Gå til innhold

Vaksinering - organisering


Orio

Anbefalte innlegg

Du kan jo bestille time hos fastlegen, og få satt den der. I noen kommuner er det litt dyrere da.

Har ordnet det, kunne heldigvis gjøre det på den måten, skal ta vaksinen på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk en tid å forholde meg til, så satt det i underkant av ti og ventet på å komme inn en og en på laboratoriet for å få vaksinen, og litt flere som ventet i 20 minutter før de kunne gå.

Det er jo langt fra det jeg leser om fra enkelte kommuner, hvor folk står i kø flere timer for å få vaksinen. Nå har jeg fått kontakt med legesenteret og fått en tid å forholde meg til, så er det i alle fall en hindring mindre. Dessverre er det ikke så mye å få gjort med den største. ;- (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert å ta litt sobril i forkant av dette?

Jeg ville gjort det om jeg var deg. Eksponeringsterapi kan man bedrive når det passer en litt bedre.. Jeg synes ikke dette er annerledes enn sterk angst for fly, for tannleger eller gynekologer o.l. Det kunne hjulpet deg gjennom noe av dette på en bedre måte kanskje.

Og for at du skal være sikker på at det er greit i forhold til selve vaksinen kan du spørre legen din på forhånd. Spør du han om det skjønner han også bedre at dette er angst, og ikke bare at du er pysete for sprøyter.

Jeg vurderer å ta en sobril på forhånd, men har ikke kommet til noen konklusjon enda. Håper på et mirakel som gjør meg helt rolig før onsdagen kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo langt fra det jeg leser om fra enkelte kommuner, hvor folk står i kø flere timer for å få vaksinen. Nå har jeg fått kontakt med legesenteret og fått en tid å forholde meg til, så er det i alle fall en hindring mindre. Dessverre er det ikke så mye å få gjort med den største. ;- (

Det går så fint, så *trøste*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo langt fra det jeg leser om fra enkelte kommuner, hvor folk står i kø flere timer for å få vaksinen. Nå har jeg fått kontakt med legesenteret og fått en tid å forholde meg til, så er det i alle fall en hindring mindre. Dessverre er det ikke så mye å få gjort med den største. ;- (

Fint eller ikke, det skal gå, det har jeg bestemt meg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går så fint, så *trøste*

Fint eller ikke, det skal gå, det har jeg bestemt meg for.

Bommet visst litt med svaret, det kom til meg i stedet for til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint eller ikke, det skal gå, det har jeg bestemt meg for.

Bommet visst litt med svaret, det kom til meg i stedet for til deg.

Ikke dumt å svare seg selv med at det skal gå heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Jeg fikk kontakt med legesenteret, kan komme på onsdag, så da slipper jeg å vente et par timer sammen med x antall andre. Så gjelder det bare å komme meg gjennom vaksinering.

Så bra.

Det kommer nok til å gå så bra. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Fastlegen vet godt at ting som dette er veldig vanskelig for meg. Fikk kontakt med legesenteret i dag, og får komme på onsdag for å ta vaksinen, så jeg slipper i alle fall køen. Så nå gjelder det mobilisere krefter til å komme meg gjennom selve vaksineringen. Jeg er livredd for sprøyter.

Så bra! Jeg har ventet på svar fra deg, for jeg synes du gjør en så god jobb med å tørre dette, at du absolutt bør få slippe køståing som ekstra belastning.

Noen ganger trenger vi litt tilrettelegging for å gjennomføre målet. Kanskje det hjelper at det er fastlegen som setter, og ikke en fremmed.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk hun noe tidsperspektiv på hvor lenge hun måtte vente, så hun kunne gå en tur ut og komme tilbake? Eller måtte hun bare sitte der og vente uten å ane hvor lang tid det ville ta? Jeg må prøve å finne en løsning så jeg slipper å sitte sammen med noen hundre andre mens jeg prøver å holde angsten min i sjakk, tror ikke jeg klarer det ellers.

I min nabokommune fikk man utdelt kølapper slik at man kunne ta seg en tur på kafe, butikken etc. Tror det er svært ulik praksis rundt om...

Legen din vet om angstproblemet ditt? Jeg tror jeg ville ringt legen og forhørt meg om du ikke kunne fått tatt vaksinen på et annet tidspunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min nabokommune fikk man utdelt kølapper slik at man kunne ta seg en tur på kafe, butikken etc. Tror det er svært ulik praksis rundt om...

Legen din vet om angstproblemet ditt? Jeg tror jeg ville ringt legen og forhørt meg om du ikke kunne fått tatt vaksinen på et annet tidspunkt?

Jeg har fått kontakt med legesenteret, skal ta vaksinen "i fred og ro" på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1257197859' post='4243556]

Så bra! Jeg har ventet på svar fra deg, for jeg synes du gjør en så god jobb med å tørre dette, at du absolutt bør få slippe køståing som ekstra belastning.

Noen ganger trenger vi litt tilrettelegging for å gjennomføre målet. Kanskje det hjelper at det er fastlegen som setter, og ikke en fremmed.

Lykke til!

Det hjelper veldig at det er en jeg kjenner fra før, og som har erfaring med at jeg kan reagere med panikk på sånne ting. Alle gruer seg visst, ikke skjønner jeg hvordan folk klarer å gjennomføre det, og når de også har mange å vaksinere tror jeg de lett vil bli utålmodige hvis jeg er redd og ikke er klar på sekundet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shira :o)

Det hjelper veldig at det er en jeg kjenner fra før, og som har erfaring med at jeg kan reagere med panikk på sånne ting. Alle gruer seg visst, ikke skjønner jeg hvordan folk klarer å gjennomføre det, og når de også har mange å vaksinere tror jeg de lett vil bli utålmodige hvis jeg er redd og ikke er klar på sekundet.

Jeg synes du gjorde klokt valg i få time hos fastlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...