Gå til innhold

Sko butikk

Gjest Kalde føtter

Anbefalte innlegg

Gjest Kalde føtter
Skrevet

Jeg lurer på om det er noen sko butikker dere kan anbefale i Oslo området. Jeg leter etter sko som er bra på is dekte veier og som vil holde meg tørr i regn vær.

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cecily

5

• Orio

4

• Bookworm

4

• morsan

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvordan skor man butikker? ;)

Beklager, kunne ikke dy meg.

Det heter skobutikker vet du :)

Skrevet

Og osloområdet, isdekte og regnvær. Så du ikke dem? :)

Skrevet

Jge leste det som : En butikk som er "sko". Hva slags butikk er det? Skulle nesten tro art noen hadde sendt inn dette innlegget for å provosere mht orddelingsfeil. Siden dette akkurat har vært oppe til diskusjon her inne. Jeg skjønner ikke at det er mulig...

Gjest Niccola
Skrevet

Oi oi, pass deg nå, dette kan det bli lange, surmulende protesttråder av! :-)

Gjest Niccola
Skrevet

Jge leste det som : En butikk som er "sko". Hva slags butikk er det? Skulle nesten tro art noen hadde sendt inn dette innlegget for å provosere mht orddelingsfeil. Siden dette akkurat har vært oppe til diskusjon her inne. Jeg skjønner ikke at det er mulig...

Orddeling er kommet for å bli, det er det ingen tvil om. Jeg tipper at innen 10 år er orddeling standard, tilsvarende som på engelsk.

I går var jeg i en leketøysbutikk hvor plakater på veggen kunne konstatere at de hadde Advent's Kalender. Jeg får fysisk vondt i øyeeplene.

Skrevet

Orddeling er kommet for å bli, det er det ingen tvil om. Jeg tipper at innen 10 år er orddeling standard, tilsvarende som på engelsk.

I går var jeg i en leketøysbutikk hvor plakater på veggen kunne konstatere at de hadde Advent's Kalender. Jeg får fysisk vondt i øyeeplene.

''I går var jeg i en leketøysbutikk hvor plakater på veggen kunne konstatere at de hadde Advent's Kalender.''

Jeg hadde vært sterkt troende til å sende en mail til daglig leder i den butikken... Helt sant.

Skrevet

Er det mulig? :-( Hva skjer, og hvor fort skjer det...det er mitt spørsmål. Greit med forandringer i språket, men.....dette er jo helt meningsløst.

Gjest Niccola
Skrevet

Er det mulig? :-( Hva skjer, og hvor fort skjer det...det er mitt spørsmål. Greit med forandringer i språket, men.....dette er jo helt meningsløst.

Det er vanskelig å skrive sammensatte ord i SMS, en får gjerne rød strek under i word, og folk smittes.

På samme måte som ordet 'dem' vel er i ferd med å dø (alt er 'de', "jeg sa det til de") og dette påfunnet med å adoptere den svenske skrivemåten 'att' og 'ett'

"Jeg tror att i morgen skal jeg dra i leketøy butikken og kjøpe Advent's Kalender til ungene, det blir moro for de med ett lite leke tøy hver dag"

Skrevet

4 orddelingsfeil i ett og samme jafs.

Tror det er noen troll på ferde ;)

Skrevet

Det er vanskelig å skrive sammensatte ord i SMS, en får gjerne rød strek under i word, og folk smittes.

På samme måte som ordet 'dem' vel er i ferd med å dø (alt er 'de', "jeg sa det til de") og dette påfunnet med å adoptere den svenske skrivemåten 'att' og 'ett'

"Jeg tror att i morgen skal jeg dra i leketøy butikken og kjøpe Advent's Kalender til ungene, det blir moro for de med ett lite leke tøy hver dag"

Jeg tror det er noen som har skrevet inn dette innlegget for å provosere:-(

Gjest Niccola
Skrevet

Jeg tror det er noen som har skrevet inn dette innlegget for å provosere:-(

Det kan godt være :-)

Skrevet

Au da:-(

Skrevet

Dessuten skal du ikke kjøpe, men sjøpe...

Gjest Niccola
Skrevet

Dessuten skal du ikke kjøpe, men sjøpe...

Den feilen synes heldigvis foreløpig å være mer utbredt muntlig enn skriftlig? Jeg har ikke sett mange tilfeller av sjøpe og sjino. Ennå... :-)

Skrevet

Den feilen synes heldigvis foreløpig å være mer utbredt muntlig enn skriftlig? Jeg har ikke sett mange tilfeller av sjøpe og sjino. Ennå... :-)

Men jeg har jobbet på en videregående skole, og sett rapporter fra utplasseringer hvor det faktisk også var skrevet på den måten:-(

Gjest Niccola
Skrevet

Men jeg har jobbet på en videregående skole, og sett rapporter fra utplasseringer hvor det faktisk også var skrevet på den måten:-(

*sukk*

Sakset fra Dagbladet: ''FOR 450 ÅR SIDEN var de eldre antakelig like forbannet. Da forsvant lespelyden i norsk.

- Et «tak» het et «thak». Ordet ble uttalt med den samme th-lyden som finnes i tallet 3 på engelsk, three.

Men så ble det slik at de unge ikke gadd å si thak mer, for de skjønte hverandre likevel. De gamle mente antakelig da som nå at det var en ulykke at de unge ikke snakket rent lenger.''

http://www.dagbladet.no/magasinet/2005/05/04/430738.html

Gjest Elextra
Skrevet

''Jeg lurer på om det er noen sko butikker dere kan anbefale i Oslo området.''

Kunne gi deg noen gode tips! :)

Men,

'' Jeg leter etter sko som er bra på is dekte veier og som vil holde meg tørr i regn vær.''

Dette har jeg overhodet ingen peiling på.

Gjest Elextra
Skrevet

4 orddelingsfeil i ett og samme jafs.

Tror det er noen troll på ferde ;)

Gosh, så flink jeg er til å overse sånt *pusser glorien*

Skrevet

*sukk*

Sakset fra Dagbladet: ''FOR 450 ÅR SIDEN var de eldre antakelig like forbannet. Da forsvant lespelyden i norsk.

- Et «tak» het et «thak». Ordet ble uttalt med den samme th-lyden som finnes i tallet 3 på engelsk, three.

Men så ble det slik at de unge ikke gadd å si thak mer, for de skjønte hverandre likevel. De gamle mente antakelig da som nå at det var en ulykke at de unge ikke snakket rent lenger.''

http://www.dagbladet.no/magasinet/2005/05/04/430738.html

Ganske interessant, egentlig - språket er jo i stadig utvikling og reaksjonene fra "oss eldre" er vel bestandig de samme?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...