Gå til innhold

Orker snart ikke mer!!


Gjest Blæææh

Anbefalte innlegg

Gjest Blæææh

Til slutt.

Lever man lenge nok i et så lite likeverdig forhold med en mann en selv føler en elsker, blir man dårlig av det. Jeg vet ikke hva som feiler deg, men dette hjelper ikke på hverken somatiske eller psykiske lidelser.

Alle trodde jeg kom til å gå under alene uten min eks, men jeg klarer meg hundre ganger bedre. Helsen er bra, barnet mitt fungerer bedre, jeg klarer meg økonomisk og jeg har begynt å jobbe igjen.

Du får aldri vite hvor bra det kanskje kan bli om du fortsetter å leve i dette forholdet. Jeg er for å kjempe lenge for et ekteskap, så ta noen runder med familievernkontoret, men alt du skriver gjør at jeg likevel vil anbefale deg å gå i prosessen om å tenke mer på disse tanker; Kanskje livet har mer å tilby?

Og å slutte å elske går fint an. Spesielt etter at en får se hvordan slike ektemenn ofte blir som ekser. Ikke bekymre deg for mye for den biten, vi har enorme krefter i oss til tilpasning, men oså til å gå videre. Jeg tror ikke det hadde blitt et fint brudd med deg heller. Du vil bli sterkere, og det er som å vifte med en rød klut foran en okse. Det vil tilspisse seg.

Men skulle du gå, hver klar over at du sannsynligvis bør ha advokat i bakhånd, for denne mannen vil det nok ikke bli lett å skille seg fra . Er de gjerrig nå, bare vent å se hvordan det blir i etterkant av skilsmissen. Både mot deg og barna.

Huset vil deles i to, uavhengig av hvem som betaler inn regningen på huset. Arven din tar du med deg ut. Bruk ikke av den om du ikke må. Jeg hadde det jo akkurat slik som deg, og advokaten ordnet opp i ting for meg.

Jeg ville ikke levd med denne mannen. Om ti år er du nok enda mindre i deg selv. Du fortjener mer enn dette.

Klem

Takk for at du har tatt deg tid til å dele dine erfaringer med meg.

Mye av det du skriver om tør jeg ikke føle og kjenne på, ikke enda. Jeg er også for å kjempe for et samhold, spesielt med barn involvert. Så det er det jeg kommer til å gjøre.

Vi har allerede vært gjennom et brudd, før vi fikk barn. Det ble absolutt ikke sånn som man skulle tro. Vi delte ganske så likt selv om vi den gangen bare hadde innbo å dele, så fikk jeg mye av det jeg ønsket å ha.

Takk nok en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 141
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    18

  • laban

    10

  • PieLill

    10

  • Glimtipper

    7

Mest aktive i denne tråden

Gjest er neppe sånn...

Jeg er uansett sikker på at i de fleste hjem velger far å la mor ha den tryggeste bilen og at de er sammen om økonomien.

''Jeg er uansett sikker på at i de fleste hjem velger far å la mor ha den tryggeste bilen og at de er sammen om økonomien.'' Vet du, jeg tror nok det er motsatt, og har vært det til alle tider der en jobber hjemme og en ute. Husker selv at pappa kjørte matpakka i audien, mens mamma (som forsåvidt også jobbet, men i en lavere stilling enn pappa) kjørte oss ungene i en sliten mazda... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...