Gå til innhold

Jeg vil ha barn, hun vil vente.


Gjest Snuffy29

Anbefalte innlegg

Om du ikke har rundet 40, så er 8 mndr ALT for lite.

Og hvertfall når hun har et barn fra før av! Hun kommer ikke til å få et barn til med noen før hun er 100% sikker på at det er et forhold som vil vare, og at det er en mann hun kan forholde seg til selv om forholdet ikke skulle vare. Hun har lært av det hun allerede har vært gjennom, og hun kommer ikke til å gjøre de samme feilene igjen - i hvertfall ikke om hun kan unngå det.

Noe sier meg at du er ganske ung, og relativt idealistisk?

Når det kommer til ringene; jeg har flere ting jeg har fått av faren til datteren min - smykker og annet. Selv om vi ikke er sammen lenger, så er han faren til datteren min - og vi er hennes foreldre SAMMEN. Med andre ord skal det arves, vi skal treffes igjen - og hun skal ha en relasjon til oss begge resten av livet.

Jeg synes det som ble skrevet under her om forlovelsesringer som ble smeltet om til en konfirmasjonsgave var en vakker tanke :)

Datteren min skal arve smykkene jeg har fått av ham etter meg. Nå er hun seks år, så det er for tidlig - men jeg kvitter meg ikke med den selv om hun ikke er gammel nok.

Da vi fikk barn fikk vi en del ting i gaver av andre, det vi fikk av hans familie beholdt han. Nå skal han ha barn med sin nye kone, og de tingene gjenbrukes til hans andre barn. Begge er hans barn, begge er like mye verdt for hans familie - at barna har to forskjellige mødre er irrelevant.

Konklusjon; igjen virker du ung og umoden - og du har litt issues du må jobbe med...

Persille slenger da vel ikke dritt i hovedinnlegget hennes? Jeg synes hun skriver mye bra. Hun sier du virker litt ung og umoden, og ja hun kunne kanskje spart seg for "umoden," men så kunne du jo bare motbevist det. Istedet kommer du med med;

”Det er kanskje en grunn til at du har et barn fra før, og at du er alene i dag.”

Du ser vel sikkert selv at dette er en relativt umoden ting å si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Persille1365381127

    8

  • Mary Poppins

    6

  • morsan

    4

  • Lillemus

    2

Drittkastinga de bekrefter jo også hvorfor jeg tok innlegget ditt med en klype salt.

Det er kanskje en grunn til at du har et barn fra før, og at du er alene i dag. Jeg har aldri sagt jeg var perfekt og at jeg alltid har rett, jeg jobber med meg selv hver dag, kanskje du burde gjøre det samme.

Jeg er i værtfall veldig glad for at kjæresten min er forståelsesfull, det styrker bare mine bånd til henne. Hadde hun trodd jeg spøkte og ledd av meg, eller kastet meg ut når jeg tok opp noe som plaget meg, så hadde valget egentlig vært ganske enkelt. I stedet er jeg glad for at jeg kan prate med henne om alt. Det går forsåvidt begge veier.

Jeg forstår heller ikke hvorfor du er på Doktoronline hvis du ikke har noe annet å bidra med enn drittkasting, føler du deg bedre når du kaller andre "ung&umoden"?

Du mener selv du framstår som voksen og moden?

Jeg og kjæresten min har allerede snakket om dette, og hun viser masse mer forståelse enn deg og en håndfull andre.

Det er allikevel interesant å høre andres synspunkter, selv om enkelte velger å slenge dritt.

Persille slenger da vel ikke dritt i hovedinnlegget hennes? Jeg synes hun skriver mye bra. Hun sier du virker litt ung og umoden, og ja hun kunne kanskje spart seg for "umoden," men så kunne du jo bare motbevist det. Istedet kommer du med med;

”Det er kanskje en grunn til at du har et barn fra før, og at du er alene i dag.”

Du ser vel sikkert selv at dette er en relativt umoden ting å si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke har rundet 40, så er 8 mndr ALT for lite.

Og hvertfall når hun har et barn fra før av! Hun kommer ikke til å få et barn til med noen før hun er 100% sikker på at det er et forhold som vil vare, og at det er en mann hun kan forholde seg til selv om forholdet ikke skulle vare. Hun har lært av det hun allerede har vært gjennom, og hun kommer ikke til å gjøre de samme feilene igjen - i hvertfall ikke om hun kan unngå det.

