Gå til innhold

Jeg trenger gardinforslag/hjelp/forklaring...!

Anbefalte innlegg

Persille1365381127
Skrevet

Altså, jeg har en stor stue - med to store vinduer (250cm brede x 200cm høye), en verandadør (140 bred x normal høyde) og ett normalt vindu (120cm bredt).

I de to store vinduene har jeg hvite rullegardiner festet bak et skjermbrett, og to sett panelgardiner foran: en lilla bak; http://www.ikea.com/PIAimages/0085466_PE213214_S3.JPG (den helt til høyre, men den er mer adventslilla i virkeligheten) med en hvit foran: http://www.ikea.com/PIAimages/56109_PE161490_S3.jpg festet slik at den lilla henger litt utenfor den hvite, ca 10 cm eller noe. Den hvite er transparent, så det lille synes svakt igjennom.

Det henger et sett på hvert store vindu som er plasser med 10 cm mellomrom - og som tilsammen dekker en hel vegg.

Døren er plasser i rett vinkel til disse to vinduene, og det lille vinduet er plasser på linje med de store - bare 2,5 meter lenger inn. De store vinduene er i et utbygg.

Jeg føler jeg må gjøre noe med vinduet, men døren kan kanskje være som den er. Uansett er 60cm panelgardin for smalt for 120cm vindu - det sier seg selv. Jeg tror ikke jeg vil få det pent ved å klippe slik at det blir 30cm heller - og uansett synes jeg det blir mye tildekking om jeg skal dekke til 35cm på hver side av et vindu på 120 cm.

Så; hva gjør jeg med det lille vinduet og verandadøren?

Det er forøvrig den samme hvite rullegardinen bak et skjermbrett på dem begge.

Hele stuen min har hvite vegger og beige/brune møbler - så den er ganske nøytral, lilla var mao et bevisst valg... Kan jeg henge opp en annen type gardin eller noe? ALLE forslag og idéer mottas med takk - jeg har ingen anelse om hva jeg skal gjøre med dem akkurat nå...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...