Gå til innhold

Hvor fort vil viruset daue av frysing?


Gjest brødene

Anbefalte innlegg

Klarer du ikke å skjære brød selv, eller? Hvis du er så skeptisk til den brødskjæremaskinen at du gidder å fryse brøder for så å tine det opp igjen før du kan spise det, tror jeg kanskje jeg hadde tatt fram forskjærskniven igjen, gitt;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja..men det forusetter jo at både børdfjøl og kniv er desinfisert, og renere enn denne brødskjæremaksinen.....

I den grad jeg skal gå inn i en sånn diskusjon i det hele tatt: En brødskjæremaskin i butikken blir berørt av kanskje hundrevis av hender uten at den blir vasket.

En brødfjøl og kniv i ditt eget hjem har du kontroll over. De har muligens bøttevis av rare ting på seg, men du vet hvem som har berørt dem.

Når det er sagt, ville jeg ikke nødvendigvis sluttet å bruke brødskjæremaskinen, altså - hvis jeg hadde brukt den i første omgang, vel å merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brødene

Klarer du ikke å skjære brød selv, eller? Hvis du er så skeptisk til den brødskjæremaskinen at du gidder å fryse brøder for så å tine det opp igjen før du kan spise det, tror jeg kanskje jeg hadde tatt fram forskjærskniven igjen, gitt;-)

Jo selvsagt klarer jeg vel det? Hva har det med saken å gjøre?

Spørsmålet er om virus kan overleve frysing og hvor lenge det må være fryst?

Det er en fordel med å bruke brødbakemaskin. Det gir finere skiver, det letter arbeidet i hverdagen. Da er det bare å ta rett ut av brødboksen. Sparer også oppvask. Jeg har en stor fryseboks, det tar ca. 1/2 sek. å fryse ned. Jeg er god til planlegging, derfor tar jeg opp et brød i god tid. Det tar ikke tid. Jeg storhandler p.ga vi har et stykke å kjøre til butikken. Men hvis viruset overlever frysing så vil jeg ikke gjøre det slik. Virus på brødene må en regne med. Alle må ta på brødet som skal skjæres. Så legges det i maskina og virus overføres fra brødet til knivene inni maskina. Så kommer nesten mann og får virus på sitt brød. Jeg aner ikke hvor lenge virus kan overleve tørt i maskina heller men om det tåler en del tørking er sjansgen stor for at det er virus inni maskina. Skal jeg fortelle mer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Jo selvsagt klarer jeg vel det? Hva har det med saken å gjøre?

Spørsmålet er om virus kan overleve frysing og hvor lenge det må være fryst?

Det er en fordel med å bruke brødbakemaskin. Det gir finere skiver, det letter arbeidet i hverdagen. Da er det bare å ta rett ut av brødboksen. Sparer også oppvask. Jeg har en stor fryseboks, det tar ca. 1/2 sek. å fryse ned. Jeg er god til planlegging, derfor tar jeg opp et brød i god tid. Det tar ikke tid. Jeg storhandler p.ga vi har et stykke å kjøre til butikken. Men hvis viruset overlever frysing så vil jeg ikke gjøre det slik. Virus på brødene må en regne med. Alle må ta på brødet som skal skjæres. Så legges det i maskina og virus overføres fra brødet til knivene inni maskina. Så kommer nesten mann og får virus på sitt brød. Jeg aner ikke hvor lenge virus kan overleve tørt i maskina heller men om det tåler en del tørking er sjansgen stor for at det er virus inni maskina. Skal jeg fortelle mer??

Tror viruset ødelegges rimelig snart. Det er avhengig av menneskecelle for å overleve.

Jeg ville ikke tenkt på dette med brødmaskin (som rengjøres regelmessig)- og smitte på brød. Dette er noe jeg ikke gidder tenke på i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ler mer i hjel snart. Herre-min-jesus for et hysteri og galskap det har blitt rundt dette. Det har daua mange flere hvert eneste år av vanlig influensa enn hva det har gjort så langt av svineinfluensa. Det har daua 15 stk av nærmere 5 millioner mennesker og folk går helt av hengslene.

Du er redd for ei brødkjæremaskin da burde du skalke alle vinduer og dører, så ingen kommer i nærheten av deg, for alt annet er farligere enn denne maskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo selvsagt klarer jeg vel det? Hva har det med saken å gjøre?

Spørsmålet er om virus kan overleve frysing og hvor lenge det må være fryst?

Det er en fordel med å bruke brødbakemaskin. Det gir finere skiver, det letter arbeidet i hverdagen. Da er det bare å ta rett ut av brødboksen. Sparer også oppvask. Jeg har en stor fryseboks, det tar ca. 1/2 sek. å fryse ned. Jeg er god til planlegging, derfor tar jeg opp et brød i god tid. Det tar ikke tid. Jeg storhandler p.ga vi har et stykke å kjøre til butikken. Men hvis viruset overlever frysing så vil jeg ikke gjøre det slik. Virus på brødene må en regne med. Alle må ta på brødet som skal skjæres. Så legges det i maskina og virus overføres fra brødet til knivene inni maskina. Så kommer nesten mann og får virus på sitt brød. Jeg aner ikke hvor lenge virus kan overleve tørt i maskina heller men om det tåler en del tørking er sjansgen stor for at det er virus inni maskina. Skal jeg fortelle mer??

Svineinfluensaviruset kan leve utenfor et menneske i et par timer under helt optimale forhold leste jeg her om dagen.

Skal en god del til før du klarer å få i deg smitte via en brødskjæremaskin på butikken da... Noen må hoste eller nyse rett ned i maskina like før du bruker den, vedkommende må ha smitten i seg, du må få med deg tilstrekkelig virus på ditt brød, forte deg hjem og kjøre i deg det meste av brødet i full fart for å få i deg nok virus til å til bli syk. Dette kan du nok ta med knusende ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hysteri

Jo selvsagt klarer jeg vel det? Hva har det med saken å gjøre?