Noe sier meg at du er ganske ung, og relativt idealistisk?

Når det kommer til ringene; jeg har flere ting jeg har fått av faren til datteren min - smykker og annet. Selv om vi ikke er sammen lenger, så er han faren til datteren min - og vi er hennes foreldre SAMMEN. Med andre ord skal det arves, vi skal treffes igjen - og hun skal ha en relasjon til oss begge resten av livet.

Jeg synes det som ble skrevet under her om forlovelsesringer som ble smeltet om til en konfirmasjonsgave var en vakker tanke :)

Datteren min skal arve smykkene jeg har fått av ham etter meg. Nå er hun seks år, så det er for tidlig - men jeg kvitter meg ikke med den selv om hun ikke er gammel nok.

Da vi fikk barn fikk vi en del ting i gaver av andre, det vi fikk av hans familie beholdt han. Nå skal han ha barn med sin nye kone, og de tingene gjenbrukes til hans andre barn. Begge er hans barn, begge er like mye verdt for hans familie - at barna har to forskjellige mødre er irrelevant.

Konklusjon; igjen virker du ung og umoden - og du har litt issues du må jobbe med...

Se bort fra innlegget mitt, den skulle naturligvis til trådstarter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille slenger da vel ikke dritt i hovedinnlegget hennes? Jeg synes hun skriver mye bra. Hun sier du virker litt ung og umoden, og ja hun kunne kanskje spart seg for "umoden," men så kunne du jo bare motbevist det. Istedet kommer du med med;

”Det er kanskje en grunn til at du har et barn fra før, og at du er alene i dag.”

Du ser vel sikkert selv at dette er en relativt umoden ting å si..

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuffy29

Persille slenger da vel ikke dritt i hovedinnlegget hennes? Jeg synes hun skriver mye bra. Hun sier du virker litt ung og umoden, og ja hun kunne kanskje spart seg for "umoden," men så kunne du jo bare motbevist det. Istedet kommer du med med;

”Det er kanskje en grunn til at du har et barn fra før, og at du er alene i dag.”

Du ser vel sikkert selv at dette er en relativt umoden ting å si..

Som sagt. Dette handler ikke om å diskutere om jeg er voksen og moden eller det motsatte.

Jeg framstillte et problem. Meg som person har fint lite med det å gjøre og det var heller ikke en personanalyse jeg var ute etter.

Joda, det var en umoden ting av meg å si. Hun sa i utgangspunktet mye bra, men avsluttningen ble personangrep og ikke sak.

Men jeg har heller ikke kommet hit for å diskutere om jeg er voksen og moden eller det motsatte. Dette er et forum hvor alle er anonyme. Folk må gjerne tro hva de vil om meg men å diskutere personene bak kallenavnet er bortkastet tid.

Jeg regner med at de fleste er på doktoronline av enn grunn, de fleste har vel et problem. Men hvis man ønsker å rakke ned på folk med problemer har man vel også kommet til rett sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Drittkastinga de bekrefter jo også hvorfor jeg tok innlegget ditt med en klype salt.

Det er kanskje en grunn til at du har et barn fra før, og at du er alene i dag. Jeg har aldri sagt jeg var perfekt og at jeg alltid har rett, jeg jobber med meg selv hver dag, kanskje du burde gjøre det samme.

Jeg er i værtfall veldig glad for at kjæresten min er forståelsesfull, det styrker bare mine bånd til henne. Hadde hun trodd jeg spøkte og ledd av meg, eller kastet meg ut når jeg tok opp noe som plaget meg, så hadde valget egentlig vært ganske enkelt. I stedet er jeg glad for at jeg kan prate med henne om alt. Det går forsåvidt begge veier.

Jeg forstår heller ikke hvorfor du er på Doktoronline hvis du ikke har noe annet å bidra med enn drittkasting, føler du deg bedre når du kaller andre "ung&umoden"?

Du mener selv du framstår som voksen og moden?

Jeg og kjæresten min har allerede snakket om dette, og hun viser masse mer forståelse enn deg og en håndfull andre.

Det er allikevel interesant å høre andres synspunkter, selv om enkelte velger å slenge dritt.

Hei, du ba om en mening - og du fikk den.

Samtlige i denne tråden har svart at de synes du har hastverk, og at dere burde vente.

