdet er over så har man ikke lenger svigerforeldre. Da er de kun foreldrene til din x. Så ikke forvent noe mer, utover det. Blod er tykkere enn vann, og slik vil det som regel være. Ikke gjør deg følelsesmessig avhengig av folk som bare er til låns så lenge "alt er som det pleier å være". Da blir man utrolig sårbar....

Synes bare det er vanskelig fordi ungene er så veldig mye hos dem. Når de er hos pappaen sin er de i stedet mange av dagene hos besteforeldrene. Men det er jo en annen historie,- hva jeg synes om det mener jeg..

Uansett - de er mye hos eks-svigers, og jeg er nødt til å forholde meg til dem gjennom det.

Men kanskje du har rett, kanskje jeg bare må slippe taket. Selvtilliten min vil da for alltid ha et veldig sårbart punkt i møte med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.

Jeg hadde i min tid et veldig godt forhold til mine eks- svigeforeldre. Dette endte ikke så veldig bra, og det tok noen år før vi kunne møtes på byen og slå av en prat.

Tror det hører til sjeldenhetene at kontakten opprettholdes som før. Og det er vel naturlig, før eller siden så kommer det en ny partner inn i bildet og man skiller seg ikke bare med partneren, men som regel med hele familen hans eller hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget var ment som en kommentar til Collete, derfor Enig står øverst. Men selve svaret er jo like mye til deg.

Vet dette er vondt og leit, og ønsker det lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette er kjedelige ting.

Akkurat samme her,har ikke snakket med mine eks-svigers siden han flyttet ut, ca ett år siden.

Føler ikke jeg har gjort noe galt (det var jo han ) og nå er det for sent.

Ønsker faktisk ikke noe kontakt med de lenger, de har skuffet meg for mye nå,men samtidig så er det vel tøft for de også.

Men blod er tykkere enn vann, jeg skjønner de, men savner de veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner visst ikke helt denne situasjonen, jeg. Det er dine eks-svigerforeldre, hva har det egentlig å si hva de måtte mene om deg?

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forståelse

Jeg skjønner visst ikke helt denne situasjonen, jeg. Det er dine eks-svigerforeldre, hva har det egentlig å si hva de måtte mene om deg?

;)

Skjønner du ikke at hvis en har levd nært på andre mennesker og i praksis hatt dem som familie i kanskje ti til 20 år, så kan det gjøre vondt i etterkant av et brudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke alt forgår

Jeg skjønner visst ikke helt denne situasjonen, jeg. Det er dine eks-svigerforeldre, hva har det egentlig å si hva de måtte mene om deg?

;)

De er ikke bare hennes ex-svigerforeldre.

De er hennes barns besteforeldre. Det blir aldri ex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke bare hennes ex-svigerforeldre.

De er hennes barns besteforeldre. Det blir aldri ex.

Men hun trenger jo ikke å forholde seg til dem selv om de er besteforeldra til barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du ikke at hvis en har levd nært på andre mennesker og i praksis hatt dem som familie i kanskje ti til 20 år, så kan det gjøre vondt i etterkant av et brudd?

Jo, jeg forstår det. Men det er mennesker hun ikke trenger å forholde seg til. Dermed tenker jeg bare at det ikke spiller noen stor rolle hva de måtte mene om henne.

Men det er godt mulig det er jeg som er kynisk og ufølsom, altså. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Jo, jeg forstår det. Men det er mennesker hun ikke trenger å forholde seg til. Dermed tenker jeg bare at det ikke spiller noen stor rolle hva de måtte mene om henne.

Men det er godt mulig det er jeg som er kynisk og ufølsom, altså. ;)

Jeg tror dette er et typisk eksempel på en sak det er mulig å mene noe bombastisk om pr. internett, men som stiller seg helt annerledes om man opplever det i rl. ;-)

Selvsagt blir man såret når mennesker man er glad i plutselig vender seg mot en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette er et typisk eksempel på en sak det er mulig å mene noe bombastisk om pr. internett, men som stiller seg helt annerledes om man opplever det i rl. ;-)

Selvsagt blir man såret når mennesker man er glad i plutselig vender seg mot en.

Jeg har opplevd det i virkeligheten, altså. ;) Det siste jeg så av eks-svigerfar var ei dør jeg fikk i trynet, og de hilser ikke på meg de gangene jeg har truffet dem tilfeldig.

Men jeg var ikke kjempenært knytta til dem heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Niccola

Jeg har opplevd det i virkeligheten, altså. ;) Det siste jeg så av eks-svigerfar var ei dør jeg fikk i trynet, og de hilser ikke på meg de gangene jeg har truffet dem tilfeldig.

Men jeg var ikke kjempenært knytta til dem heller.

"Men jeg var ikke kjempenært knytta til dem heller."

Det kan være hele forskjellen her. Når du skriver at du ikke forstår problemet, skyldes det at dere har ulike utgangspunkt. Mener du burde forstått det allerede etter å ha lest hovedinnlegget, istedet for å slå fast at det ikke er noe problem her. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forståelse

Jo, jeg forstår det. Men det er mennesker hun ikke trenger å forholde seg til. Dermed tenker jeg bare at det ikke spiller noen stor rolle hva de måtte mene om henne.

Men det er godt mulig det er jeg som er kynisk og ufølsom, altså. ;)

Hun må forholde seg til dem på et eller annent vis, siden de er besteforeldre til hennes barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må forholde seg til dem på et eller annent vis, siden de er besteforeldre til hennes barn.

Selvfølgelig. Men det trenger ikke være i stor grad i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men jeg var ikke kjempenært knytta til dem heller."

Det kan være hele forskjellen her. Når du skriver at du ikke forstår problemet, skyldes det at dere har ulike utgangspunkt. Mener du burde forstått det allerede etter å ha lest hovedinnlegget, istedet for å slå fast at det ikke er noe problem her. ;-)

Jeg ser forskjellen, det er ikke det. ;)

Mitt poeng er bare at dette er mennesker hun ikke trenger forholde seg til i særlig stor grad framover. Ergo bør det ikke heller bety så mye hva de måtte mene om henne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svarttrost

Men hun trenger jo ikke å forholde seg til dem selv om de er besteforeldra til barna.

Jo det må jeg, vi feirer bl.a. jul sammen annenhvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svarttrost

Jeg tror dette er et typisk eksempel på en sak det er mulig å mene noe bombastisk om pr. internett, men som stiller seg helt annerledes om man opplever det i rl. ;-)

Selvsagt blir man såret når mennesker man er glad i plutselig vender seg mot en.

Det er helt riktig.... dessuten har vi som sagt hatt et veldig nært forhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svarttrost

Jeg ser forskjellen, det er ikke det. ;)

Mitt poeng er bare at dette er mennesker hun ikke trenger forholde seg til i særlig stor grad framover. Ergo bør det ikke heller bety så mye hva de måtte mene om henne. :)

Å bli uriktig anklaget for noe er aldri godt, særlig ike når det kommer fra nære

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...