Gå til innhold

Orker snart ikke mer!!


Gjest Blæææh

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om jeg tør å ha felles økonomi, for jeg er redd pengene blir "borte" og sånn det er i dag så har jeg råd til det jeg skal. Bakdelen er at jeg føler han har rett til å skru ned strømmen.

Står i det minste huset på dere begge?

Han har like mye rett til å skru ned strømmen, som du har å nekte han å spise mat hjemme....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 141
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    18

  • laban

    10

  • PieLill

    10

  • Glimtipper

    7

Mest aktive i denne tråden

Gjest Blæææh

Står i det minste huset på dere begge?

Han har like mye rett til å skru ned strømmen, som du har å nekte han å spise mat hjemme....

Ja huset står på begge, dette syns han også var urimelig når vi tok opp lån..at huset også skulle stå på meg siden jeg ikke betaler på lånet.

Ja jeg vurderte å be han spise en brødskive i stedet for tre fordi maten har blitt så dyr! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke avidi, og jeg pleier heller ikke å legge ut om mitt eget parforhold her. Det har hatt sine ups and downs, for å si det sånn, men akkurat nå går det faktisk veldig fint. Men jeg er i en livsfase som likner på avidis med hensyn til familiesituasjon, i og med at våre unger også er 19 og (snart) 11. Her skal du få noen argumenter for at det er vanskelig å bryte opp (fra avidis situasjon, ikke Blæææhs):

- Vi er omtrent 50 og 60 år gamle (avidi og mannen er nok yngre, så dette har begrenset gyldighet), så sannsynligheten for å etablere seg på nytt er minimal

- Vi ville bli omtrent ruinert og trangbodde begge to (inkludert det barnet som fortsatt har nesten 10 år igjen hjemme), alt vi har bygget opp sammen måtte selges, og begge måtte garantert flytte til en annen del av byen, noe den yngste ville ta svært tungt - han ville miste skolen, idrettslaget og alle vennene

- Vi måtte tatt opp nye lån, noe som virker veldig skummelt i vår alder - vi har omsider blitt gjeldfrie gjennom felles innsats og samarbeid - sannsynligheten for at jeg f.eks. ville kunne ha bil, er minimal

- Når disse økonomiske ulempene gikk opp for mannen min, ville han antakelig brukt mesteparten av kreftene sine på å gjøre livet surt for meg i årevis framover - hvis vi derimot fortsetter sammen, vil vi fortsatt ha gode perioder innimellom

- I løpet av de nærmeste årene kommer jeg sannsynligvis til å stå overfor store praktiske oppgaver med eldgamle foreldre som trenger hjelp (i Oslo får du lite av det offentlige før du er omtrent død), noe jeg vil ha problemer med å klare uten bil og noen som kan hjelpe meg litt

- Den eldste, som er på vei ut av heimen, ville antakelig reagere med å bryte kontakten i mye større grad enn om vi fortsetter å bo sammen, noe jeg ville ta veldig tungt

- Mange konflikter skyldes "styret" med å drifte en familie, noe vi faktisk ikke kommer til å gjøre i så veldig mange flere år, i hvert fall ikke på den mest slitsomme måten, så det virker meningsløst å gi opp etter å ha klart det på et vis så lenge

Nå mener jeg ikke å framstille det som om jeg blir i ekteskapet fordi jeg trenger bilen og noen å dele regningene med. Det er maaange år siden jeg bestemte meg for å klare dette nesten uansett hva som kom til å skje. Det har kanskje avidi gjort også, og jeg skal selvsagt ikke svare for henne. Men på vårt stadium er agumentet "man vet hva man har" ekstra tungtveiende. Det er annerledes å starte på nytt når man er tidlig i 30-årene

tror

Veldig godt skrevet laban, vi er nok noe ynge enn dere men ikke så mye. Ser ut til at vi har nokenlunde lik livssituasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt skrevet laban, vi er nok noe ynge enn dere men ikke så mye. Ser ut til at vi har nokenlunde lik livssituasjon.