Spørsmålet er om virus kan overleve frysing og hvor lenge det må være fryst?

Det er en fordel med å bruke brødbakemaskin. Det gir finere skiver, det letter arbeidet i hverdagen. Da er det bare å ta rett ut av brødboksen. Sparer også oppvask. Jeg har en stor fryseboks, det tar ca. 1/2 sek. å fryse ned. Jeg er god til planlegging, derfor tar jeg opp et brød i god tid. Det tar ikke tid. Jeg storhandler p.ga vi har et stykke å kjøre til butikken. Men hvis viruset overlever frysing så vil jeg ikke gjøre det slik. Virus på brødene må en regne med. Alle må ta på brødet som skal skjæres. Så legges det i maskina og virus overføres fra brødet til knivene inni maskina. Så kommer nesten mann og får virus på sitt brød. Jeg aner ikke hvor lenge virus kan overleve tørt i maskina heller men om det tåler en del tørking er sjansgen stor for at det er virus inni maskina. Skal jeg fortelle mer??

Hvis du har så god tid så kan du vel skjære opp brødet for hånd når du kommer hjem før du fryser det? Dersom det er for tungvint og tar for lang tid, eller brødskivene da ikke blir fine nok, så finnes det brødskjærermaskiner å få kjøpt. Da kan du også stille inn størrelsen du vil den skal skjære - brødskiver nøyaktig som du vil ha dem.

Da kan du ha din helt private på ditt eget kjøkken, med full oversikt over bakterier og alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brødene

Jeg tror jeg ler mer i hjel snart. Herre-min-jesus for et hysteri og galskap det har blitt rundt dette. Det har daua mange flere hvert eneste år av vanlig influensa enn hva det har gjort så langt av svineinfluensa. Det har daua 15 stk av nærmere 5 millioner mennesker og folk går helt av hengslene.

Du er redd for ei brødkjæremaskin da burde du skalke alle vinduer og dører, så ingen kommer i nærheten av deg, for alt annet er farligere enn denne maskinen.

Du kan takk alle oss med litt "hysteri" at du kanskje lever eller at du ikke har mistet noen du er glad i. Hadde vi ikke hatt folk som var redd smitten så villle mange flere dødd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ler mer i hjel snart. Herre-min-jesus for et hysteri og galskap det har blitt rundt dette. Det har daua mange flere hvert eneste år av vanlig influensa enn hva det har gjort så langt av svineinfluensa. Det har daua 15 stk av nærmere 5 millioner mennesker og folk går helt av hengslene.

Du er redd for ei brødkjæremaskin da burde du skalke alle vinduer og dører, så ingen kommer i nærheten av deg, for alt annet er farligere enn denne maskinen.

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan takk alle oss med litt "hysteri" at du kanskje lever eller at du ikke har mistet noen du er glad i. Hadde vi ikke hatt folk som var redd smitten så villle mange flere dødd.

Snakker om å bli gå helt av hengslene. Nå må du begynne å tenke litt mer rasjonelt. Du kjører bil uten å tenke på at det dør minst en om dagen i ulykker, det dør folk rundt oss som fluer av alle andre sykdommer og du henger deg opp i dette, som om det er dommedag.

Dette handler kun om sunn fornuft og ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brødene

Snakker om å bli gå helt av hengslene. Nå må du begynne å tenke litt mer rasjonelt. Du kjører bil uten å tenke på at det dør minst en om dagen i ulykker, det dør folk rundt oss som fluer av alle andre sykdommer og du henger deg opp i dette, som om det er dommedag.

Dette handler kun om sunn fornuft og ikke noe annet.

Så lenge jeg ikke har fått vaksine så kommer jeg til å være litt hysterisk. Det er snakk om en kortere periode og det synes jeg alle burde klart. Personlig er jeg ikke redd for smitten, jeg har et veldig godt immunforsvar. Men jeg vil ikke risikere å smitte andre for så å ødelegge en annes liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge jeg ikke har fått vaksine så kommer jeg til å være litt hysterisk. Det er snakk om en kortere periode og det synes jeg alle burde klart. Personlig er jeg ikke redd for smitten, jeg har et veldig godt immunforsvar. Men jeg vil ikke risikere å smitte andre for så å ødelegge en annes liv.

Hysteri er vel aldri en lur màte à reagere pà; man tar som regel mer intelligente valg nàr man pröver à forbli rasjonell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest JUSTaMinute

Jo selvsagt klarer jeg vel det? Hva har det med saken å gjøre?

Spørsmålet er om virus kan overleve frysing og hvor lenge det må være fryst?

Det er en fordel med å bruke brødbakemaskin. Det gir finere skiver, det letter arbeidet i hverdagen. Da er det bare å ta rett ut av brødboksen. Sparer også oppvask. Jeg har en stor fryseboks, det tar ca. 1/2 sek. å fryse ned. Jeg er god til planlegging, derfor tar jeg opp et brød i god tid. Det tar ikke tid. Jeg storhandler p.ga vi har et stykke å kjøre til butikken. Men hvis viruset overlever frysing så vil jeg ikke gjøre det slik. Virus på brødene må en regne med. Alle må ta på brødet som skal skjæres. Så legges det i maskina og virus overføres fra brødet til knivene inni maskina. Så kommer nesten mann og får virus på sitt brød. Jeg aner ikke hvor lenge virus kan overleve tørt i maskina heller men om det tåler en del tørking er sjansgen stor for at det er virus inni maskina. Skal jeg fortelle mer??

Vær glad at det bare er et slikt brød det havner virus på du! *unnskyld* Måtte bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...