Samtlige har også svart at de ikke vil reagere på ringene du reagerte på. Det er sannsynligvis fordi de som har svart deg har lignende erfaringer fra tidligere, og de innser derfor at de fleste voksne mennesker har vært gjennom noen opplevelser dersom man møtes i voksen alder.

Grunnen til at jeg skrev at du VIRKET ung og umoden er rett og slett fordi den type reaksjoner ofte kommer fra de som har lite erfaring på forholdsområdet (ergo ung, som oftest) og fordi du reagerer på noe som er helt naturlig for de aller fleste av oss som er eldre enn 20 (umoden).

Det er ikke gitt at du er det, du kunne ha svart konstruktivt og forklart noe mer detaljert hvorfor du mener dette er feil - og at du har en gyldig grunn til å mene som du gjør, men at det kanskje i farten ble formulert som en sjalu tenåring ville gjort det. I stedet velger du å klassifisere en konstruktiv tilbakemelding som "drittslenging" og så uttaler deg som MP skriver under her - så kan du ikke vente at min oppfatning av deg endres, den forsterkes bare. Dessverre.

Det er flere her som har svart at du bør fokusere på stabilitet og tilknytning i større grad enn å pushe henne til å få barn med deg, og de fleste voksne mennesker forstår hvorfor. Spesielt når hun har barn fra før av - og det er noe du må hensynta resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Persille1365381127

Som sagt. Dette handler ikke om å diskutere om jeg er voksen og moden eller det motsatte.

Jeg framstillte et problem. Meg som person har fint lite med det å gjøre og det var heller ikke en personanalyse jeg var ute etter.

Joda, det var en umoden ting av meg å si. Hun sa i utgangspunktet mye bra, men avsluttningen ble personangrep og ikke sak.

Men jeg har heller ikke kommet hit for å diskutere om jeg er voksen og moden eller det motsatte. Dette er et forum hvor alle er anonyme. Folk må gjerne tro hva de vil om meg men å diskutere personene bak kallenavnet er bortkastet tid.

Jeg regner med at de fleste er på doktoronline av enn grunn, de fleste har vel et problem. Men hvis man ønsker å rakke ned på folk med problemer har man vel også kommet til rett sted.

Du som person har alt å gjøre med hvorfor du vil ha barn med kjæresten din etter så kort tid å gjøre, og hvorfor du er sjalu på livet hun hadde før deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt. Dette handler ikke om å diskutere om jeg er voksen og moden eller det motsatte.

Jeg framstillte et problem. Meg som person har fint lite med det å gjøre og det var heller ikke en personanalyse jeg var ute etter.

Joda, det var en umoden ting av meg å si. Hun sa i utgangspunktet mye bra, men avsluttningen ble personangrep og ikke sak.

Men jeg har heller ikke kommet hit for å diskutere om jeg er voksen og moden eller det motsatte. Dette er et forum hvor alle er anonyme. Folk må gjerne tro hva de vil om meg men å diskutere personene bak kallenavnet er bortkastet tid.

Jeg regner med at de fleste er på doktoronline av enn grunn, de fleste har vel et problem. Men hvis man ønsker å rakke ned på folk med problemer har man vel også kommet til rett sted.

Hovedinnlegget hennes var bra, og du kunne jo valgt å overse siste kommentaren, nettopp fordi, som du selv skriver, det er bedre å diskutere sak og ikke person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Hovedinnlegget hennes var bra, og du kunne jo valgt å overse siste kommentaren, nettopp fordi, som du selv skriver, det er bedre å diskutere sak og ikke person.

Det er greit at det ikke MÅTTE stå der, men det var ikke drittslenging - han virker jo faktisk veldig ung ifht de refleksjonene som er gjort, og umoden ifht sjalusi rundt kjærestens tidligere liv.

Det er ikke sikkert han er sånn, men jeg skrev "du virker" - ikke "du er", som ville vært noe helt annet.

Og jeg står for at jeg mener han har issues han må jobbe med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit at det ikke MÅTTE stå der, men det var ikke drittslenging - han virker jo faktisk veldig ung ifht de refleksjonene som er gjort, og umoden ifht sjalusi rundt kjærestens tidligere liv.

Det er ikke sikkert han er sånn, men jeg skrev "du virker" - ikke "du er", som ville vært noe helt annet.

Og jeg står for at jeg mener han har issues han må jobbe med :)

Det måtte ikke stå der, men jeg er enig i at det er forskjell mellom "du er" og "du virker":-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Det måtte ikke stå der, men jeg er enig i at det er forskjell mellom "du er" og "du virker":-)

Og det var nettopp derfor jeg skrev det.

