Gå til innhold

Hotell i New York City


jubalong70

Anbefalte innlegg

Jeg bor vanligvis ikke på hotell i New York, men vet at de er rådyre. Du kan også sjekke andre overnattingsmuligheter. Det går an å få leid rom i private hjem til rimeligere priser.

Februar kan være skikkelig kald og bl.a. siste februar hadde "five snowdays". Da er det full kaos og de fleste holder seg hjemme. Denne tiden nå er fantastisk med gode norske sommertemperaturer. Juli og august er altfor varme.

''Det går an å få leid rom i private hjem til rimeligere priser.''

Må innrømme at hvis det var det vi hadde råd til, ville jeg da heller reist med familien et helt annet sted slik at vi kunne bodd på et hotell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Jeg bor vanligvis ikke på hotell i New York, men vet at de er rådyre. Du kan også sjekke andre overnattingsmuligheter. Det går an å få leid rom i private hjem til rimeligere priser.

Februar kan være skikkelig kald og bl.a. siste februar hadde "five snowdays". Da er det full kaos og de fleste holder seg hjemme. Denne tiden nå er fantastisk med gode norske sommertemperaturer. Juli og august er altfor varme.

Takk for svar, jeg er tidlig ute og vi reiser antakelig neste høst.

Vet det er dyrt der, derfor vil jeg sjekke litt rundt, men tror nok vi satser på hotell fremfor privat innkvartering, selv om det sikkert ville være en opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Det går an å få leid rom i private hjem til rimeligere priser.''

Må innrømme at hvis det var det vi hadde råd til, ville jeg da heller reist med familien et helt annet sted slik at vi kunne bodd på et hotell.

Hehe, må innrømme at jeg også synes det høres anstrengende ut å bo privat når en er på tur til en anstrengende storby. Tror nok det heller blir hotell, ja, behøver jo ikke akkurat fem stjerner.

Men det hadde sikkert vært en spennende opplevelse å bo privat også! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''Det går an å få leid rom i private hjem til rimeligere priser.''

Må innrømme at hvis det var det vi hadde råd til, ville jeg da heller reist med familien et helt annet sted slik at vi kunne bodd på et hotell.

Jeg har bodd i bed and breakfast andre steder og vært fornøyd. Det kommer anpå hva man ønsker seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest segunda

Hehe, må innrømme at jeg også synes det høres anstrengende ut å bo privat når en er på tur til en anstrengende storby. Tror nok det heller blir hotell, ja, behøver jo ikke akkurat fem stjerner.

Men det hadde sikkert vært en spennende opplevelse å bo privat også! :-)

Bed and breakfast i Europa er vanligvis bare rom med bad og så frokost. Ikke noen spesielle opplevelser. Første gang jeg kom til New York bodde jeg i et privat guesthouse hvor mannen hentet meg til flyplassen, jeg overnattet og fikk siden frokost hos kona dagen etter. Han kjørte meg siden til busstasjonen. Meget behagelig og fint.

Ellers skulle jeg gjerne bodd i Greenwich village hvis jeg kunne velge fritt på Manhattan. Det er mitt favoritt område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over denne gamle tråden - har du vært i NY i løpet av det siste året og kan anbefale et sentralt "familiehotell"?

Vi skal en tur om en stund; vurderer Chelsea, som jeg foreslo her, men sjekker gjerne alternativer.

Hei,

Var akkurat på hotell i NYC - og som det påpekes så er de dyre, spesielt på Manhatten. I stedet kan du lete på f. eks. www.finn.no etter hotell i Brooklyn eller opp mot Queens. Da tar man subway inn til sentrum.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Bed and breakfast i Europa er vanligvis bare rom med bad og så frokost. Ikke noen spesielle opplevelser. Første gang jeg kom til New York bodde jeg i et privat guesthouse hvor mannen hentet meg til flyplassen, jeg overnattet og fikk siden frokost hos kona dagen etter. Han kjørte meg siden til busstasjonen. Meget behagelig og fint.

Ellers skulle jeg gjerne bodd i Greenwich village hvis jeg kunne velge fritt på Manhattan. Det er mitt favoritt område.

''Bed and breakfast i Europa er vanligvis bare rom med bad og så frokost. Ikke noen spesielle opplevelser''

Men i en anstrengende storby tror jeg ikke at jeg ønsker spesielle opplevelser i forbindelse med bostedet. Andre vil sikkert synes det er et stort pluss, men tror jeg vil finne det litt anstrengende på en slik tur, og bare ønske å bo ok, sentralt og passe komfortabelt med familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''Bed and breakfast i Europa er vanligvis bare rom med bad og så frokost. Ikke noen spesielle opplevelser''

Men i en anstrengende storby tror jeg ikke at jeg ønsker spesielle opplevelser i forbindelse med bostedet. Andre vil sikkert synes det er et stort pluss, men tror jeg vil finne det litt anstrengende på en slik tur, og bare ønske å bo ok, sentralt og passe komfortabelt med familien.

Jeg er vant til å bo i private hjem i New York, men da hos noen kjente. Jeg elsker New York og vil helst bo midt på Manhattan, men har ikke råd til det. Hvis jeg hadde bare tenkt å være turist i noen få dager hadde jeg spandert på meg en dyrere overnatting hvor jeg hadde vært midt på Manhattan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over denne gamle tråden - har du vært i NY i løpet av det siste året og kan anbefale et sentralt "familiehotell"?

Vi skal en tur om en stund; vurderer Chelsea, som jeg foreslo her, men sjekker gjerne alternativer.

Det ble ikke til at vi stoppet i New York, så jeg har ingen tips.

Hotellet vi anså som veldig aktuelt var et Doubletree på Times Square.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Det ble ikke til at vi stoppet i New York, så jeg har ingen tips.

Hotellet vi anså som veldig aktuelt var et Doubletree på Times Square.

Ok, takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...