Gå til innhold

Er dette god folkeskikk i telefonen?


siameser

Anbefalte innlegg

I jobben vår bruker vi telefon mye. En person jeg jobber sammen med meg ringer meg ofte utenom arbeidstiden for å spørre om jeg kan komme tidligere, hva som har skjedd mens h*n har hatt fri, osv. Dette er ikke noe problem for meg. Det jeg reagerer på er at h*n ofte spiser mens h*n snakker, og fortsetter med det gjennom hele samtalen.

Hadde det vært jeg som har ringt, ville det ha vært mer forståelig enn at jeg tar telefonen og blir møtt med en lyd som nærmest kan sammenlignes med å røre rundt i et glass med syltetøy, og uforståelig tale fordi munnen er full. Jeg synes det er ekkelt og mister matlysten selv. Jeg har prøvd å si ting som at "jeg skal ikke forstyrre deg mens du spiser, kos deg nå så snakkes vi seinere", men det virker ikke.

Er det jeg som er overfølsom her? Jeg kunne ikke tenke meg å spise om jeg ikke er i fred og ro, og iallfall ikke ringe noen med munnen full...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da hadde jeg faktisk sagt at "Ring meg når du er ferdig å spise, det er ikke mulig å skjønne hva du sier når du spiser." Blir han sur så er det hans problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg faktisk sagt at "Ring meg når du er ferdig å spise, det er ikke mulig å skjønne hva du sier når du spiser." Blir han sur så er det hans problem.

Enig :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caloni Makaroni

Spising, drikking, dogåing, tyggegummislafsing etc er ikke akseptabelt når man skal snakke i telefonen.

mener

Å, nå trodde jeg du skrev "gåing", ikke "dogåing"! Da ville jeg fått trøbbel, for hva skal man ellers gjøre når man er ute og tusler og kjeder seg, enn å ringe venner? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spising, drikking, dogåing, tyggegummislafsing etc er ikke akseptabelt når man skal snakke i telefonen.

mener

Ups, her hender det jeg synder litt, mtp. dogåing og telefonsamtaler. Hvis jeg har dårlig tid, og jeg har måttet veldig på do samtidig som jeg har måttet gi en viktig beskjed på tlf., så har det hendt at jeg har kombinert et dobesøk med en telefonsamtale. ;o)

Men det skal sies at det kun har vært gubben jeg har prata med, da... Hadde vel ikke ringt noen andre fra do, tror jeg... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, nå trodde jeg du skrev "gåing", ikke "dogåing"! Da ville jeg fått trøbbel, for hva skal man ellers gjøre når man er ute og tusler og kjeder seg, enn å ringe venner? :D

Gåing er selvsagt helt OK.

Jogging blir litt verre. Dersom noen skal puste tungt i øret mitt, foretrekker jeg at det er noe mer action enn å høre på at en jogger forsøker å prate med meg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spising, drikking, dogåing, tyggegummislafsing etc er ikke akseptabelt når man skal snakke i telefonen.

mener

Jeg snakket med sjefen min her en dag mens han var på do. Mener at det var han som ringte. Jeg hørte at han tisset og skylte ned.

*buerk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spising, drikking, dogåing, tyggegummislafsing etc er ikke akseptabelt når man skal snakke i telefonen.

mener

''tyggegummislafsing etc er ikke akseptabelt når man skal snakke i telefonen.''

Ikke når man snakker med noen ansikt til ansikt heller... Tyggis-tygging er rett og slett ekkelt! Verst er det selvfølgelig når vedkommende slafser så man ser langt ned i gapet på vedkommende eller står og blåser bobler, men det er ekkelt når de bare står og tygger også.

Synes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Jeg synes uansett det er dårlig folkeskikk å styre med så mye annet mens man snakker i telefonen. Å spise er egentlig ikke det verste. Å høre på mens folk skramler med kjeler og kopper er ihvertfall like ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fordra smatting, og det skal ikke store spiselydene til før det smatter(slafser skikelig gjennom telefonrøret.