Takk for støtten, jeg var veldig i tvil om jeg skulle sende det. Mener verken å svare for deg eller å virke som en grisk, lat kjerring. Men tingene ser ikke likedan ut nå som da vi var under 40.

Håper situasjonen deres bedrer seg, jeg har erfart at ting kan forandre seg veldig - begge veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ironisk

''Da jeg var høygravid første gangen måtte hadde jeg bensinlekkasje på bilen min, men jeg måtte kjøre med vinduene åpne for han skulle kjøre rundt i bilen sin. :(''

Som sagt - han der hadde jeg ikke gitt fem flate øre for.

Du har alltid gjennomtenkte, modne og inteligente svar du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har alltid gjennomtenkte, modne og inteligente svar du.

Jepp. Jeg skriver aldri før jeg tenker eller bommer helt. Sånn er det bare. Alt er kjempegjennomtenkt her i gården, alltid. ;o)

Jeg skjønner at det er mange praktiske årsaker til at folk ikke bryter ut, men jeg har vansker med å skjønne at man blir i et dødt forhold selv av slike grunner ja. Jeg var alt for lenge i et slikt forhold selv så det er ikke noe jeg sier fordi jeg ikke har noen erfaring med det, men man ser jo forskjellig på ting og det som er riktig for en er ikke nødvendigvis riktig for en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Ja huset står på begge, dette syns han også var urimelig når vi tok opp lån..at huset også skulle stå på meg siden jeg ikke betaler på lånet.

Ja jeg vurderte å be han spise en brødskive i stedet for tre fordi maten har blitt så dyr! ;)

''Ja huset står på begge, dette syns han også var urimelig når vi tok opp lån..at huset også skulle stå på meg siden jeg ikke betaler på lånet.

''

Tror ikke jeg hadde turt å eie hus sammen med en med slike synspunkter. Dersom dere mot formodning skulle skille dere, vil han vel hevde at huset uansett er mest hans, ettersom han har betalt renter og avdrag? Det kan være farlig å betale daglige utgifter mens den andre betaler dokumenterbare renter og avdrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja huset står på begge, dette syns han også var urimelig når vi tok opp lån..at huset også skulle stå på meg siden jeg ikke betaler på lånet.

''

Tror ikke jeg hadde turt å eie hus sammen med en med slike synspunkter. Dersom dere mot formodning skulle skille dere, vil han vel hevde at huset uansett er mest hans, ettersom han har betalt renter og avdrag? Det kan være farlig å betale daglige utgifter mens den andre betaler dokumenterbare renter og avdrag.

''Dersom dere mot formodning skulle skille dere, vil han vel hevde at huset uansett er mest hans, ettersom han har betalt renter og avdrag?''

Det kommer han vel ingen vei med så lenge huset er tinglyst på dem begge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Dersom dere mot formodning skulle skille dere, vil han vel hevde at huset uansett er mest hans, ettersom han har betalt renter og avdrag?''

Det kommer han vel ingen vei med så lenge huset er tinglyst på dem begge?

Delingen av boet, herunder huset, har vel ikke nødvendigvis direkte sammenheng med hvem huset er tinglyst på, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

''Mannen min og jeg prøvde parterapi i fjor vinter, ettr to samtaler ville ikke mannen min mer. Vi sitter fortsatt i hver vår krok og snakker nesten ikke sammen.''

Hvorfor i all verden fortsetter dere å være i slike forhold????

Lillemus, har du noen gang tenkt over hvordan du har beskrevet din egen kjaereste.

Jeg tviler ikke paa at han er snill, men det kan jo vaere at en del ikke helt skjonner hvorfor du vil vaere i et slikt forhold.

Naa skal jeg ikke legge fingrene imellom, slik du selv heller ikke gjor.

