Gå til innhold

Jeg vil ha barn, hun vil vente.


Gjest Snuffy29

Anbefalte innlegg

Gjest Snuffy29

Hei, jeg traff en jente i Januar og vi datet en stund, i Mars gikk ting framover og vi definerte oss selv som et par. Problemfritt har det ikke vært, men følelsene lever i aller høyeste grad.

Hun har en sønn på 3 fra et tidligere forhold.

Nå er jeg kommet dit at jeg vil ha barn med henne. Hun vil også ha barn med meg sier hun, men hun er ikke klar for det enda.

Jeg kjenner at dette er et problem for meg, og at det gjør meg mer og mer frustrert og til tider deprimert.

Dette resulterer også i en del krangling, som gjør meg bekymret for at hun skal gå lei maset mitt og gå fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Persille1365381127

    8

  • Mary Poppins

    6

  • morsan

    4

  • Lillemus

    2

Er interesert i å høre hva andre synes om situasjon.

Er 8 måneder sammen for tidlig til å få barn?

Ja jeg synes det er litt tidlig å begynne å planlegge barn etter kun 8 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er interesert i å høre hva andre synes om situasjon.

Er 8 måneder sammen for tidlig til å få barn?

Ja, jeg syns det er litt tidlig ja. Men jeg er jo fortsatt ikke klar etter snart 4 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fioletta

Er interesert i å høre hva andre synes om situasjon.

Er 8 måneder sammen for tidlig til å få barn?

Jeg er helt enig med de under. Synd det er alt for tidlig å planlegge barn etter 8 månder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuffy29

Er interesert i å høre hva andre synes om situasjon.

Er 8 måneder sammen for tidlig til å få barn?

Og uten og opprette en ny tråd lurer jeg på hvordan dere ville reagert om dere fant ut at dama/mannen fortsatt hadde forlovelsesringene til seg og sin tidligere partner.

Hun sier hun har glemt dem, og jeg tror henne, men det føles ikke helt bra heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fioletta

Og uten og opprette en ny tråd lurer jeg på hvordan dere ville reagert om dere fant ut at dama/mannen fortsatt hadde forlovelsesringene til seg og sin tidligere partner.

Hun sier hun har glemt dem, og jeg tror henne, men det føles ikke helt bra heller.

Jeg vet ikkje helt hva jeg hadde tenkt.. For hva skal man gjøre med ringene da? Man kan jo ikke bare hive dem heller. Det er tross alt endel verdi i dem.. Og man får jo ikke solgt dem heller, da det som regel står navn inni ringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuffy29

Jeg vet ikkje helt hva jeg hadde tenkt.. For hva skal man gjøre med ringene da? Man kan jo ikke bare hive dem heller. Det er tross alt endel verdi i dem.. Og man får jo ikke solgt dem heller, da det som regel står navn inni ringene.

Skjønner det.

Derfor jeg lurer på hva "folk" ville tenkt.

Personlig synes jeg det er rart, klarer ikke helt å sette ord på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikkje helt hva jeg hadde tenkt.. For hva skal man gjøre med ringene da? Man kan jo ikke bare hive dem heller. Det er tross alt endel verdi i dem.. Og man får jo ikke solgt dem heller, da det som regel står navn inni ringene.

''Og man får jo ikke solgt dem heller, da det som regel står navn inni ringene.'' Man kan smelte dem om. Tror jeg ville valgt å gjøre dé, om jeg da ikke hadde levert den tilbake til min eks.

Men dette blir hypotetisk, da jeg aldri har vært ringforlovet - heller ikke med min mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det.

Derfor jeg lurer på hva "folk" ville tenkt.

Personlig synes jeg det er rart, klarer ikke helt å sette ord på det.

Selvfølgelig trist om hun ikke er ferdig med sin eks, men jeg tror ikke du skal legge vekt på ringen i denne forbindelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og uten og opprette en ny tråd lurer jeg på hvordan dere ville reagert om dere fant ut at dama/mannen fortsatt hadde forlovelsesringene til seg og sin tidligere partner.

Hun sier hun har glemt dem, og jeg tror henne, men det føles ikke helt bra heller.

Man kvitter seg ikke med livet man har levd selv om man går videre. Jeg har selv mange små ting og bilder som er "etterlevninger" fra tidligere vennskap og forhold. Ting jeg synes det er hyggelig å ta vare på, fordi de er en del av meg og min fortid. Det betyr ikke på noen måte at jeg fremdeles har følelser for disse personene eller ønsker å gjenoppta kontakten med dem. Men jeg har ikke behov for å utslette min fortid for å kunne gå videre i livet. Den har vært med på å gjøre meg til den jeg er i dag.