Jeg har en kollega som ofte tar en tur bortom fruktkurven før han kommer inn til meg for å diskutere en sak, og så står han der og legger ut om saken mens han jafser ivei på et eple. *usj*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ups, her hender det jeg synder litt, mtp. dogåing og telefonsamtaler. Hvis jeg har dårlig tid, og jeg har måttet veldig på do samtidig som jeg har måttet gi en viktig beskjed på tlf., så har det hendt at jeg har kombinert et dobesøk med en telefonsamtale. ;o)

Men det skal sies at det kun har vært gubben jeg har prata med, da... Hadde vel ikke ringt noen andre fra do, tror jeg... ;o)

Den eneste som jeg har opplevd gå på do mens vedkommende snakker med meg i telefonen, er min mor, og det går da til nød an, men jeg kan faktisk styre meg for det også;-)

Det rareste er alle de gangene der _hun_ ringer meg (bare for å "skravle"), og så _må_ hun så veldig på do (nr 1) etter bare to minutter. Jeg hadde skjønt det bedre dersom jeg ringte henne eller hun gikk på do etter at vi hadde snakket lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fordra smatting, og det skal ikke store spiselydene til før det smatter(slafser skikelig gjennom telefonrøret.

Jeg har en kollega som ofte tar en tur bortom fruktkurven før han kommer inn til meg for å diskutere en sak, og så står han der og legger ut om saken mens han jafser ivei på et eple. *usj*

Nei, det er nettopp den lyden jeg ikke tåler. Heldigvis er det et mindretall som spiser slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest me et moi

Jeg kan ikke fordra smatting, og det skal ikke store spiselydene til før det smatter(slafser skikelig gjennom telefonrøret.

Jeg har en kollega som ofte tar en tur bortom fruktkurven før han kommer inn til meg for å diskutere en sak, og så står han der og legger ut om saken mens han jafser ivei på et eple. *usj*

''Jeg kan ikke fordra smatting''

Ikke jeg heller, jeg HATER det rett og slett. Også jeg har en sånn kollega som partout skal slafse i seg ei gulrot mens hun legger ut om ditt og datt... Så knasker hun i vei og snakker med mat i munnen som om det er verdens mest naturlige ting. Grusomt!!

(i kort glimt kan jeg kjenne på noe som nesten ligner på hat mot vedkommende) :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg kan ikke fordra smatting''

Ikke jeg heller, jeg HATER det rett og slett. Også jeg har en sånn kollega som partout skal slafse i seg ei gulrot mens hun legger ut om ditt og datt... Så knasker hun i vei og snakker med mat i munnen som om det er verdens mest naturlige ting. Grusomt!!

(i kort glimt kan jeg kjenne på noe som nesten ligner på hat mot vedkommende) :(

*he he*Jeg var på grensen til å hate dama ved siden av meg på bussen forleden - der var det tyggegummislafsing på høygir....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*he he*Jeg var på grensen til å hate dama ved siden av meg på bussen forleden - der var det tyggegummislafsing på høygir....

Prøv å ha 8-åringer som er totalt blottet for sosial antenner og med verdens største vanvittig ekkelt søt-stinkende hubbabubba-klyse i munnen mens de står rett foran deg og snakker - noe de ikke klarer fordi klysa er alt for stor... *Kvalm*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes uansett det er dårlig folkeskikk å styre med så mye annet mens man snakker i telefonen. Å spise er egentlig ikke det verste. Å høre på mens folk skramler med kjeler og kopper er ihvertfall like ille.

Virkelig?

Jeg benytter nesten alltid tiden i telefonen til å ta ut av oppvaskmaskinen eller rydding av tøy eller annet. Har propp i øret som jeg bruker da, så begge hender er ledig.

Falt meg virkelig ikke inn at det er sjenerende å høre litt småskramling i bakgrunnen..

Ellers er det jo gjerne prating av andre i bakgrunnen da, er det like sjenerende? (ber de jo om å dempe seg eller jeg går til et annet rom, men det høres sikkert likevel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caloni Makaroni

Gåing er selvsagt helt OK.

Jogging blir litt verre. Dersom noen skal puste tungt i øret mitt, foretrekker jeg at det er noe mer action enn å høre på at en jogger forsøker å prate med meg ;-)

Man avslører fort når noen er dårlig form, ja. "Hva i all verden, driver du og løper?" "Erhm..nei, jeg bare går tur."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...