Gå til innhold

lang ventetid på time hos lege.. hvor vanlig er


Gjest sliten og lei om dagen

Anbefalte innlegg

Gjest sliten og lei om dagen

jeg ringte min lege i dag for og få en time hos legen min. sliter litt med psyken og noen ganger blir ting vanskelig.

ja da kan du få time 20 januar...........

er det virkelig mulig att man må vente så lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok ikke veldig uvanlig.

Siden du sliter med noe du bør ha hjelp for før, hadde jeg prøvd å ringe tidlig på morgenen og forklart at du virkelig sliter og virkelig håper du kan få time før.

Alle fastleger har akuttimer som fylles opp på morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sliten og lei om dagen

Det er nok ikke veldig uvanlig.

Siden du sliter med noe du bør ha hjelp for før, hadde jeg prøvd å ringe tidlig på morgenen og forklart at du virkelig sliter og virkelig håper du kan få time før.

Alle fastleger har akuttimer som fylles opp på morgenen.

jeg kunne få akutt time.. og jeg benytter meg nok av det som en kriseløsning.

men problemet er jo att når jeg først går til lege pga dette så vil jeg prate litt med henne og få litt råd om diverse ting.

en akutt time får du jo ikke ttid til slike ting.eller har jeg feil der?

synes jo det er vannvittig att jeg nesten må bestille time 3 mnd før jeg blir syk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så uvanlig nei. Og hvis det ikke er en akuttime du må ha. Forresten, hvis du vil ha tid å snakke med legen, så hadde jeg spurt om en dobbelttime, noen leger setter av 10 minutter, andre 15, jeg får i hvert fall ikke sagt alt jeg har på hjertet på den tida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får time samme uke som jeg bestiller. Eller kanskje påfølgende uke om jeg ringer en torsdag eller fredag da.

Det er det samme hos oss. Jeg var litt uheldig her i høst og måtte vente "hele" 2,5 uke, men det var fordi legen var bortreist på kurs ei uke.

Han sa da jeg var der sist, at det pleide ikek å være legner en en ukes ventetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svineinfluensaen

Det høres jo alldeles ille ut. Hos min lege er det vanlig med 1 ukes ventetid, maks 2....

Nå i disse svineinfluensatider tror jeg det er mye vanskeligere å få time hos leger enn ellers.

Var jeg deg, ville jeg be om en akutt time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svineinfluensaen

Nå i disse svineinfluensatider tror jeg det er mye vanskeligere å få time hos leger enn ellers.

Var jeg deg, ville jeg be om en akutt time.

Den skulle selvsagt være til trådstarter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror (og håper!) da ikke at det er vanlig med så lang ventetid til fastlegen sin!

Selv får jeg time hos legen min innen en uke - alltid - uten unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Her er det ikke lang ventetid for å komme til legen. Ofte får vi time samme dag - også om det ikke er hastetime vi trenger. Har alltid fått time i løpet av en uke - uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg kunne få akutt time.. og jeg benytter meg nok av det som en kriseløsning.

men problemet er jo att når jeg først går til lege pga dette så vil jeg prate litt med henne og få litt råd om diverse ting.

en akutt time får du jo ikke ttid til slike ting.eller har jeg feil der?

synes jo det er vannvittig att jeg nesten må bestille time 3 mnd før jeg blir syk..

Det jeg vil tro skjer, er at legen bruker den tiden han/hun har til deg der og da, og så kan legen sette deg opp på en time til - eller du blir henvist videre.

Den timen legen setter opp selv, kan være ganske kort frem i tid. Legen min har i hvertfall noen timer hver uke som han disponerer over selv, og kan sette opp pasienter til raskere oppfølging.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...