Gjest mange måter eller en? Skrevet 6. november 2009 Skrevet 6. november 2009 Når du skal skrive 8, begynner du da midt på, øverst eller nederst? Og fortsetter du så til høyre eller venstre? Er det noen lærere her, som kan fortelle om det finnes EN "korrekt" måte å gjøre dette på? Min 6-åring skal øve på dette hjemme, og jeg vil nødig lære henne feil vaner. Læreren hennes er sykemeldt med svineinfluensa. 0 Siter
Gjest Tatjana Skrevet 6. november 2009 Skrevet 6. november 2009 Jeg begynner øverst og skriver en S og så fortsetter jeg bare oppover og rundt til det blir et 8-tall. Var det forståelig? 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. november 2009 Skrevet 6. november 2009 Jeg begynner i alle fall øverst på midten og går mot venstre. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 6. november 2009 Skrevet 6. november 2009 Begynner midt på øverst, og fortsetter til venstre. 0 Siter
Gjest Niccola Skrevet 6. november 2009 Skrevet 6. november 2009 Som Tatjana beskriver, skriver først tilsvarende en S og så opp igjen. Starter litt til høyre for midten øverst. Men har sett folk som bare lager to rundinger oppå hverandre, og det ville jeg sett på som greit. Lettere å få en jevn fremstilling da, selv om den kanskje vil overlappe litt på midten. 0 Siter
fresja Skrevet 6. november 2009 Skrevet 6. november 2009 Som Tatjana beskriver, skriver først tilsvarende en S og så opp igjen. Starter litt til høyre for midten øverst. Men har sett folk som bare lager to rundinger oppå hverandre, og det ville jeg sett på som greit. Lettere å få en jevn fremstilling da, selv om den kanskje vil overlappe litt på midten. Hadde en godt voksen keivhendt kollega. Han skrev 2 O-er oppå hverandre. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 6. november 2009 Skrevet 6. november 2009 Jeg ville undres stort om det ikke var "riktig" å begynne øverst og gå mot venstre i et - ja - åttetall :-) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 6. november 2009 Skrevet 6. november 2009 Som Tatjana beskriver, skriver først tilsvarende en S og så opp igjen. Starter litt til høyre for midten øverst. Men har sett folk som bare lager to rundinger oppå hverandre, og det ville jeg sett på som greit. Lettere å få en jevn fremstilling da, selv om den kanskje vil overlappe litt på midten. ''Men har sett folk som bare lager to rundinger oppå hverandre,'' Folk, som i voksne? Merkelig. 0 Siter
Gjest majas mamma Skrevet 6. november 2009 Skrevet 6. november 2009 Hadde en godt voksen keivhendt kollega. Han skrev 2 O-er oppå hverandre. Min venstrehendte mann begynner på toppen men skriver "speilvendt". Dvs han går mot høyre. 0 Siter
cecily Skrevet 6. november 2009 Skrevet 6. november 2009 Hadde en godt voksen keivhendt kollega. Han skrev 2 O-er oppå hverandre. Venstrehendt ;-) 0 Siter
Gjest ikketenktpåfør Skrevet 6. november 2009 Skrevet 6. november 2009 Min venstrehendte mann begynner på toppen men skriver "speilvendt". Dvs han går mot høyre. Jeg gjør som din mann,og er jeg også venstehendt. Noen ganger skriver jeg to rundinger oppå hverandre. Hvis jeg skriver 8 mot venstre blir tallet alltid skjevt. :-) 0 Siter
meg__123! Skrevet 6. november 2009 Skrevet 6. november 2009 begynner øverst og fortsetter mot venstre.. 0 Siter
Gjest zilja Skrevet 6. november 2009 Skrevet 6. november 2009 Jeg gjør som din mann,og er jeg også venstehendt. Noen ganger skriver jeg to rundinger oppå hverandre. Hvis jeg skriver 8 mot venstre blir tallet alltid skjevt. :-) Er venstrehendt, men skriver mot venstre. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 7. november 2009 Skrevet 7. november 2009 Begynne øverst og fortsette til venstre. Starte som en S, og så fortsette opp i en omvendt S. 0 Siter
org Skrevet 7. november 2009 Skrevet 7. november 2009 Begynne øverst og fortsette til venstre. Starte som en S, og så fortsette opp i en omvendt S. Jepp. 0 Siter
Alana Skrevet 7. november 2009 Skrevet 7. november 2009 Jeg begynner på midten og fortsetter oppover, mot klokka. 0 Siter
siameser Skrevet 7. november 2009 Skrevet 7. november 2009 Det fins mange forskjellige måter. Jeg begynner på midten. 0 Siter
Humatus Skrevet 7. november 2009 Skrevet 7. november 2009 Jeg skriver 8 tallet som to rundinger:) Men så har jeg dysleksi og store problemer med å forme tall og spesielle bokstaver som S Takk og lov for data sier bare jeg 0 Siter
Gjest mange måter eller en? Skrevet 7. november 2009 Skrevet 7. november 2009 Min venstrehendte mann begynner på toppen men skriver "speilvendt". Dvs han går mot høyre. Jeg er høyrehendt, men skriver fra toppen mot høyre, altså som en omvendt S! Høres ut som om dette er motsatt av de fleste høyrehendte! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.