Gå til innhold

Dårlig service? Femtiøringer..


candyqueen_83

Anbefalte innlegg

candyqueen_83

Hvis man handler en vare som koster 398 kr, og betaler 400 kr, synes dere da det er dårlig service å få tilbake 4 stk 50-øringer? Eller reagerer dere ikke på det? Om ekspeditøren sier at det er pga de ikke har kronestykker blir det vel noe annet.

Jeg har inntrykk av at mange deler ut 50-øringer for å slippe å ha dem i kassa. Jeg har hvertfall null bruk for 50-øringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • candyqueen_83

    8

  • Lillemus

    3

  • morsan

    2

  • løvinne71

    1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Smarteass

Poenget med femti-øringer er jo at det tilslutt kan bli mange penger av det. Det er også derfor butikker benytter seg av trikset med å prise med 50-øre bak istedet for runde tall. Når vi ser prisen 59.50, tenker vi fort 59 kr fordi vi ikke bryr oss med 50-øringen. Butikken derimot, tjener jo masse på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se at dette skulle ha med dårlig service å gjøre, men jeg må si det er sjelden jeg opplever dette. Jeg bruker mest kort som betalingsmiddel. Om jeg skulle komme til å oppleve dette ser jeg ikke på fire 50-øringer på noen annen måte enn to kronestykker,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri opplevd og jeg hadde nok stusset med mindre ekspeditøren sa at de ikke hadde kronestykker igjen.

Jeg betalte en gang 20,- i femtiører og kassadamen ble lykkelig - "Jeg trenger dem! Jeg trenger dem!" lo hun. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har jo bruk for en viss mengde femtiøringer i kassa også, men ikke kilovis. Så jeg tror ikke årsaken er at de ikke vil ha dem, dersom de ikke samtidig har lite kronestykker. Evt. at de av en eller annen grunn har veldig mange femtiøringer, langt fler enn de ser behov for, og gjerne vil kvitte seg med noen av dem. Det tar tid å telle dem ved dagens slutt.

Jeg tror grunnen som regel er at de har lite kroner - og gjerne vil slippe å åpne en hel rull, for problemet løser seg jo vanligvis nokså snart. Det blir mye å telle opp hvis de legger en hel rull med kronestykker i kassa uten å være helt nødt. Spesielt mot slutten av åpningstiden må man regne med at de bruker det de har for å gi ut vekslepenger.

Sånn tenker kassapersonalet om kundene sine (les f.eks. innlegget fra 2. september) :

http://www.vilduhapose.blogspot.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest firepile

''Hvis man handler en vare som koster 398 kr, og betaler 400 kr, synes dere da det er dårlig service å få tilbake 4 stk 50-øringer? Eller reagerer dere ikke på det?''

Betaler alltid med kort, så det er ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

candyqueen_83

Det har jeg aldri opplevd og jeg hadde nok stusset med mindre ekspeditøren sa at de ikke hadde kronestykker igjen.

Jeg betalte en gang 20,- i femtiører og kassadamen ble lykkelig - "Jeg trenger dem! Jeg trenger dem!" lo hun. :o)

Det er en butikk her jeg har opplevd det flere ganger i. Hadde de sagt at de dessverre ikke hadde flere kronestykker hadde jeg ikke reagert i det hele tatt. Dårlig service ble kanskje litt feil, men det er hvertfall irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

At det var litt uvanlig å få tilbake fire 50-ører hadde jeg vel tenkt, men at det skulle være dårlig service? Nei overhodet ikke.

Dårlig service ble kanskje litt feil, men hadde jeg stått bak kassa hadde jeg sagt at beklager, vi har ikke flere kronestykker eller noe sånt. Jeg syns hvertfall det er irriterende. Får aldri brukt dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Det er en butikk her jeg har opplevd det flere ganger i. Hadde de sagt at de dessverre ikke hadde flere kronestykker hadde jeg ikke reagert i det hele tatt. Dårlig service ble kanskje litt feil, men det er hvertfall irriterende.

Da kan du jo bare si til butikken, at de kan beholde femtiøringene sine selv. Hvis du ikke har bruk for de.

Det er da bedre å være 4 x 50 øre fattigere, enn å irritere seg så mye over skarve to kroner, at du er nødt til å skrive innlegg om dette her på DOL:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig service ble kanskje litt feil, men hadde jeg stått bak kassa hadde jeg sagt at beklager, vi har ikke flere kronestykker eller noe sånt. Jeg syns hvertfall det er irriterende. Får aldri brukt dem.

Du er hjertelig velkommen i butikken min med så mange femtiøringer du bare kan få med deg. Vi trenger dem sårt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Da kan du jo bare si til butikken, at de kan beholde femtiøringene sine selv. Hvis du ikke har bruk for de.

Det er da bedre å være 4 x 50 øre fattigere, enn å irritere seg så mye over skarve to kroner, at du er nødt til å skrive innlegg om dette her på DOL:

Det er nok mye du har irritert deg over som jeg blåser i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Det er nok mye du har irritert deg over som jeg blåser i.

Men hun har kanskje ikke skrevet innlegg om det her :-)

Irritasjon over 4 50-øringer fremstår utrolig smålig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Men hun har kanskje ikke skrevet innlegg om det her :-)

Irritasjon over 4 50-øringer fremstår utrolig smålig.

Hadde det skjedd en gang hadde jeg ikke brydd meg. Når det er samme butikken flere ganger irriterer jeg meg. Og så er jo dette åpent forum da, så man kan skrive hva man vil. Og man kan la være og lese, og la være og svare. Så jeg foreslår at du gjør det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...