Gå til innhold

Dårlig service? Femtiøringer..


candyqueen_83

Anbefalte innlegg

Gjest Niccola

Hadde det skjedd en gang hadde jeg ikke brydd meg. Når det er samme butikken flere ganger irriterer jeg meg. Og så er jo dette åpent forum da, så man kan skrive hva man vil. Og man kan la være og lese, og la være og svare. Så jeg foreslår at du gjør det siste.

Hvorfor skal jeg la være å lese? Du skriver et innlegg og ber om svar. Liker du ikke svaret så ber du meg la være å lese. Vel, om ingen leser kan heller ingen svare.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • candyqueen_83

    8

  • Lillemus

    3

  • morsan

    2

  • fyrlykt

    1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

candyqueen_83

Hvorfor skal jeg la være å lese? Du skriver et innlegg og ber om svar. Liker du ikke svaret så ber du meg la være å lese. Vel, om ingen leser kan heller ingen svare.

:-)

Jeg ber deg ikke om å la være og lese, men du trenger vel ikke svare flere ganger hvis du ikke har noe mer å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vel ingenting med dårlig service å gjøre???

50 øringer er også penger, selvom de ikke er så mye verdt!

Det er forsåvidt ikke 1 krone heller, så det burde vel spille liten rolle om du får 2 kronestykker eller 4 femtiøringer tilbake...

Du får bare være flinkere til å bruke 50 øringene selv når du skal betale noe..

Jeg ser liksom ikke helt problemstillingen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Dårlig service å få fire 50-øringer? Nei, hvorfor skulle det være det? Jeg bruker ikke å tenke over hva slags mynter jeg får som vekslepenger, så det spørs vel om jeg i det hele tatt ville lagt merke til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Jeg ber deg ikke om å la være og lese, men du trenger vel ikke svare flere ganger hvis du ikke har noe mer å si?

Jeg hadde noe å si, som respons på det du skrev til Høstløv. At ikke du likte det betyr ikke at jeg skal la være å lese. Som du sier, dette er åpent forum. :-)

Apropos dårlig "service", det er også folk her som mener de kan diktere hva folk skal lese og skrive, evt hva de skal la være å kommentere. Jeg sier ikke at du er en av dem, men skriver du må du forvente svar. På et generelt grunnlag. Men nå kan du slappe av, jeg er ferdig. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig service ble kanskje litt feil, men hadde jeg stått bak kassa hadde jeg sagt at beklager, vi har ikke flere kronestykker eller noe sånt. Jeg syns hvertfall det er irriterende. Får aldri brukt dem.

..hvorfor får du ikke brukt dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

candyqueen_83

Jeg hadde noe å si, som respons på det du skrev til Høstløv. At ikke du likte det betyr ikke at jeg skal la være å lese. Som du sier, dette er åpent forum. :-)

Apropos dårlig "service", det er også folk her som mener de kan diktere hva folk skal lese og skrive, evt hva de skal la være å kommentere. Jeg sier ikke at du er en av dem, men skriver du må du forvente svar. På et generelt grunnlag. Men nå kan du slappe av, jeg er ferdig. :-)

Selvfølgelig forventer jeg ikke at alle skal svare likt som meg. Jeg mener det jeg mener uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Det er nok mye du har irritert deg over som jeg blåser i.

Ja, kanskje det, vi er alle forskjellige, men å irritere seg så voldsomt over to kroner utbetalt i femtiøringer, det gir en bare unødvendige irritasjonsmomenter.

Det er slike små bagateller, som er med til å sette seg som rynker i ansiktet, og rynker er noe vi kjøper dyre kremer i for å unngå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Ja, kanskje det, vi er alle forskjellige, men å irritere seg så voldsomt over to kroner utbetalt i femtiøringer, det gir en bare unødvendige irritasjonsmomenter.

Det er slike små bagateller, som er med til å sette seg som rynker i ansiktet, og rynker er noe vi kjøper dyre kremer i for å unngå.

Om hun sparer alle 50-øringene får hun råd til rynkekremer i bøtter og spann om 25-30 år :o)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt uproblematisk å motta fire femtiøringer også uten forklaring om manglende kronestykker.

