Gå til innhold

Hvordan skriver du et 8-tall?

Anbefalte innlegg

Gjest mange måter eller en?
Skrevet

Når du skal skrive 8, begynner du da midt på, øverst eller nederst? Og fortsetter du så til høyre eller venstre?

Er det noen lærere her, som kan fortelle om det finnes EN "korrekt" måte å gjøre dette på?

Min 6-åring skal øve på dette hjemme, og jeg vil nødig lære henne feil vaner. Læreren hennes er sykemeldt med svineinfluensa.

Gjest Tatjana
Skrevet

Jeg begynner øverst og skriver en S og så fortsetter jeg bare oppover og rundt til det blir et 8-tall.

Var det forståelig?

Skrevet

Jeg begynner i alle fall øverst på midten og går mot venstre.

candyqueen_83
Skrevet

Begynner midt på øverst, og fortsetter til venstre.

Gjest Niccola
Skrevet

Som Tatjana beskriver, skriver først tilsvarende en S og så opp igjen. Starter litt til høyre for midten øverst.

Men har sett folk som bare lager to rundinger oppå hverandre, og det ville jeg sett på som greit. Lettere å få en jevn fremstilling da, selv om den kanskje vil overlappe litt på midten.

Skrevet

Som Tatjana beskriver, skriver først tilsvarende en S og så opp igjen. Starter litt til høyre for midten øverst.

Men har sett folk som bare lager to rundinger oppå hverandre, og det ville jeg sett på som greit. Lettere å få en jevn fremstilling da, selv om den kanskje vil overlappe litt på midten.

Hadde en godt voksen keivhendt kollega. Han skrev 2 O-er oppå hverandre.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg ville undres stort om det ikke var "riktig" å begynne øverst og gå mot venstre i et - ja - åttetall :-)

candyqueen_83
Skrevet

''Men har sett folk som bare lager to rundinger oppå hverandre,''

Folk, som i voksne? Merkelig.

Gjest majas mamma
Skrevet

Min venstrehendte mann begynner på toppen men skriver "speilvendt". Dvs han går mot høyre.

Skrevet

Venstrehendt ;-)

Gjest ikketenktpåfør
Skrevet

Min venstrehendte mann begynner på toppen men skriver "speilvendt". Dvs han går mot høyre.

Jeg gjør som din mann,og er jeg også venstehendt. Noen ganger skriver jeg to rundinger oppå hverandre.

Hvis jeg skriver 8 mot venstre blir tallet alltid skjevt. :-)

Skrevet

Jeg gjør som din mann,og er jeg også venstehendt. Noen ganger skriver jeg to rundinger oppå hverandre.

Hvis jeg skriver 8 mot venstre blir tallet alltid skjevt. :-)

Er venstrehendt, men skriver mot venstre.

Skrevet

Begynne øverst og fortsette til venstre. Starte som en S, og så fortsette opp i en omvendt S.

Skrevet

Begynne øverst og fortsette til venstre. Starte som en S, og så fortsette opp i en omvendt S.

Jepp.

Skrevet

Det fins mange forskjellige måter. Jeg begynner på midten.

Skrevet

Jeg skriver 8 tallet som to rundinger:)

Men så har jeg dysleksi og store problemer med å forme tall og spesielle bokstaver som S :) Takk og lov for data sier bare jeg :)

Gjest mange måter eller en?
Skrevet

Jeg er høyrehendt, men skriver fra toppen mot høyre, altså som en omvendt S! Høres ut som om dette er motsatt av de fleste høyrehendte!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...