Gå til innhold

Hotell i New York City


jubalong70

Anbefalte innlegg

Vi vurderer noen netter i New York i forbindelse med en USA-ferie i vinter.

Er det noen som vet av noen greie hoteller som har plass til 5 personer, alternativt 2 rom vegg i vegg.

Hotellet bør ligget rimelig greit til for å være turist, og ikke være av de dyreste... (Vet det er dyrt i NYC altså :))

Tusen takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke tips til konkrete hoteller, men om du er ute etter det mest prisgunstige mener jeg at Upper West Side er noe av det rimeligste på Manhattan. Gode metroforbindelser og enkelt å komme seg downtown, mener at det tar rundt 20 minutter, men avhengig av hvor langt vekk fra downtown du velger. Metroen er billig og enkel å benytte seg av.

Bodde på hostell på Upper West Side da jeg var i NYC for tre år siden, syntes det funket fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tips til konkrete hoteller, men om du er ute etter det mest prisgunstige mener jeg at Upper West Side er noe av det rimeligste på Manhattan. Gode metroforbindelser og enkelt å komme seg downtown, mener at det tar rundt 20 minutter, men avhengig av hvor langt vekk fra downtown du velger. Metroen er billig og enkel å benytte seg av.

Bodde på hostell på Upper West Side da jeg var i NYC for tre år siden, syntes det funket fint.

Takker, skal sjekke det ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

http://www.hotelchandler.com/

Veldig fint, veldig sentralt og relativt rimelig - i hvertfall var det det da vi var der. Det kommer jo litt an på hva du vil se, i NY er jo alt sentralt dersom det ligger i den dele av NY du vil bruke tid på...

For oss var dette perfekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.hotelchandler.com/

Veldig fint, veldig sentralt og relativt rimelig - i hvertfall var det det da vi var der. Det kommer jo litt an på hva du vil se, i NY er jo alt sentralt dersom det ligger i den dele av NY du vil bruke tid på...

For oss var dette perfekt :)

Det virker som et nydelig hotell, men de har ikke store nok rom til å huse oss 5. Og 2 rom blir veeeeldig dyrt.

Men takk for tipset :) Virker perfekt om man reiser 2 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Persille1365381127

Det virker som et nydelig hotell, men de har ikke store nok rom til å huse oss 5. Og 2 rom blir veeeeldig dyrt.

Men takk for tipset :) Virker perfekt om man reiser 2 ;)

Vi var vel så det gikk opp i par da ja....

Men forrige gang bodde vi på http://www.milburnhotel.com/ - og da bodde vi fem voksne på ett rom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var vel så det gikk opp i par da ja....

Men forrige gang bodde vi på http://www.milburnhotel.com/ - og da bodde vi fem voksne på ett rom :)

Ah!!! Dette var interessant!!! Virker veldig sentralt og kjekt for en familie.

Var dere fornøyde med hotellet?

Notert. Tusen hjertelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venner med tre barn og ønske om å bo sentralt i NY forholdsvis rimelig endte opp på dette ganske berømte hotellet for noen år siden:

http://www.hotelchelsea.com/

Verd å sjekke ut?

WOW! Det var kjempebillig, og virket utrolig flott!!!

Det er notert! Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Ah!!! Dette var interessant!!! Virker veldig sentralt og kjekt for en familie.

Var dere fornøyde med hotellet?

Notert. Tusen hjertelig :)

Ja, jeg var hvertfall det :)

Store og deilig rom, helt ok service (ingenting å klage på), og akkurat så sentralt som vi ville ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg var hvertfall det :)

Store og deilig rom, helt ok service (ingenting å klage på), og akkurat så sentralt som vi ville ha det.

Supert :D

Tusen takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

WOW! Det var kjempebillig, og virket utrolig flott!!!

Det er notert! Tusen takk :)

Hei

Har du kommet noe lengre i søkene dine, og gidder du dele litt av informasjonen i så fall?

Spør fordi vi plutselig vurderer NY-tur til vinteren selv! :)

Svar meg evt. på mail til [email protected]

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har du kommet noe lengre i søkene dine, og gidder du dele litt av informasjonen i så fall?

Spør fordi vi plutselig vurderer NY-tur til vinteren selv! :)

Svar meg evt. på mail til [email protected]

Takk :)

Vi har endret planer, og kommer ikke til å ta lay-over i NY, men jeg sjekket ut endel hoteller, og antar vi hadde landet på Doubletree Guest Suites på Times Square.

