Gå til innhold

Jeg tror jeg kan ha dummet meg ut


Gjest men er ikke sikker

Anbefalte innlegg

Gjest Møkkafolk

Helt sikkert en fra licenseavdelingen

Om de finner ut at du har tv og ikke betaler så kan de regne ut fra når det er rimelig å tenkes at du kjøpte deg tv og så sende deg regning på hele den perioden. Da nytter det ikke å si at du kun har hatt tv et par uker f.eks.

Hvordan dette kan gå ut om du selv ordner opp i det og melder fra osv vet jeg ikke, kanskje du finner en grei sjel der inne.

Har alltid betalt men fikk masse problemer da jeg bla samboer og skulle si opp mitt eget tv. Var i skikkelig bråk med dem forde de ville ha meg til å opplyse om min samboers navn, hvem som hadde kjøpt mitt tv eller lånt det osv osv

Penger skal de ha, men fanden ikke jobbe selv for dem :(

Lykke til, det kan godt tenkes at du trenger en god posjon av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var nok en som var på lisensjakt, men jeg tror ikke du har så mye å frykte akkurat.

Jeg har hatt eget hjemi 17 år nå, har vel stort sett hatt TV, men unntak av noen måneder.

Har forøvrig aldri betalt TV-lisens, men gamle onkelen min har en del TV'er etterhvert :-)

Jeg har hatt de 2 ganger på døren i disse årene. Mannnen min sa da at vi ikke hadde TV og inviterte dem inn, men det avslo de og godtok dette.

Andre gang sa jeg at jeg var barnevakten, og de godtok også det og gikk sin vei.

Har aldri mottat noe krav.

Jeg har heller ikke tenkt å gå aktivt inn for å betale lisens, har nok av andre ting å bruke pengene på.

Vet du, det har vi andre også. Andre ting å bruke pengene på, og i tillegg må vi bruke pengene på slike som deg som snylter på oss andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden "alle" har TV, er det ingen som går rundt på dørene for å selge det. Dermed er det også ganske lett å finne ut hvem som ikke betaler lisens. Alle som ikke gjør det, må regne med å få lisenskontrollørene på besøk.

Jeg var selv uten TV i 10 år og var egentlig forbauset over at de aldri oppsøkte meg.

Meld fra selv, det skjer sikkert ikke noe alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok en som var på lisensjakt, men jeg tror ikke du har så mye å frykte akkurat.

Jeg har hatt eget hjemi 17 år nå, har vel stort sett hatt TV, men unntak av noen måneder.

Har forøvrig aldri betalt TV-lisens, men gamle onkelen min har en del TV'er etterhvert :-)

Jeg har hatt de 2 ganger på døren i disse årene. Mannnen min sa da at vi ikke hadde TV og inviterte dem inn, men det avslo de og godtok dette.

Andre gang sa jeg at jeg var barnevakten, og de godtok også det og gikk sin vei.

Har aldri mottat noe krav.

Jeg har heller ikke tenkt å gå aktivt inn for å betale lisens, har nok av andre ting å bruke pengene på.

Jeg snyltet selv da jeg var student, men meldte meg som tv-kjøper da jeg var ferdigutdannet og tjente penger.

Jeg har ingen respekt for din snylting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Men for hvor langt tilbake tror du vi får regning da? Kommer de til å tro meg på at vi ikke har hatt TV i mer enn tre uker??

Uhm, det tviler jeg på... De pleier ikke være særlige "la tvile komme deg til gode"-orienterte.

Ingen grunn til å bekymre seg før regningen kommer! Du får skrive inn igjen dersom det skjer, så skal få bedre råd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...