Gå til innhold

Lange forlovelser


Gjest massimo

Anbefalte innlegg

Vi var forlova i mange år før vi gifta oss. Forlovelse er jo egentlig bare "tull" i våre dager. Betyr jo ikke særlig mye fra eller til om man er forlova eller ei ;)

Vi forlova oss når vi var 18 og 19 år gamle, men følte oss altfor unge til å gifte oss. Gifta oss når vi var 25 og 26 år gamle. Idag hadde jeg neppe forlova meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1-2-3 år kan jeg fint skjønne, vi satte selv dato et år fram i tid.

Men evighetsforlovelse, der det ikke er noen plan overhodet å faktisk gifte seg, det er bare rart i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan folk velger å gjøre dette, er da helt opp til det enkelte par? Forlovelse er heller ikke lenger den samme "kontrakten" om giftemål som det var tidligere, og folk velger gjerne å forlove seg uten å ha gifteplaner også. Men de vil gjerne ha et synlig tegn (ringen) på at de er et par. Det er da bare koselig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mà da vaere lov à undre seg her, pà àpent forum, og hun angriper jo ingen:-)

Nei, men hun får svar - på et diskusjonsforum... merkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men hun får svar - på et diskusjonsforum... merkelig?

"Synes folk legger seg ofte opp i ting de ikke har noe med,og det gjør du nå"

Ikke merkelig, men kanskje litt unödvendig à bruke en slik tone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan folk velger å gjøre dette, er da helt opp til det enkelte par? Forlovelse er heller ikke lenger den samme "kontrakten" om giftemål som det var tidligere, og folk velger gjerne å forlove seg uten å ha gifteplaner også. Men de vil gjerne ha et synlig tegn (ringen) på at de er et par. Det er da bare koselig det.

Selvsagt er det det.

Men det betyr ikke at noen kan syns det er pussig likevel eller ikke forstå det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maniana

Dette var vel ikke å legge seg opp i ting man ikke har noe med? Hun lurte på hvorfor noen er forlover i flere år. Det syns jeg var et helt greit spørsmål.

Ja,hvorfor er jo greit å lure på. Men forstår det slik at mange er opptatt av andres liv,man burde heller passe på sitt eget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maniana

''Synes folk legger seg ofte opp i ting de ikke har noe med,og det gjør du nå. Hva folk velger å gjøre i livet sitt er opp til dem,så lenge de ikke skader andre med det...''

Å undres over folks begrunnelser for atferd på et anonymt nettsted er på ingen måte "å legge seg opp i ting de ikke har noe med".

Ok,sikkert ikke :-)

Og å si det man mener her er ikke lurt,dere har "piggene" ute med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maniana

"Synes folk legger seg ofte opp i ting de ikke har noe med,og det gjør du nå"

Ikke merkelig, men kanskje litt unödvendig à bruke en slik tone?

Skriver bare min menig,ikke meningen å være frekk ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ok,sikkert ikke :-)

Og å si det man mener her er ikke lurt,dere har "piggene" ute med en gang.

''Og å si det man mener her er ikke lurt,dere har "piggene" ute med en gang.''

Ikke skjønner jeg hva du mener, og ikke skjønner jeg hvem "dere" er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære og jeg bestemte oss for at vi ville gifte oss da jeg var 17 og forlovet oss da.

Giftet oss da vi hadde fått 2 unger og jeg var da 24.

Grunnen til at det ble en lang forlovelse var at vi ikke ville vente med å forlove oss til året før vi fikk mulighet til å gifte oss :-) Vi skulle flytte sammen og ønsket oss barn, så dette ble et bevis for oss og for omverdenen at vi mente alvor :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maniana

''Og å si det man mener her er ikke lurt,dere har "piggene" ute med en gang.''

Ikke skjønner jeg hva du mener, og ikke skjønner jeg hvem "dere" er.

''Ikke skjønner jeg hva du mener, og ikke skjønner jeg hvem "dere" er.''

Mener at samtlige har sin mening,og det virker som om å mene noe ant er uakseptabelt. Mange er enige,og er noen ikke enig går alle mot en,er det inntrykket jeg har fått. Jaja,det er ikke så mye å diskutere i grunn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker du lengtet fælt da han var avgårde....

*hehe* Og det var den aller første sommeren, sykt nyforelska og så drar fyren avgårde på jobb på den andre siden av atlanteren og blir borte i 14,5 uke! Skulle ikke vært lov vet du. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var forlova i tre år før vi gifta oss. For oss var det ingen stress med å gifte oss, da vi visste at giftemål ble det, en gang.

En av grunnene til at det tok såpass lang tid, var graviditet og fødsel. Så var det flytting, søstra mi gifta seg - og jeg ville ikke at vi skulle gifte oss samme år.

Selve planleggineg av bryllupet tar litt tid, men det var altså ikke hovedårsaken.

Det var heller ikke snakk om noen "tenkepause", det var hele tiden helt klart at vi ville gifte oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar tid å planlegge et "skikkelig" bryllup. Populære kirker og lokaler må reserveres optil et år i forveien. Det er mange detaljer som skal på plass.

I januar i år var jeg i en kjolesalong, og overhørte en dame som skulle kjøpe brudekjole. Når kjolen var bestemt, ville den ansatte vite når bryllupet skulle være. Det var hele 8 måneder frem i tid. Da virket den ansette helt sjokkert over at det var så kort tid, og virket usikker på om de kunne få kjolen klar til da.

Oi, høres ut som om det har skjeddn oe med årene, for jeg var på kjolehandel i februar og skulle gifte meg i mai, og fikk overhodet ingen reaksjoner på det i noen av butikkene jeg var innom:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Oi, høres ut som om det har skjeddn oe med årene, for jeg var på kjolehandel i februar og skulle gifte meg i mai, og fikk overhodet ingen reaksjoner på det i noen av butikkene jeg var innom:-)

Jeg er veldig glad jeg ikke skal gifte meg nå. Det virker som om det er mye mer forventninger til et bryllup enn det var da jeg hadde mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...