Gjest takker for svar Skrevet 4. november 2009 Skrevet 4. november 2009 Når mammaen i huset blir syk og ikke kan passer barnet sitt (fødselspermisjon) og pappen må ta seg fri for å passe nurket, har han rett på fri med lønn da? (Har du en link til hva loven sier blir jeg svært takknemlig. ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. november 2009 Skrevet 4. november 2009 Da kan mor sykemeldes og far få ta permisjon istedet vil jeg tro. Sjekk med NAV. 0 Siter
Gjest takker for svar Skrevet 4. november 2009 Skrevet 4. november 2009 Da kan mor sykemeldes og far få ta permisjon istedet vil jeg tro. Sjekk med NAV. Dette gjelder en akutt "kink" i nakken, pappaen var hjemme fra jobb én dag.... litt dramatisk å kontakte nav kanskje? 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. november 2009 Skrevet 4. november 2009 Dette gjelder en akutt "kink" i nakken, pappaen var hjemme fra jobb én dag.... litt dramatisk å kontakte nav kanskje? Far har rett på å bruke sykt-barn-dager om barn _eller_ barnepasser er syk og i dette tilfellet er det mor som er barnepasser, ergo har far uten tvil rett på fri med lønn noen dager. ) 0 Siter
Gjest takker for svar Skrevet 4. november 2009 Skrevet 4. november 2009 Far har rett på å bruke sykt-barn-dager om barn _eller_ barnepasser er syk og i dette tilfellet er det mor som er barnepasser, ergo har far uten tvil rett på fri med lønn noen dager. ) Det var det jeg _trodde_. Fint å få det bekreftet. Takk 0 Siter
blanke ark Skrevet 4. november 2009 Skrevet 4. november 2009 http://www.sph.dep.no/Statens-Personalhandbok-2009/7-Hovedtariffavtalen-i-staten-1-mai-2008---30-april-2010/73Fellesbestemmelsene/7320--20-Omsorg-for-barn/ Se kommentarens punkt 2 0 Siter
Gjest takker for svar Skrevet 4. november 2009 Skrevet 4. november 2009 http://www.sph.dep.no/Statens-Personalhandbok-2009/7-Hovedtariffavtalen-i-staten-1-mai-2008---30-april-2010/73Fellesbestemmelsene/7320--20-Omsorg-for-barn/ Se kommentarens punkt 2 Tusen takk for link. Skummet gjennom alle kommentarene og under punkt 5 fant jeg akkurat det jeg trengte 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.