Gå til innhold

Vaksine og risikogrupper


Orio

Anbefalte innlegg

Men tror du det er greit at jeg tar vaksinen uten å snakke med fastlegen? (Vanskelig å få tak i, og det blir vel ikke bedre når halve kommunen skal ringe for å høre om vaksinen.) Ut i fra de anbefalingene som har kommet er det ikke tvil om at jeg er i risikogruppen.

Redd, usikker og forvirret.

Søstra mi har astma og hun troppa bare opp i køen når de skulle vaksinere alle i risikogruppen. Ikke noe problem det.

En venninne er både gravid og har diabetes. Hun stilte seg i den lange køen, men ble vinket fram av helsepersonell som kjente henne igjen og visste at hun var i høyrisikogruppe. Jeg tror legene er glade for å slippe altfor mange henvendelser omkring vaksinen, så jeg er rimelig sikker på at det vil ordne seg for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

I forhold til vaksinen har jeg nok akkurat passe problemer med astma. Trenger medisiner daglig, i perioder ganske mye medisiner, men så lenge jeg ikke blir forkjølet eller noe sånn (og passer på å tilpasse medisiner etter "vær og føre") har jeg ikke så store problemer med den. Men blir jeg først forkjølet henger det i lenge, og det blir sikkert ikke noe bedre hvis jeg skulle få svineinfluensa.

Jeg fikk kontakt med legesenteret, og kan komme dit og ta vaksinen onsdag.

Det er nettopp det, du bør holde deg unna rusk i luftveiene, så da skal du ha vaksinen. Det er det samme med mamma, hun fungerer greit så lenge hun ikke blir syk, da henger det lenge i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1257197972' post='4243558]

Det er nettopp det, du bør holde deg unna rusk i luftveiene, så da skal du ha vaksinen. Det er det samme med mamma, hun fungerer greit så lenge hun ikke blir syk, da henger det lenge i.

Det er kanskje det som gjør at jeg er i en risikogruppe? At jeg lett kan få bronkitt eller lungebetennelse hvis jeg først blir syk? Høres logisk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstra mi har astma og hun troppa bare opp i køen når de skulle vaksinere alle i risikogruppen. Ikke noe problem det.

En venninne er både gravid og har diabetes. Hun stilte seg i den lange køen, men ble vinket fram av helsepersonell som kjente henne igjen og visste at hun var i høyrisikogruppe. Jeg tror legene er glade for å slippe altfor mange henvendelser omkring vaksinen, så jeg er rimelig sikker på at det vil ordne seg for deg :)

Det kan hende legene synes det er greit hvis ikke alle pasientene ringer og spør om de bør vaksineres, da vil de vel ikke få gjort noe annet de nærmeste ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Det er kanskje det som gjør at jeg er i en risikogruppe? At jeg lett kan få bronkitt eller lungebetennelse hvis jeg først blir syk? Høres logisk ut.

Ja, det tror jeg. Så du kan ta vaksinen med god samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...