Gå til innhold

Å pynte seg for kjæresten


Gjest litt lei dette bare

Anbefalte innlegg

Gjest litt lei dette bare

Da mener jeg ikke i starten av forholdet, når man alltid vil s ebest mulig ut og vise seg fra sine beste sider. Jeg mener når man har vært sammen en stund,gjerne noen år,er samboere e.l. Jeg har hatt kjæreste 3 år og vært samboer i 2 år av disse. Jeg føler kjæresten er mindre nøye med f.eks hygiene, barbering osv. enn tidligere. Nå er vi midt på vinteren, men det er snakk om en del hår på både legger og også mer intime steder, og det er en jente - absolutt ingen pyntedukke ellers heller, men poenget er at hun var mer opptatt av dette før. Nå virker det for meg som hun kun gidder å fjerne dette når ANDRE skal se henne uten klær, altså fellesdusj e.l.

Er det slik det skal være, at etter noen år skal man bare gi f...i å "ordne" seg for partneren, fordi man har jo sett hverandre ufikse og uflidde så mange ganger at det ikke har noe å si lenger? For meg blir det som å ta partneren for gitt, på en måte. Selvfølgelig har hun all grunn til å tenke at jeg ikke stikker fra henne bare pga.en hårete legg eller to, dette skal man selvfølgelig kunne ta for gitt av den man er sammen med. Men hva skjer med parforholdet, kjærligheten., forelskelsen, om man mister helt interessen for å "pynte seg" for hverandre?

Jeg sover ikke i sexy undertøy hver natt, har nysminket ansikt eller dusjer flere ganger til dagen for å ta meg best mulig ut for kjæresten min, men jeg tenker fortsatt på å gjøre det beste ut av utseendet mitt og ikke gi fullstendig f i hygiene og slike ting, så lenge jeg har samboer.. Hun har også nevnt at hun vet at hun var mye mer "fit" før hun traff meg, men hvis hun selv synes dette er synd, hvorfor ikke gjøre noe med det i form av sunnere spisevaner osv... Jeg synes ikke man skal ta alt for gitt og bare gi blanke bare fordi man har vært sammen en stund. Det er heller ingen barn inn i bildet her, og vi er ett ungt par i 20 årene.. jeg vil ikke at vi skal bli ett slikt "gammeldags" par som slutter å ta vare på seg selv fordi man vet man ikke skal se hverandre uten klær likevel...har en følelse av at det er slik hun tenker, for det er ikke så ofte vi ser hverandre uten klær lenger, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er litt enig i det du mener. Jeg lar ikke være å sminke meg eller å barbere meg bare pga at vi har vært sammen såpass lenge at han driter i det.

Jeg vet han hadde gitt blanke i om jeg ikke hadde barbert meg eller sminket meg, men jeg føler meg ikke mye vel om jeg lar være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres litt kjipt og trist ut, synes jeg. Jeg mener ikke at en alltid må være pyntet og nybarbert, men jeg synes absolutt at det er viktig å pynte seg for hverandre også når en har vært sammen noen år.

Jeg kan godt slurve med barbering av og til, men jeg lar det da aldri gro skikkelig :-( Men jeg innrømmer at jeg pleier nesten alltid å barbere meg før jeg skal i svømmehallen - men det er jo ikke så ofte - så som regel gjør jeg det for min egen skyld eller for min kjæres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

jeg er litt enig i det du mener. Jeg lar ikke være å sminke meg eller å barbere meg bare pga at vi har vært sammen såpass lenge at han driter i det.

Jeg vet han hadde gitt blanke i om jeg ikke hadde barbert meg eller sminket meg, men jeg føler meg ikke mye vel om jeg lar være..

Men da gjør du det for at DU skal føle deg vel. Ikke for å pynte deg for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da gjør du det for at DU skal føle deg vel. Ikke for å pynte deg for han.

''Men da gjør du det for at DU skal føle deg vel. Ikke for å pynte deg for han.''

Men slikt henger jo gjerne i hop, da. Hadde man befunnet seg mutters alene i en fangsthytte på Jan Mayen, hadde vel neppe hårvekst her og der gjort noe som helst for å få oss til ikke å føle oss vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

candyqueen_83

Men da gjør du det for at DU skal føle deg vel. Ikke for å pynte deg for han.

Men noen kan jo føle seg vel MED hår. Hvis de skal barbere seg blir det for å glede partneren. Men selvfølgelig, som oftest henger det jo sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres litt kjipt og trist ut, synes jeg. Jeg mener ikke at en alltid må være pyntet og nybarbert, men jeg synes absolutt at det er viktig å pynte seg for hverandre også når en har vært sammen noen år.

