Gå til innhold

Hvor mye kontakt kan man forvente?


Gjest jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg

Anbefalte innlegg

Gjest jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg

Jeg møtte kjæresten min i midten av juli. Vi har hatt det bra sammen, men pga. jobb og reiser har vi ikke kunnet bruke mye tid sammen. Nå er hans mor dødssyk og har vært i noen uker. Han har avlyst alle reiser for å kunne være tilstede når hun går bort.

Jeg har vært i en slik situasjon selv, og vet at dette er vanskelig og at han trenger forståelse og tid. Jeg er bare så usikker på forholdet og hvor mye jeg skal forvente og hvordan jeg skal forholde meg.

For to og en halv uke siden kom han hjem etter to ukers jobbreise. Jeg møtte han på togstasjonen og vi dro hjem til han og jeg overnattet der. Siden har han vært to ganger innom meg, men bare kort og vi har hatt sex. Jeg vil ikke ringe han og sender meldinger av og til og da svarer han. Ellers hører jeg ingenting.

Jeg er urolig. Jeg vil ikke ha et forhold som kun dreier seg om sex. Det har jeg fått nok av. Jeg liker han godt og er blitt glad i han. Jeg har lyst å satse på forholdet, men ikke for å være elskerinnen som han stikker innom for å tømme seg. Jeg kan ikke la være å tenke på at han kan være på leting og bruke tid på det når jeg ikke hører noenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut til å være feil tidspunkt å kreve noe i dette forholdet med tanke på moren hans. Men du kan kanskje foreslå andre aktiviter enn sex når dere treffes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å støtte han litt mer i forhold til moren? Være der for han, en samtalepartner? Ikke bare sex, men vise omsorg, omtanke, kjærlighet?

Han flyr neppe rundt på sjekker'n i den situasjonen han er i nå med moren. Tror nok det nå vil være du som gir mest, fordi dette er en helt spesiell situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du ikke ringe? Han er jo kjæresten din!? Ring ham og spør om du han vil du skal komme og være hos ham et par dager da vel - det er ikke å trenge seg på synes jeg, om du tror han er såpass ærlig at han sier det om han synes det blir for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjæresten hans, men ringer ikke å spør hvordan han har det nå når moren ligger på det siste? Tenk på hvordan det ser ut fra andre siden. Mannfolk tenker ikke likt som oss damer, er ingen konkuranse om hvem som skal ringe først og mest. Vis at du bryr deg om han, han har det helt sikkert vanskelig nok rundt seg nå.

Vær der for ham, og tilby deg å gjøre småting for ham. Vil han ikke så sier han nok fra om det. Det er vanskelig når slike ting skjer tidlig i et forhold, og det er vanskelig å stå der utenfor og ikke vite hvordan en skal forholde seg. Og du trenger ikke bli med på sykehuset nå hvis du ikke har møtt moren før, men tilby deg å lage en middag en ettermiddag/kveld kanskje? Kanskje orker han ikke planlegge noe selv nå når han har det slik, og blir glad for at du bryr deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syns jeg du rett og slett er litt barnslig. Her er hans mor dødssyk og du er snurt fordi han ikke tar kontakt?

Ta kontakt med kjæresten din, da vel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg

Hvorfor vil du ikke ringe? Han er jo kjæresten din!? Ring ham og spør om du han vil du skal komme og være hos ham et par dager da vel - det er ikke å trenge seg på synes jeg, om du tror han er såpass ærlig at han sier det om han synes det blir for mye.

Jeg har sendt meldinger og foreslått det ene og det andre og han svarer alltid at han tar kontakt. Jeg vil ikke trenge meg på han i en slik situasjon og synes det er vanskelig å ringe han til sykehuset der hvor han sitter sammen med øvrig familie.

Sist da jeg ringte han da svarte sønnen hans (voksen) som jeg ikke har møtt enda.