Vi har bodd på tilsvarende hotell i Orlando før, og skal det igjen nå. Det er et suitehotell med separat soverom. Soverommet har 2 romslige dobbeltsenger, også er det sovesofa på stua. Det er et lite hybelkjøkken der også, og TV på stue og soverom.

For 4 netter i NY kom det på rundt 5000,- for oss. Synes ikke det var ille :)

Ellers sjekket jeg ut Chelsea Hotel, og syntes også det virket bra. Billig var det i alle fall :)

Jeg ble positivt overrasket over prisene på hotell jeg søkte opp. Trodde alt skulle være svindyrt. Nå finnes det helt klart svindyre hoteller også, men flere som er overkommelige og sentrale.

God tur :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har endret planer, og kommer ikke til å ta lay-over i NY, men jeg sjekket ut endel hoteller, og antar vi hadde landet på Doubletree Guest Suites på Times Square.

Vi har bodd på tilsvarende hotell i Orlando før, og skal det igjen nå. Det er et suitehotell med separat soverom. Soverommet har 2 romslige dobbeltsenger, også er det sovesofa på stua. Det er et lite hybelkjøkken der også, og TV på stue og soverom.

For 4 netter i NY kom det på rundt 5000,- for oss. Synes ikke det var ille :)

Ellers sjekket jeg ut Chelsea Hotel, og syntes også det virket bra. Billig var det i alle fall :)

Jeg ble positivt overrasket over prisene på hotell jeg søkte opp. Trodde alt skulle være svindyrt. Nå finnes det helt klart svindyre hoteller også, men flere som er overkommelige og sentrale.

God tur :D

Søkte litt nå via lastminute.com og hotels.com og var forundret over det "lave" prisnivået (husker tidligere jeg måtte ut med minimum 1500 for et enkeltrom pr. natt!). Nå fikk jeg f.eks. tilbud om et firemannsrom på Hilton i 7 netter for knappe 8000 - synes ikke det er noe å si på det! Og vi trenger egentlig ikke Hilton-standard, så da burde det bli enda litt rimeligere ;).

Suite med eget soverom høres kjempefint ut, trodde bare det ville være utenfor vårt budsjett. Skal sjekke ut hotellet du nevner!

Takk for tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har endret planer, og kommer ikke til å ta lay-over i NY, men jeg sjekket ut endel hoteller, og antar vi hadde landet på Doubletree Guest Suites på Times Square.

Vi har bodd på tilsvarende hotell i Orlando før, og skal det igjen nå. Det er et suitehotell med separat soverom. Soverommet har 2 romslige dobbeltsenger, også er det sovesofa på stua. Det er et lite hybelkjøkken der også, og TV på stue og soverom.

For 4 netter i NY kom det på rundt 5000,- for oss. Synes ikke det var ille :)

Ellers sjekket jeg ut Chelsea Hotel, og syntes også det virket bra. Billig var det i alle fall :)

Jeg ble positivt overrasket over prisene på hotell jeg søkte opp. Trodde alt skulle være svindyrt. Nå finnes det helt klart svindyre hoteller også, men flere som er overkommelige og sentrale.

God tur :D

En annen ting - er det beinkaldt i NY i slutten av februar, tro?

Forventer ingen sydentemp, men... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting - er det beinkaldt i NY i slutten av februar, tro?

Forventer ingen sydentemp, men... :)

Jeg tror det er rimelig surt der i februar ja :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest Elextra

Jeg tror det er rimelig surt der i februar ja :(

Kom over denne gamle tråden - har du vært i NY i løpet av det siste året og kan anbefale et sentralt "familiehotell"?

Vi skal en tur om en stund; vurderer Chelsea, som jeg foreslo her, men sjekker gjerne alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Kom over denne gamle tråden - har du vært i NY i løpet av det siste året og kan anbefale et sentralt "familiehotell"?

Vi skal en tur om en stund; vurderer Chelsea, som jeg foreslo her, men sjekker gjerne alternativer.

Jeg bor vanligvis ikke på hotell i New York, men vet at de er rådyre. Du kan også sjekke andre overnattingsmuligheter. Det går an å få leid rom i private hjem til rimeligere priser.

Februar kan være skikkelig kald og bl.a. siste februar hadde "five snowdays". Da er det full kaos og de fleste holder seg hjemme. Denne tiden nå er fantastisk med gode norske sommertemperaturer. Juli og august er altfor varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...