Får jeg derimot handa full med tjuekroninger, er det greit med en slik "har ikke annen veksel"-forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun sparer alle 50-øringene får hun råd til rynkekremer i bøtter og spann om 25-30 år :o)))

''Om hun sparer alle 50-øringene får hun råd til rynkekremer i bøtter og spann om 25-30 år :o)))''

*he he*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

candyqueen_83

Ja, kanskje det, vi er alle forskjellige, men å irritere seg så voldsomt over to kroner utbetalt i femtiøringer, det gir en bare unødvendige irritasjonsmomenter.

Det er slike små bagateller, som er med til å sette seg som rynker i ansiktet, og rynker er noe vi kjøper dyre kremer i for å unngå.

Jeg har ikke skrevet noe sted at jeg irriterer meg så VOLDSOMT. Er det bare så utrolig viktige ting man skal skrive om da? Da tror jeg de fleste trådene her skulle blitt fjernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har hvertfall null bruk for 50-øringer''

Jeg synes det er litt trist at folk ikke ser verdien i en 50-øring. Min sønn er en sånn, han vil ikke ha femtiøringer, legger de fra seg eller gir dem til meg. I all hemmelighet har jeg begynt å legge alle disse myntene i en skål. Når det har blitt en anseelig mengde skal jeg vise han hvor mye det blir i løpet av en periode. ;))

Penger er penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lovdata

Det har jeg aldri opplevd og jeg hadde nok stusset med mindre ekspeditøren sa at de ikke hadde kronestykker igjen.

Jeg betalte en gang 20,- i femtiører og kassadamen ble lykkelig - "Jeg trenger dem! Jeg trenger dem!" lo hun. :o)

''Jeg betalte en gang 20,- i femtiører og kassadamen ble lykkelig - "Jeg trenger dem! Jeg trenger dem!" lo hun. :o)''

Hvis hun ikke hadde blitt lykkelig over 40 x 50-øringer, kunne hun faktisk ha nektet å ta imot fler enn 25:

''§ 14. Tvungent betalingsmiddel

Bankens sedler og mynter er tvungent betalingsmiddel i Norge. Ingen er pliktig til i én betaling å ta imot mer enn femogtyve mynter av hver enhet.

''

http://www.lovdata.no/all/tl-19850524-028-003.html#14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri opplevd. Med mindre butikken har vært tom for kronestykker.

De fleste butikker må jo kjøpe mynter for å ha veksel. Tror ikke så mange blir sittende med haugevis med 50-øringer. Spesielt siden så mange legger 50-øringene på sparebøssa istedet for å betale med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg betalte en gang 20,- i femtiører og kassadamen ble lykkelig - "Jeg trenger dem! Jeg trenger dem!" lo hun. :o)''

Hvis hun ikke hadde blitt lykkelig over 40 x 50-øringer, kunne hun faktisk ha nektet å ta imot fler enn 25:

''§ 14. Tvungent betalingsmiddel

Bankens sedler og mynter er tvungent betalingsmiddel i Norge. Ingen er pliktig til i én betaling å ta imot mer enn femogtyve mynter av hver enhet.

''

http://www.lovdata.no/all/tl-19850524-028-003.html#14

Jøss - det var jeg ikke klar over! Uansett - de er så fornøyde på butikken her når jeg kommer med småpenger. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

''Jeg har hvertfall null bruk for 50-øringer''

Jeg synes det er litt trist at folk ikke ser verdien i en 50-øring. Min sønn er en sånn, han vil ikke ha femtiøringer, legger de fra seg eller gir dem til meg. I all hemmelighet har jeg begynt å legge alle disse myntene i en skål. Når det har blitt en anseelig mengde skal jeg vise han hvor mye det blir i løpet av en periode. ;))

Penger er penger.

Min gutt (han er bare 8 da) ser veldig verdien i 50-øringer, spør så pent om han ikke kan få den, den er jo så liten. Så sparer han, og regner fælt på hvor mange som utgjør den og den summen ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lovdata

Jøss - det var jeg ikke klar over! Uansett - de er så fornøyde på butikken her når jeg kommer med småpenger. :o)

''Uansett - de er så fornøyde på butikken her når jeg kommer med småpenger. :o)''

Jeg har samme erfaring selv, men skjønner at det av og til kan være behov for å nekte å ta imot vannvittig store mengder med mynt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...