Gå til innhold

Baksnakking på jobben av de sykemeldte..........


Gjest jobber i helse......

Anbefalte innlegg

Gjest jobber i helse......

På mitt arbeidssted er det ofte mange sykemeldte dessverre. Jeg mener at en ikke kan sette seg inn i andres lidelser og plager, og derfor bør en ikke uttale seg om noe man ikke vet. Flere av mine kollegaer har dessverre en lei egenskap eller kultur på mye dårlig prat om de sykemeldte. Det kan ha seg slik at de bagatelliserer deres lidelser, og mener det er dårlig arbeidsmoral ovs. De blir mye ondskapsfulle fleiper om dette. Syns det er ren baksnakking. Når disse er på jobb igjen føler jeg fortsatt praten gå i kriker og kroker med uttalelser som "stakkar, dette klarer hun vel ikke fordi hun er så syk".

Kjenner denne følelsen gjør vondt i magen. Føler meg feig som ikke sier noe, bare hører på.

Hvorfor er folk så mye bedre enn andre egentlig? Skjønner jo også at folk kan bli frustrerte når det blir mer arbeid på dem som er igjen, men mener fortsatt at de ikke har noen rett og legge seg opp i andres menneskers livs helse på en slik måte.

Synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke man skal snakke om kollegaer som ikke er tilstede.

På min jobb har det aldri vært sånn at man prater stygt, nedsettende eller kommer med sladder om kollegaer.

Høres ikke noe hyggelig ut det du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Damer dette, eller?

Jeg synes jeg hører dem. Er mange som er sånn, og jeg kan rett og slett ikke fordra baksnakking.. Men det nytter ikke å si noe, da blir en selv neste offer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jobber i helse......

Damer dette, eller?

Jeg synes jeg hører dem. Er mange som er sånn, og jeg kan rett og slett ikke fordra baksnakking.. Men det nytter ikke å si noe, da blir en selv neste offer.

Mest damer, men faktisk et par menn også (0:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer dette, eller?

Jeg synes jeg hører dem. Er mange som er sånn, og jeg kan rett og slett ikke fordra baksnakking.. Men det nytter ikke å si noe, da blir en selv neste offer.

Mannfolkene er ikke et hakk bedre de, ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Mannfolkene er ikke et hakk bedre de, ofte.

Det kan nok hende, men kvinnfolk er som regel mer intense og gjentakende av seg. Kan liksom ikke få baksnakket nok, men holde det gående i eninga :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Damer dette, eller?

Jeg synes jeg hører dem. Er mange som er sånn, og jeg kan rett og slett ikke fordra baksnakking.. Men det nytter ikke å si noe, da blir en selv neste offer.

Trenger ikke nødvendigvis være damer.

Et sted jeg jobbet var det nesten bare menn, alle med relativt høy utdannelse.

Og mannfolka var de verste til å baksnakke hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppgitt ansatt

Jeg opplever nå akkurat det motsatte. Fikk høre at det gikk rykter om meg på jobben, at jeg var svært fjern, ukonsentrert og helt i min egen verden. Og da har jeg gått på jobb til tross for sykdom og smerter. Om de hadde spurt meg hadde de fått vite det. Så kanskje jeg skal være mer syk, er det bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Trenger ikke nødvendigvis være damer.

Et sted jeg jobbet var det nesten bare menn, alle med relativt høy utdannelse.

Og mannfolka var de verste til å baksnakke hverandre!

*sukk*

Blir så oppgitt over en slik kultur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere aldri personlmøter? I tilfelle syns jeg du skal ta det opp som tema der, da kan du ta det opp generelt og uten å nevne navn. Hvis du syns det er vanskelig å gjøre det selv, kan du ta det opp med tillitsvalgt eller verneombud (det er en sak for begge deler), og be vedkommende å ta opp saken.

sånt er veldig skadelig for arbeidsmiljøet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok hende, men kvinnfolk er som regel mer intense og gjentakende av seg. Kan liksom ikke få baksnakket nok, men holde det gående i eninga :-(