Etter alle dine beskrivelser, sitter jeg igjen med et bilde av en slags Labbetuss som subber rundt i en dress fra felleskjopet og som ikke ser ut i maaneskinn.Han har en rod skjorte han pynter seg i naar han skal vaere fin. Skjorta er innkjopt av deg. Han er snill som et lam, men totalt viljelos. Det er du som bestemmer og han er naermest som et lite barn.

Alle detaljene gjor at jeg i hodet har et et bilde i hodet mitt som gjor at jeg tenker at jeg ikke skjonner hva di vil med denne fjosnissen.

Jeg sier ikke dette for aa vaere slem. Sannsynligvis har jeg et feil bilde av han. Det er bare bevis paa hva slags inntrykk man skape paa nettet og det langt fra er sikkert at hele bildet kommer frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus, har du noen gang tenkt over hvordan du har beskrevet din egen kjaereste.

Jeg tviler ikke paa at han er snill, men det kan jo vaere at en del ikke helt skjonner hvorfor du vil vaere i et slikt forhold.

Naa skal jeg ikke legge fingrene imellom, slik du selv heller ikke gjor.

Etter alle dine beskrivelser, sitter jeg igjen med et bilde av en slags Labbetuss som subber rundt i en dress fra felleskjopet og som ikke ser ut i maaneskinn.Han har en rod skjorte han pynter seg i naar han skal vaere fin. Skjorta er innkjopt av deg. Han er snill som et lam, men totalt viljelos. Det er du som bestemmer og han er naermest som et lite barn.

Alle detaljene gjor at jeg i hodet har et et bilde i hodet mitt som gjor at jeg tenker at jeg ikke skjonner hva di vil med denne fjosnissen.

Jeg sier ikke dette for aa vaere slem. Sannsynligvis har jeg et feil bilde av han. Det er bare bevis paa hva slags inntrykk man skape paa nettet og det langt fra er sikkert at hele bildet kommer frem.

*Hahahahaha* Joda, jeg ser den, men bildet stemmer overhodet ikke. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus, har du noen gang tenkt over hvordan du har beskrevet din egen kjaereste.

Jeg tviler ikke paa at han er snill, men det kan jo vaere at en del ikke helt skjonner hvorfor du vil vaere i et slikt forhold.

Naa skal jeg ikke legge fingrene imellom, slik du selv heller ikke gjor.

Etter alle dine beskrivelser, sitter jeg igjen med et bilde av en slags Labbetuss som subber rundt i en dress fra felleskjopet og som ikke ser ut i maaneskinn.Han har en rod skjorte han pynter seg i naar han skal vaere fin. Skjorta er innkjopt av deg. Han er snill som et lam, men totalt viljelos. Det er du som bestemmer og han er naermest som et lite barn.

Alle detaljene gjor at jeg i hodet har et et bilde i hodet mitt som gjor at jeg tenker at jeg ikke skjonner hva di vil med denne fjosnissen.

Jeg sier ikke dette for aa vaere slem. Sannsynligvis har jeg et feil bilde av han. Det er bare bevis paa hva slags inntrykk man skape paa nettet og det langt fra er sikkert at hele bildet kommer frem.

*knis*

Nå har ikke jeg et ille inntrykk av Lillemus' kjæreste, altså,- men det jeg ofte tenker når hun generaliserer, er at forhold er ganske enkle når man ikke ser hverandre hver eneste dag, og når forholdet er såpass nytt at man fortsatt er forelsket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, det hørtes ikke greit ut dette.

Ok at dere har forskjellige måter å ønske å spare og komme i mål med prosjekter, men det at dere ikke klarer å snakke sammen og finne en felles platform dere kan stå sammen på - det er verre.

Tror jeg hadde vurdert familievernkontoret, helst sammen, men om ikke det går så alene. Tror det kan være greit å få lufte ut litt gruff, og kanskje få noen objektive synspunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

*knis*

Nå har ikke jeg et ille inntrykk av Lillemus' kjæreste, altså,- men det jeg ofte tenker når hun generaliserer, er at forhold er ganske enkle når man ikke ser hverandre hver eneste dag, og når forholdet er såpass nytt at man fortsatt er forelsket...