Når det gjelder hovedspørsmålet svarer jeg som de andre: Jeg synes ikke du skal være så utålmodig ennå. 8 mnd er kort tid i et forhold med tanke på å få barn. For er det riktig å få barn etter så kort tid, men for andre er det ikke. Ettersom hun allerede har et barn fra et forhold som gikk i stykker, er det kanskje forståelig at hun vil være ekstra sikker denne gangen? Jeg synes det er altfor tidlig å legge press på henne i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 mnd er altfor tidlig til å begynne å tenke på barn.

Hadde min kjæreste mast og krangla, og atpåtil blitt deprimert av dette, så hadde jeg sparka han hardt og høyt ut dørene.

Du viser meget dårlige samboer og farskvaliteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sier jeg til deg det jeg ville sagt til en kvinne som spør om det samme:

Ro deg ned! Dere har ikke vært et par et helt år engang! Kutt ut maset, ikke nevn det engang før vi skriver 2011 på kalenderen. Da har hun fått ro på seg til å tenke og husk at det er et lite barn til inne i bildet her som trenger stabilitet og ro en stund før det får et lite søsken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og uten og opprette en ny tråd lurer jeg på hvordan dere ville reagert om dere fant ut at dama/mannen fortsatt hadde forlovelsesringene til seg og sin tidligere partner.

Hun sier hun har glemt dem, og jeg tror henne, men det føles ikke helt bra heller.

Jeg har forlovelsesringene etter eksen og meg + min giftering liggende. Hva skal jeg gjøre da? kaste dem? Har vurdert å få smeltet dem om til noe til ungene da, men har ikke kommet så langt.

Ikke noe å bry seg om, det betyr sannsynligvis ingen verdens ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor man vil presse et barn på en partner som helst vil vente litt. Det er et ganske dårlig utgangspunkt for den relativt slitsomme perioden det er å ha en baby sammen.

Ta hensyn til hennes ønske om stabilitet og treåringens soleklare behov for det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør jobbe mye med sjalusien din.

Det at hun har forlovelsesringen liggende betyr ingen ting. Hun kunne smeltet den om til noe annet, men det koster masse penger Det er færre minner med en ring som ligger og støver ned i en skuff, enn en ny ring som du faktisk bruker.

Vil du ha barn med henne så raskt slik at hun blir mer bundet til deg? Det vil jeg i så fall ikke anbefale. Du kan ikke tvinge noen til å holde sammen med deg. Det er mye bedre å kose seg sammen.

Hun har barn fra før og vet hvordan babyperioden er. Noen stikkord er: konstant trøtt pga lite søvn, ingen sex pga trøtthet, aldri et sekund for seg selv (med en gang man begynner med noe våkner babyen), puppene er mat for ungen og eksisterer ikke for andre, man føler seg ikke bra i kroppen sin, osv.

Om du er bare 29 år, og hun kanskje er enda yngre så vent med å få barn sammen. Dere har faktisk god tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enig i at det er litt tidlig

Skjønner det.

Derfor jeg lurer på hva "folk" ville tenkt.

Personlig synes jeg det er rart, klarer ikke helt å sette ord på det.

Dersom hun har barn med sin eks ,kvitter man seg aldri med alle spor, kansje vil barnet ha de ringene en gang. Man må jo godta at hun / han har hatt et liv før denne tid også. Synes det er tidlig å få barn før begge vil det. Hun har jo "brent seg " en gang tidligere,og vil nok ha en stødig kar som legger alt til rette,og tar ansvar for situasjonen... -kansje har hun hørt den før?

Uansett er det ikke et positivt tegn å lage en krangel over dette temaet...-som ender med at hun "gir " seg for maset... Ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har vært sammen knapt et år - og jeg forstår godt at hun vil vente litt... Det er ikke så mye du kan gjøre med det, og å mase vil garantert ikke hjelpe. Jeg ville latt være å nevne dette minst to-tre måneder, og så tatt opp deres framtidsplaner. La henne fortelle om hvordan hun ser for seg framtida deres, og så er det din tur. Da kan du si at du ser for deg at dere skal være en familie, og at du ønsker et barn til ( i og med at hun har et barn fra før, er dere jo en familie på tre nå, i praksis).

Husk å behandle det barnet hun har fra før med respekt og omsorg - vær en god omsorgsperson for det barnet både nå og når et eventuelt søsken kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og uten og opprette en ny tråd lurer jeg på hvordan dere ville reagert om dere fant ut at dama/mannen fortsatt hadde forlovelsesringene til seg og sin tidligere partner.

Hun sier hun har glemt dem, og jeg tror henne, men det føles ikke helt bra heller.

Ville ikke brydd meg et døyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...