Tjah, jeg mener slik kjønnsinndeling er litt på mote nå. Damer skal alltid si at alle andre damer er så fæle på baksnakking. Men de mennene jeg har jobbet med eller snakket med av kolleager av mannen har ikke vært noe særlig bedre. Baksnakking er det som regel alltid, men får ukulturen lov å feste seg kan det bli riktig ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Tjah, jeg mener slik kjønnsinndeling er litt på mote nå. Damer skal alltid si at alle andre damer er så fæle på baksnakking. Men de mennene jeg har jobbet med eller snakket med av kolleager av mannen har ikke vært noe særlig bedre. Baksnakking er det som regel alltid, men får ukulturen lov å feste seg kan det bli riktig ille.

moter for baksnakking.. klarer ikke helt følge den, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest aldri nick

Tjah, jeg mener slik kjønnsinndeling er litt på mote nå. Damer skal alltid si at alle andre damer er så fæle på baksnakking. Men de mennene jeg har jobbet med eller snakket med av kolleager av mannen har ikke vært noe særlig bedre. Baksnakking er det som regel alltid, men får ukulturen lov å feste seg kan det bli riktig ille.

Jeg jobber i et mannsdominert miljø, vi er noen få damer.

Jeg vil også si at menn snakker ganske så mye om hverandre, men da går det mer på det faglige, at de ikke er dyktige nok i jobben sin osv.

Hva angår damene, så går det mer på personlige ting, som f.eks mye sykdom, utseende, væremåte osv.

Generelt på min arbeidsplass holder vi damene sammen og vi har et godt miljø. Stor takhøyde og en uformell tone.

Jeg har stort sett alltid jobbet steder hvor flertallet har vært menn og må si jeg trives med det. Selv om de snakker, så påvirker ikke dette miljøet på samme måte som der det er dameklikker.

Jeg har aldri trivdes i typiske kvinnemiljøer, jeg faller helt utenom og takler ikke den måten de "fryser" ut folk på, den stilltiende baksnakkingen, det er det verste synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Da misforstod du omtrent hele innlegget mitt også, gitt.

"Da misforsto du".

Ja, eller så var innlegget ditt klønete skrevet. Det er også en mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Jeg jobber i et mannsdominert miljø, vi er noen få damer.

Jeg vil også si at menn snakker ganske så mye om hverandre, men da går det mer på det faglige, at de ikke er dyktige nok i jobben sin osv.

Hva angår damene, så går det mer på personlige ting, som f.eks mye sykdom, utseende, væremåte osv.

Generelt på min arbeidsplass holder vi damene sammen og vi har et godt miljø. Stor takhøyde og en uformell tone.

Jeg har stort sett alltid jobbet steder hvor flertallet har vært menn og må si jeg trives med det. Selv om de snakker, så påvirker ikke dette miljøet på samme måte som der det er dameklikker.

Jeg har aldri trivdes i typiske kvinnemiljøer, jeg faller helt utenom og takler ikke den måten de "fryser" ut folk på, den stilltiende baksnakkingen, det er det verste synes jeg.

Nettopp min erfaring også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Da misforsto du".

Ja, eller så var innlegget ditt klønete skrevet. Det er også en mulighet.

Meget mulig. Om det er viktig for deg å understreke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i et mannsdominert miljø, vi er noen få damer.

Jeg vil også si at menn snakker ganske så mye om hverandre, men da går det mer på det faglige, at de ikke er dyktige nok i jobben sin osv.

Hva angår damene, så går det mer på personlige ting, som f.eks mye sykdom, utseende, væremåte osv.

Generelt på min arbeidsplass holder vi damene sammen og vi har et godt miljø. Stor takhøyde og en uformell tone.

Jeg har stort sett alltid jobbet steder hvor flertallet har vært menn og må si jeg trives med det. Selv om de snakker, så påvirker ikke dette miljøet på samme måte som der det er dameklikker.

Jeg har aldri trivdes i typiske kvinnemiljøer, jeg faller helt utenom og takler ikke den måten de "fryser" ut folk på, den stilltiende baksnakkingen, det er det verste synes jeg.

Men om det finnes noen hekser, så gjelder jo ikke det for alle damer.

Det blir litt som Glimtipper på foreldre og småbarn i sin protest at en "aldri angrer på barn en har fått" - jeg er lei av at det er greit å si at "alle damer baksnakker".

Alle damer baksnakker faktisk ikke på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...