Gå til innhold

Er det ingen her som synes synd på Bjarte?

Anbefalte innlegg

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Jeg snakker på generelt grunnlag.

Ja, det gjør vel egentlig de fleste av oss! Vi kjenner jo ikke disse personene. Så noe mer enn generelt blir det vel ikke. Ingen kan jo vite om den versjonen media gir oss er den rette. Og heller kan vi ikke stole på de involvertes versjon av sannheten, det er ofte mange, veldig mange, versjoner i en slik sak som dette.

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• KaVa

5

• Katt-ja

4

• tzatziki1365380058

3

• hidi, the scorpion

2

tzatziki1365380058
Skrevet

I min verden er svindleren den skyldige, og ofrene er blitt misbrukt!

Det går ikke an å låne 55 mill til sin sønn uten at man sjekker SKIKKELIG hva det går til. Og det har ikke denne moren gjort. Jeg mener at hun i høyeste grad er skyldig i bedrageri, på helt selvstendig grunnlag. SÅ blind er det bare ikke lov å være.

Jeg synes naturligvis at sønnen også er skyldig, men jeg vet jo at spillegalskap er en diagnose og en sykdom. Det unnskylder ikke, men det forklarer. Moren har jeg foreløpig ikke funnet noen unnskyldning for.

tzatziki1365380058
Skrevet

''men det må jo være en mye verre følelse å være skyld i dette enn å være svindlet for disse millionene...''

Jeg vil tro det er mye verre å være svindlet for millionsummer av folk man stolte på. Baasland virker følelseskald. Han innrømmer ingen skyld utover det å ha lånt penger.

http://www.vl.no/samfunn/article4687469.ece

''Baasland virker følelseskald.''

Det gjør han. Jeg tipper at dette er en mann som har hatt massevis av problemer lenge før han begynte å gamble. Og mitt inntrykk - gjennom det jeg har lest, sett og hørt - er at dette er foreldre som ikke akkurat gjorde noen storveis innsats med sønnen sin før det her. Inntrykket på Skavlan, var at dette var en fyr med en eller annen "diagnose" - og nå tenker jeg ikke på spillegalskapen.

Foreldrene besøkte ham ikke en eneste gang i løpet av de årene han var i Praha. Er det vanlig oppførsel av foreldre når de visste at sønnen hadde hatt masse problemer tidligere? Og er det vanlig oppførsel å låne 55 mill til en sønn og ikke en gang gidde å besøke ham for å sjekke hva som foregår?

Gjest han vekket nok morsinstinktet...
Skrevet

''Baasland virker følelseskald.''

Det gjør han. Jeg tipper at dette er en mann som har hatt massevis av problemer lenge før han begynte å gamble. Og mitt inntrykk - gjennom det jeg har lest, sett og hørt - er at dette er foreldre som ikke akkurat gjorde noen storveis innsats med sønnen sin før det her. Inntrykket på Skavlan, var at dette var en fyr med en eller annen "diagnose" - og nå tenker jeg ikke på spillegalskapen.

Foreldrene besøkte ham ikke en eneste gang i løpet av de årene han var i Praha. Er det vanlig oppførsel av foreldre når de visste at sønnen hadde hatt masse problemer tidligere? Og er det vanlig oppførsel å låne 55 mill til en sønn og ikke en gang gidde å besøke ham for å sjekke hva som foregår?

Jeg er ett hundre prosent enig med deg, og har tenkt akkurat det samme. På Skavland må jeg si jeg syns det så ut som han bar trekkene til en dysfunksjonell famile utenpå, og faktisk kjente jeg at min antipati snudde. Han er jo ikke _sett_ fyren, var klønete og framstod som et lite barn i en voksen kropp og som du sier; hvilke foreldre casher ut 55 mill uten engang å gidde å sjekke hvordan fyren egentlig har det??

I utgangspunktet har jeg ikke syntes det spøtt synd på han, men etter Skavland er dette endret faktisk.

Gjest diagnose kanskje
Skrevet

Hmm, jeg funderer litt på om han har Asberger eller noe sånt etter å ha sett han på Skavlan. Han virker å være blottet for følelser og empati.

Gjest Tryllepiken
Skrevet

Hmm, jeg funderer litt på om han har Asberger eller noe sånt etter å ha sett han på Skavlan. Han virker å være blottet for følelser og empati.

Han virket dopet synes jeg. Han tok nok noen sobril før opptak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...