Jeg har tenkt å smøre meg med tålmodighet en stund til. Det varer nok ikke så lenge til mor går bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg

Nå syns jeg du rett og slett er litt barnslig. Her er hans mor dødssyk og du er snurt fordi han ikke tar kontakt?

Ta kontakt med kjæresten din, da vel!

Jeg er ikke snurt for noen ting og det er du som er barnslig og ikke forstår noe av det jeg skrev.

Makan til sludder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det du skal gjøre, er å gi han beskjed om at du er der for han, når han trenger deg. Som du selv sier, du har vært i samme situasjon, og vet hvor vanskelig det er - og at han trenger tid.

Dersom dette er et forhold du ønsker å satse på, så lønner det seg å smøre seg med en god posjon tålmodighet akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sendt meldinger og foreslått det ene og det andre og han svarer alltid at han tar kontakt. Jeg vil ikke trenge meg på han i en slik situasjon og synes det er vanskelig å ringe han til sykehuset der hvor han sitter sammen med øvrig familie.

Sist da jeg ringte han da svarte sønnen hans (voksen) som jeg ikke har møtt enda.

Jeg har tenkt å smøre meg med tålmodighet en stund til. Det varer nok ikke så lenge til mor går bort.

Hvis det er morens dødsleie dette, så er jeg helt enig med deg i at du ikke skal ringe ham,- men at det er greit å sende meldinger hvor du sier at han kan ringe deg om han orker å snakke.

Prøv å la være å gruble over forholdet inntil dette er over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg

Jeg tror det du skal gjøre, er å gi han beskjed om at du er der for han, når han trenger deg. Som du selv sier, du har vært i samme situasjon, og vet hvor vanskelig det er - og at han trenger tid.

Dersom dette er et forhold du ønsker å satse på, så lønner det seg å smøre seg med en god posjon tålmodighet akkurat nå.

Takk for svar. Jeg har bestemt meg for å satse på forholdet og gi han tid. Det var bare greit å få tankene ned i går da jeg satt og savnet han og var fortvilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke snurt for noen ting og det er du som er barnslig og ikke forstår noe av det jeg skrev.

Makan til sludder.

Jeg leser kun det du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg

Jeg leser kun det du skriver.

ja og tolker det på din barnslige måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg

Selvsagt c",) Man er jo bare barnet.

Jeg antar at du er yngre enn kjæresten min som er over seksti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at du er yngre enn kjæresten min som er over seksti.

Men har min alder noe å si?

Er dere kjærester, eller er dere ikke? Det er det jeg syns er spørsmålet her. Mer perifere venner kunne jeg forstå lurte på dette, men ikke en kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg

Men har min alder noe å si?

Er dere kjærester, eller er dere ikke? Det er det jeg syns er spørsmålet her. Mer perifere venner kunne jeg forstå lurte på dette, men ikke en kjæreste.

Hvis du ikke forstår at det er et spørsmål jeg stiller meg selv i hovedinnlegget så er du barnslig. Ja og da har din alder mye å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke forstår at det er et spørsmål jeg stiller meg selv i hovedinnlegget så er du barnslig. Ja og da har din alder mye å si.

Har du lest ditt eget hovedinnlegg?

Det er jo du selv som sier at du er usikker på forholdet, at du uroer deg for at han bruker deg kun til sex og at han er på leting når du ikke hører noe.

Du ringer ikke, men sender meldinger og poster innlegg om forholdet her på dol. Og så kaller du _meg_ barnslig? Ærlig talt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg

Har du lest ditt eget hovedinnlegg?

Det er jo du selv som sier at du er usikker på forholdet, at du uroer deg for at han bruker deg kun til sex og at han er på leting når du ikke hører noe.

Du ringer ikke, men sender meldinger og poster innlegg om forholdet her på dol. Og så kaller du _meg_ barnslig? Ærlig talt.

Ja ærlig talt. Jeg poster anonymt innlegg her på dol og du kaller meg barnslig. Du er antageligvis i tyveårene og tror du forstår livet. Slutt med den barnsligheten din nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...