Gå til innhold

Kan sjefen forvente dette av meg?


Gjest Marieline

Anbefalte innlegg

javel har du forslag til hva man kan gjøre i en praktisk tilretteleggingssituasjon med denne brukeren?

ja, det har jeg helt sikkert. Spørsmålet er vel hvor mye info du føler du vil legge ut. Sånne opplegg er som regel basert på den enkeltes beboers behov, så jeg antar at du har signert en taushetserklæring.

Det finnes selvsagt uendelig mange opplegg man kan ha for barn som er på ulike nivåer i sin utvikling. Er jo akkurat dette pedagoger bør ha en fagkunnskap om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Marieline

ja, det har jeg helt sikkert. Spørsmålet er vel hvor mye info du føler du vil legge ut. Sånne opplegg er som regel basert på den enkeltes beboers behov, så jeg antar at du har signert en taushetserklæring.

Det finnes selvsagt uendelig mange opplegg man kan ha for barn som er på ulike nivåer i sin utvikling. Er jo akkurat dette pedagoger bør ha en fagkunnskap om.

Men det er vel ikke så mye poeng i at jeg lager et poeng for denne ungen hver tredje helg uten at andre også følger det opp? Målet må vel være at h*n skal læe noe av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel ikke så mye poeng i at jeg lager et poeng for denne ungen hver tredje helg uten at andre også følger det opp? Målet må vel være at h*n skal læe noe av det?

Nei, å lage et nytt poeng hver 3 helg er neppe noe poeng.

Men kanskje finnes det variasjoner innenfor det opplegget som alt er som kan supplerer av deg, og som det forventers av deg og din utdanning.

Jeg har jobbet i bransjen i mange år, og ja, det forventes mer av fagutdanna enn av assistenter. Assistenente kopierer i større grad det eksisterende opplegget, mens de med fagutdanning foreventes å tilby mer dybe og variasjon på sine vakter. Det betyr ikke at alt skal være nytt, men at man har så stor forståelse for teoriene bak det eksisterende at man kan komme med nye og varierte bidrag uten at dette skal gå på bekostning av noe som helst. Er som regel her man kan skille de faglig dyktige fra de som ikke kan se helheten i jobben de er satt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marieline

Nei, å lage et nytt poeng hver 3 helg er neppe noe poeng.

Men kanskje finnes det variasjoner innenfor det opplegget som alt er som kan supplerer av deg, og som det forventers av deg og din utdanning.

Jeg har jobbet i bransjen i mange år, og ja, det forventes mer av fagutdanna enn av assistenter. Assistenente kopierer i større grad det eksisterende opplegget, mens de med fagutdanning foreventes å tilby mer dybe og variasjon på sine vakter. Det betyr ikke at alt skal være nytt, men at man har så stor forståelse for teoriene bak det eksisterende at man kan komme med nye og varierte bidrag uten at dette skal gå på bekostning av noe som helst. Er som regel her man kan skille de faglig dyktige fra de som ikke kan se helheten i jobben de er satt til.

Det jeg reagerer mest på med dette, er at jeg har fått denne tilbakemeldingen etter å ha jobbet der et år. har aldri hørt noe om dette før nå.Dette var min første samtale med sjefen etter at jeg begynte der. Har også vært igjennom seks måneders prøvetid. Det burde vært god tid til å gi meg en tilbakemelding om dette, dersom jeg ikke innfridde forventningene. Det er jo tross alt barna det går ut over hvis de ansatte ikke gjør jobben sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerer mest på med dette, er at jeg har fått denne tilbakemeldingen etter å ha jobbet der et år. har aldri hørt noe om dette før nå.Dette var min første samtale med sjefen etter at jeg begynte der. Har også vært igjennom seks måneders prøvetid. Det burde vært god tid til å gi meg en tilbakemelding om dette, dersom jeg ikke innfridde forventningene. Det er jo tross alt barna det går ut over hvis de ansatte ikke gjør jobben sin.

Ja, der er vi enige. Dårlig ledelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har bare møter en gang i halvåret, så jeg synes det er lenge å vente for å ta opp noe sånt. Dessuten vet jeg ikke om folk hadde sagt noe hvis jeg tok det opp på et møte. Tror ikke noen hadde sagt: jo, vi snakker en del om deg." dessuten er det jo en grense mellom hva som er baksnakking, og hva som ikke er det. Man kan jo snakke om en person uten at det noe negativt med det.

Om du føler at kansje dette er noe sjefen sier for å psyke deg ut, så kan det jo hende at han fører denne " taktikken" for de andre ansatte også, og kansje dere kan "sammenligne" om vedkommende sier dette til noen, alle eller bare deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har en utdannelse som er relevant for jobben er det vel en selvfølge at du bruker den i jobben?

Hvor mye du kan gjøre er jo begrenset når du bare jobber hver tredje helg, du kan jo ikke lage et eget opplegg for de gangene du jobber. Hvis det er et bestemt opplegg det forventes at du følger bør du få opplæring i det, og instruksjon i hvordan det rent praktisk skal gjøres i helgene. Det samme gjelder de andre, så beboerne bare trenger å følge ett opplegg, uavhengig av hvem som er på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problet er at han kommer med noe spesifikt som jeg skal gjøre, som jeg ikke aner hva er. Hvis jeg skal bruke min utdanning spesifikt i praktisk tilrettelegging, bør ikke dette stå et sted? Bør man ikke være igjennom dette under opplæringen? Selv om jeg er pedagog kan jeg ikke bare kjøre mitt eget løp heller, og sette igang masse uten at det er klargjort på forhånd.

Det forventes vel at du gjennom din utdannelse har utviklet et faglig skjønn, og at dette skal komme til syne gjennom måten forholder deg til brukerne på.

Ser at du etterlyser instrukser og initiativ fra ledelsen. Det kan du sikkert ha grunn til å mene burde vært bedre, men i hvilken grad har du selv tatt initiativ til å avklare hvilke forventninger som stilles til deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...