Nemlig. Jeg faar ikke laget smilefjes, da pc en ikke er helt god. Maa bare si i fra om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, glad for at du tok det med godt humoer.

Ikke noe problem. :o) Han er en skrue på sitt vis, det innrømmer jeg gjerne, men han er snill, han passer på at jeg ikke fryser, han holder bilen min i topp stand og han snakker aldri strygt til meg eller kaller meg stygge ting.

De jeg reagerer mest på her inne er de som er sammen med menn som er slemme og kaller dem stygge ting og sånt og som fremdeles sier at de elsker mannen og ikke vil ut av forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*knis*

Nå har ikke jeg et ille inntrykk av Lillemus' kjæreste, altså,- men det jeg ofte tenker når hun generaliserer, er at forhold er ganske enkle når man ikke ser hverandre hver eneste dag, og når forholdet er såpass nytt at man fortsatt er forelsket...

Men selv om man ikke er nyforelsket og om man bor sammen så trenger man jo ikke være slemme mot hverandre, nekte hverandre varme i huset og kalle hverandre stygge ting???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus, har du noen gang tenkt over hvordan du har beskrevet din egen kjaereste.

Jeg tviler ikke paa at han er snill, men det kan jo vaere at en del ikke helt skjonner hvorfor du vil vaere i et slikt forhold.

Naa skal jeg ikke legge fingrene imellom, slik du selv heller ikke gjor.

Etter alle dine beskrivelser, sitter jeg igjen med et bilde av en slags Labbetuss som subber rundt i en dress fra felleskjopet og som ikke ser ut i maaneskinn.Han har en rod skjorte han pynter seg i naar han skal vaere fin. Skjorta er innkjopt av deg. Han er snill som et lam, men totalt viljelos. Det er du som bestemmer og han er naermest som et lite barn.

Alle detaljene gjor at jeg i hodet har et et bilde i hodet mitt som gjor at jeg tenker at jeg ikke skjonner hva di vil med denne fjosnissen.

Jeg sier ikke dette for aa vaere slem. Sannsynligvis har jeg et feil bilde av han. Det er bare bevis paa hva slags inntrykk man skape paa nettet og det langt fra er sikkert at hele bildet kommer frem.

''Det er bare bevis paa hva slags inntrykk man skape paa nettet og det langt fra er sikkert at hele bildet kommer frem.''

Helt enig.

Og det er vel derfor det er så lettvint å komme med dol-svaret "dump ham" med ymse ordlyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Jeg skriver aldri før jeg tenker eller bommer helt. Sånn er det bare. Alt er kjempegjennomtenkt her i gården, alltid. ;o)

Jeg skjønner at det er mange praktiske årsaker til at folk ikke bryter ut, men jeg har vansker med å skjønne at man blir i et dødt forhold selv av slike grunner ja. Jeg var alt for lenge i et slikt forhold selv så det er ikke noe jeg sier fordi jeg ikke har noen erfaring med det, men man ser jo forskjellig på ting og det som er riktig for en er ikke nødvendigvis riktig for en annen.

''men jeg har vansker med å skjønne at man blir i et dødt forhold selv av slike grunner ja.''

Hun sa vel ikke at forholdet var dødt? Hun skrev lenger opp her at han har mange kvaliteter som hun føler seg tiltrukket av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''men jeg har vansker med å skjønne at man blir i et dødt forhold selv av slike grunner ja.''

Hun sa vel ikke at forholdet var dødt? Hun skrev lenger opp her at han har mange kvaliteter som hun føler seg tiltrukket av.

Jeg siktet ikke akkurat til trådstarter når det gjelder et dødt forhold, men til mange andre som har skrevet her inne.

Men jeg skjønner heller ikke trådstarter... Men han har vel sine gode sider også får jeg håpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...