Jeg kan godt slurve med barbering av og til, men jeg lar det da aldri gro skikkelig :-( Men jeg innrømmer at jeg pleier nesten alltid å barbere meg før jeg skal i svømmehallen - men det er jo ikke så ofte - så som regel gjør jeg det for min egen skyld eller for min kjæres.

''Jeg mener ikke at en alltid må være pyntet og nybarbert, men jeg synes absolutt at det er viktig å pynte seg for hverandre også når en har vært sammen noen år.''

Helt enig.

Men det er lettere å la kjæresten _alltid_ se deg nydusjet, nybarbert, nysminket og med pene klær når man ikke bor sammenn og treffes etter forhåndsavtale, enn der man deler hjem;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men noen kan jo føle seg vel MED hår. Hvis de skal barbere seg blir det for å glede partneren. Men selvfølgelig, som oftest henger det jo sammen.

Ja, selvsagt er det individuelt hvor vel eller uvel man føler seg med/uten hår eller hva man nå snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Jeg vil bare kommentere én ting: Når det gjelder å barbere seg i underlivet så er dette noe som rett og slett ikke passer for alle. Det er en grunn til at det er hår der, og fjerning kan medføre noen ulemper for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

''Jeg mener ikke at en alltid må være pyntet og nybarbert, men jeg synes absolutt at det er viktig å pynte seg for hverandre også når en har vært sammen noen år.''

Helt enig.

Men det er lettere å la kjæresten _alltid_ se deg nydusjet, nybarbert, nysminket og med pene klær når man ikke bor sammenn og treffes etter forhåndsavtale, enn der man deler hjem;-)

Skriver under på den :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare kommentere én ting: Når det gjelder å barbere seg i underlivet så er dette noe som rett og slett ikke passer for alle. Det er en grunn til at det er hår der, og fjerning kan medføre noen ulemper for noen.

Man kan jo holde hårveksten i sjakk selv om man ikke er glattbarbert nedentil da. :o) De fleste tåler vel en runde med klippemaskin og å ta bikinilinja? Man trenger ikke ha rastafletter på musa liksom. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Man kan jo holde hårveksten i sjakk selv om man ikke er glattbarbert nedentil da. :o) De fleste tåler vel en runde med klippemaskin og å ta bikinilinja? Man trenger ikke ha rastafletter på musa liksom. ;o)

Enig i det. Men nå vet vi heller ikke hva typen her anser som uanstendig mengde hår, så jeg snakker kun generelt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan jo holde hårveksten i sjakk selv om man ikke er glattbarbert nedentil da. :o) De fleste tåler vel en runde med klippemaskin og å ta bikinilinja? Man trenger ikke ha rastafletter på musa liksom. ;o)

...og så er det ikke nødvendigvis alle som ser ut som _dette_ om man lar høvelen hvile et par uker....

http://www.laughparty.com/funny-pictures/Hairy-Bush-115.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det. Men nå vet vi heller ikke hva typen her anser som uanstendig mengde hår, så jeg snakker kun generelt. :-)

''Men nå vet vi heller ikke hva typen her anser som uanstendig mengde hår, så jeg snakker kun generelt. :-)''

Nå har jeg en mistanke om at "typen" her er en kvinne med kvinnelig samboer. :o) Vedkommende skriver i alle fall at h*n ikke sover i sexy undertøy hver natt og heller ikke alltid er nysminket. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det. Men nå vet vi heller ikke hva typen her anser som uanstendig mengde hår, så jeg snakker kun generelt. :-)

''Men nå vet vi heller ikke hva typen her anser som uanstendig mengde hår''

Tenkte på det samme selv, pluss beskrivelsen forøvrig. Jeg skjønner at trådstarter synes dama er "for slapp" når det gjelder å "pynte" seg, men om hun holder et objektivt sett sjuskete nivå, er et annet spørsmål...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

''Men nå vet vi heller ikke hva typen her anser som uanstendig mengde hår, så jeg snakker kun generelt. :-)''

Nå har jeg en mistanke om at "typen" her er en kvinne med kvinnelig samboer. :o) Vedkommende skriver i alle fall at h*n ikke sover i sexy undertøy hver natt og heller ikke alltid er nysminket. ;o)

Ah, det gikk meg hus forbi! *pusser brillene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man bør være velstelt og ren, men sminke og stash bør man få lov å sløyfe når man bare er hjemme. Og da uansett om man har vært sammen en uke eller 30 år. Overfor vår kjære bør vi kunne kaste masken og være "naturell". Kjærligheten og tiltrekningen sitter vel ikke i mascaraen og rougen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...