Gå til innhold

Lange forlovelser


Gjest massimo

Anbefalte innlegg

Gjest massimo

Flere bekjente av meg som er forlovet har planlagt å gifte seg om et par års tid, noen enda lenger. Jeg skjønner ikke helt vitsen med å ha bryllupet så lang fram i tid ,jeg...? Hvis man først har bestemt seg for å gifte seg, hvorfor ikke gjøre det ganske fort? Har det noe med praktisk ting å gjøre, kanskje? Tar det virkelig så lang tid å planlegge? Jeg tenker at de sikkert ikke er helt sikre på om de egentlig vil, at det er derfor de har en lang "tenkepause". eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ulvinnen

Det tar tid å planlegge et "skikkelig" bryllup. Populære kirker og lokaler må reserveres optil et år i forveien. Det er mange detaljer som skal på plass.

I januar i år var jeg i en kjolesalong, og overhørte en dame som skulle kjøpe brudekjole. Når kjolen var bestemt, ville den ansatte vite når bryllupet skulle være. Det var hele 8 måneder frem i tid. Da virket den ansette helt sjokkert over at det var så kort tid, og virket usikker på om de kunne få kjolen klar til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det har med økonomi å gjøre. Det koster jo ganske mye å arrangere bryllup med fest. Men så ønsker de å vise hverandre og verden at der har bundet seg til hverandre og at det neste steget er giftermål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Det tar tid å planlegge et "skikkelig" bryllup. Populære kirker og lokaler må reserveres optil et år i forveien. Det er mange detaljer som skal på plass.

I januar i år var jeg i en kjolesalong, og overhørte en dame som skulle kjøpe brudekjole. Når kjolen var bestemt, ville den ansatte vite når bryllupet skulle være. Det var hele 8 måneder frem i tid. Da virket den ansette helt sjokkert over at det var så kort tid, og virket usikker på om de kunne få kjolen klar til da.

''år kjolen var bestemt, ville den ansatte vite når bryllupet skulle være. Det var hele 8 måneder frem i tid. Da virket den ansette helt sjokkert over at det var så kort tid, og virket usikker på om de kunne få kjolen klar til da.'''

LOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Dels virker det som noen forlover seg for å forsvare overfor omverdenen at de flytter sammen som ugifte, andre synes bare det er "romantisk" å være forlovet (har aldri helt skjønt den der).

Det tar også tid å planlegge et bryllup, men mer enn ett til to år eller tro skulle ikke være nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble sammen da vi var 19 og 20 år. Året etter var vi ganske så sikre på at vi ville dele livet sammen, men det var altfor tidlig å gifte seg. Vi forlovet oss - og planla og hadde bryllup to år seinere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maniana

Synes folk legger seg ofte opp i ting de ikke har noe med,og det gjør du nå. Hva folk velger å gjøre i livet sitt er opp til dem,så lenge de ikke skader andre med det...

mener jeg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tenkt at jeg og min mann var spesielt lenge forlovet...syntes det var veldig koselig å gå med forlovelsesringen i et par år. Vi var studenter og skulle gifte oss etter at vi var ferdig med studiene. Forlovelsen var å gi et løfte til hverandre om å holde sammen og et tegm til omverdenen om at vi "mente alvor" med vårt forhold.

Det spiller da ingen rolle for andre hvor lenge folk er forlovet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Synes folk legger seg ofte opp i ting de ikke har noe med,og det gjør du nå. Hva folk velger å gjøre i livet sitt er opp til dem,så lenge de ikke skader andre med det...

mener jeg ;-)

''Synes folk legger seg ofte opp i ting de ikke har noe med,og det gjør du nå. Hva folk velger å gjøre i livet sitt er opp til dem,så lenge de ikke skader andre med det...''

Å undres over folks begrunnelser for atferd på et anonymt nettsted er på ingen måte "å legge seg opp i ting de ikke har noe med".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Synes folk legger seg ofte opp i ting de ikke har noe med,og det gjør du nå. Hva folk velger å gjøre i livet sitt er opp til dem,så lenge de ikke skader andre med det...

mener jeg ;-)

Dette var vel ikke å legge seg opp i ting man ikke har noe med? Hun lurte på hvorfor noen er forlover i flere år. Det syns jeg var et helt greit spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg har aldri tenkt at jeg og min mann var spesielt lenge forlovet...syntes det var veldig koselig å gå med forlovelsesringen i et par år. Vi var studenter og skulle gifte oss etter at vi var ferdig med studiene. Forlovelsen var å gi et løfte til hverandre om å holde sammen og et tegm til omverdenen om at vi "mente alvor" med vårt forhold.

Det spiller da ingen rolle for andre hvor lenge folk er forlovet?

Selvfølgelig spiller det ingen rolle hva andre mener, men det må være lov å undre seg. Jeg er blant de som har stusset over lange forlovelser og ofte lurt på motivasjonen bak, uten at jeg dermed har hatt noe "mot" forlovelsen som sådan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig spiller det ingen rolle hva andre mener, men det må være lov å undre seg. Jeg er blant de som har stusset over lange forlovelser og ofte lurt på motivasjonen bak, uten at jeg dermed har hatt noe "mot" forlovelsen som sådan.

Helt greit :)

Jeg visste virkelig ikke at dette var noe som folk tenker spesielt over. Og jeg visste heller ikke at et par års forlovelser blir betraktet som lange. Det må jeg da ha lov til å si ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Helt greit :)

Jeg visste virkelig ikke at dette var noe som folk tenker spesielt over. Og jeg visste heller ikke at et par års forlovelser blir betraktet som lange. Det må jeg da ha lov til å si ;)

Selvsagt har du lov til å si det!

Tror også lange forlovelser er mer vanlig i noen miljøer og deler av landet enn i andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss er det av praktiske årsaker. :o) Vi ville vise at vi hørte sammen ved å bære ringer, men bryllup er ikke aktuelt på lenge ettersom vi ikke kan flytte sammen før om flere år ennå. (særkullsbarn og lang avstand mellom bostedene bl.a.)

Så foreløbig har vi vært forlovet i 3,5 år og strotrives med det. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

For oss er det av praktiske årsaker. :o) Vi ville vise at vi hørte sammen ved å bære ringer, men bryllup er ikke aktuelt på lenge ettersom vi ikke kan flytte sammen før om flere år ennå. (særkullsbarn og lang avstand mellom bostedene bl.a.)

Så foreløbig har vi vært forlovet i 3,5 år og strotrives med det. :o)

Gosh, har dere vært forlovet i 3,5 år allerede?

Synes ikke det er lenge siden du var ute og datet, jeg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gosh, har dere vært forlovet i 3,5 år allerede?

Synes ikke det er lenge siden du var ute og datet, jeg :o)

*Hehe* Det er 4,5 - 5 år siden jeg var aktiv på datingfronten. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Vi forlovet oss når vi var enige om at _nå_ er vi seriøse på hverandre. Og så var forlovelsen med ringer symbol for alle og oss selv at vi var et par.

Forlovelsen varte 4 år- og så giftet vi oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...