Gå til innhold

Hvor fort vil viruset daue av frysing?


Gjest brødene

Anbefalte innlegg

Gjest brødene

Jeg er litt skeptisk til desse brødskjærermaskinene nå i desse influensatider. Hvis jeg fryser ned brødet vil ikke da evt. svineinfluensavirus daue fort? Hvor lenge kan det leve under frysing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

..... eller enklere - kjøpe et helt brød og skjære selv?

Tror ikke brødskjæremaskinene er mye verre enn andre ting man er i kontakt med - dørhåndtak, gelendre, penger fra kassa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..... eller enklere - kjøpe et helt brød og skjære selv?

Tror ikke brødskjæremaskinene er mye verre enn andre ting man er i kontakt med - dørhåndtak, gelendre, penger fra kassa...

Hendene som tar på disse tingene kan man vaske eller desinfisere, det er jo litt værre med selve brødet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..... eller enklere - kjøpe et helt brød og skjære selv?

Tror ikke brødskjæremaskinene er mye verre enn andre ting man er i kontakt med - dørhåndtak, gelendre, penger fra kassa...

Men du da.. spiser du penger fra kassa? ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du da.. spiser du penger fra kassa? ;o)

Nei, men man tar på penger, og det er vel ikke alltid man vasker hendene rett etterpå? F.eks: På kafe - du kjøper en bolle og brus - springer du og vasker fingrene, før du spiser bollen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men man tar på penger, og det er vel ikke alltid man vasker hendene rett etterpå? F.eks: På kafe - du kjøper en bolle og brus - springer du og vasker fingrene, før du spiser bollen?

DOLere kjøper aldri boller og brus, det burde du vite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruke disse maskinene da? Har aldri brukt dem jeg. Hvis du ikke klarer å skjære brødskiver selv så kan du jo kjøpe ferdig oppskåret brød. Det finnes ikke mat i dem, selv ikke i de groveste variantene, men det er nå så. Min kjære kjøper de aller groveste ferdig oppskjærte, jeg tror jeg kunne spist både 6 og 8 skiver om jeg skulle spist til jeg ble skikkelig mett... Men jeg stopper etter 2-3 da. :o) Synes jeg blir mettere av 2 havreknekkebrød faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du det er mer lettvint å fryse ned brødet først enn å skjære skiver selv, altså?

Det er lettvint å benytte seg av brødskjæremaskinen i butikken. Men nå tror jeg vi bør passe oss før vi blir en befolkning med bakerieskrekk. For det er jo faktisk en sykdom. Og jeg synes dette er skremmende.

Hvordan skal vi noensinne bli oss selv igjen, etter dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

candyqueen_83

Hvorfor bruke disse maskinene da? Har aldri brukt dem jeg. Hvis du ikke klarer å skjære brødskiver selv så kan du jo kjøpe ferdig oppskåret brød. Det finnes ikke mat i dem, selv ikke i de groveste variantene, men det er nå så. Min kjære kjøper de aller groveste ferdig oppskjærte, jeg tror jeg kunne spist både 6 og 8 skiver om jeg skulle spist til jeg ble skikkelig mett... Men jeg stopper etter 2-3 da. :o) Synes jeg blir mettere av 2 havreknekkebrød faktisk.

Jeg syns det er lettere å få "riktig størrelse" på skivene med maskinen. Har en tendens til å skjære litt tykke skiver. Hehe. Men jeg er ikke hysterisk for bakterier heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lettvint å benytte seg av brødskjæremaskinen i butikken. Men nå tror jeg vi bør passe oss før vi blir en befolkning med bakerieskrekk. For det er jo faktisk en sykdom. Og jeg synes dette er skremmende.

Hvordan skal vi noensinne bli oss selv igjen, etter dette?

Ja, jeg er ikke spesielt hysterisk i forhold til dette, men når trådstarter åpenbart er så redd for smitte at h*n vil fryse ned brødet for å unngå det, er det jo grunn til å forslå noe så radikalt og gammeldags som å skjære sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er lettere å få "riktig størrelse" på skivene med maskinen. Har en tendens til å skjære litt tykke skiver. Hehe. Men jeg er ikke hysterisk for bakterier heller.

''Har en tendens til å skjære litt tykke skiver. Hehe.''

*Hihi* Det er jo godt da! :o) For tynne brødskiver er ikke noe godt, må jo spise så mange for å bli mett da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er ikke spesielt hysterisk i forhold til dette, men når trådstarter åpenbart er så redd for smitte at h*n vil fryse ned brødet for å unngå det, er det jo grunn til å forslå noe så radikalt og gammeldags som å skjære sjøl.

Ja..men det forusetter jo at både børdfjøl og kniv er desinfisert, og renere enn denne brødskjæremaksinen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Smittet av en brødskjæremaskin?

Ville personlig vært mer bekymret pga de andre menneskene i butikken, når man først snakker smittefare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

''Har en tendens til å skjære litt tykke skiver. Hehe.''

*Hihi* Det er jo godt da! :o) For tynne brødskiver er ikke noe godt, må jo spise så mange for å bli mett da.

Joda, det er greit til søndagsfrokoster ;O) Til hverdags får jeg ta dem litt tynnere. Hehe. Jeg syns ikke de blir så altfor tynne i maskinen. Verre med de ferdigoppskjærte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er greit til søndagsfrokoster ;O) Til hverdags får jeg ta dem litt tynnere. Hehe. Jeg syns ikke de blir så altfor tynne i maskinen. Verre med de ferdigoppskjærte.

Det er vel derfor jeg synes jeg ikke blir mett av 2-3 ferdigoppskjærte, de er jo så tynne også. Men 2-3 hjemmelagde på samme tykkelse holder meg jo mett i mange timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...