Ikke for å slenge dritt, men fordi han spesifikt ba om "folks" meninger, og folket i dette tilfellet oppfatter ham som ung og umoden når han ytrer det slik som han gjør :)

Kan godt hende er det feil, det kan jo hende han har fremstilt dette helt annerledes til kjæresten, at han har kjent henne siden de var 10 år, at de datet lenge før de ble sammen osv - men meningsytringen var basert på informasjonen han skrev...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuffy29

Du som person har alt å gjøre med hvorfor du vil ha barn med kjæresten din etter så kort tid å gjøre, og hvorfor du er sjalu på livet hun hadde før deg.

Jeg som person erkjente at jeg hadde ett problem, og tok det opp med kjæresten. Hun viste masse forståelse for at jeg som ikke har barn, og som tilbringer masse tid med hennes 3 år gamle sønn&gledesspreder begynner å tenke i de baner at jeg vil ha barn selv. Fra tid til annen kan det være vanskelig, andre ganger er det ikke. Har med dagsform å gjøre. Jeg fant omsider veien hit også fordi jeg var interessert i å høre hva andre mener og kanskje jeg kunne plukket opp noen gode råd.

Jeg burde vel brukt mer tid på åpningsinnlegget mitt, og utdypet mer. Men når klokka nærmer seg midnatt og man vil sove, så går ting litt fort.

Men jeg får ta det som et kompliment at jeg i en alder av 29 fortsatt blir kalt ung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Persille1365381127

Jeg som person erkjente at jeg hadde ett problem, og tok det opp med kjæresten. Hun viste masse forståelse for at jeg som ikke har barn, og som tilbringer masse tid med hennes 3 år gamle sønn&gledesspreder begynner å tenke i de baner at jeg vil ha barn selv. Fra tid til annen kan det være vanskelig, andre ganger er det ikke. Har med dagsform å gjøre. Jeg fant omsider veien hit også fordi jeg var interessert i å høre hva andre mener og kanskje jeg kunne plukket opp noen gode råd.

Jeg burde vel brukt mer tid på åpningsinnlegget mitt, og utdypet mer. Men når klokka nærmer seg midnatt og man vil sove, så går ting litt fort.

Men jeg får ta det som et kompliment at jeg i en alder av 29 fortsatt blir kalt ung.

Det er ganske stor forskjell på at du "begynner å tenke på" at du vil ha barn, og at du vil ha barn.

Jeg kunne ikke blitt sammen med en jeg ikke vil ha barn med, mao har jeg tenkt den tanken FØR vi blir sammen.

Men det er ikke det samme som at jeg vil ha barn NÅ.

At du tenker på at du vil ha barn med henne etter åtte måneder er HELT naturlig, og noe de aller fleste på vår alder vil gjøre. Jenter kanskje mer enn gutter - men alle tenker på det.

Og det vil også være ganske naturlig om du har noen tanker om NÅR du vil ha barn, f.eks at du gjerne vil være ferdig med å få barn når du er 35 - og så må du tilpasset det ønsket til situasjonen du er i nå.

Om dere har vært sammen i åtte måneder og hun ikke vil diskutere OM dere skal ha barn eller ikke, så er jeg enig med deg i at det er rart. Om dere har vært sammen i åtte måneder og hun ikke vil ha barn NÅ, så er jeg enig med resten her i at du er utålmodig.

Mao; informasjonen du gir er ganske vesentlig når du ber om en mening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par i mars og du maser allerede om barn, på flekken...

Bor dere sammen eller hver for seg?

Med mindre alder og/eller helsemessige forhold tilsa at man måtte skynde seg om det noen gang skulle bli noe barn, ville jeg flyktet for livet fra en mann som hadde det så travelt. Du er heldig at du forsatt har henne.

Hvorfor er det så viktig for deg å lage barn på flekken? Hva er problemet med å vente?

Som et minimum må man ha en fungerende hverdag over tid med det man har, før man lager barn. Dere er ennå ikke innkjørte med hennes særkullsbarn, og du vil ha flere barn.

Og hvordan tror du det vil være for denne treåringen at mamma først får ny kjæreste og så kommer et søken rett etterpå?

Vet du hvordan svangerskapet hennes var. Vet du om hun var mye syk? Vet du hvordan hun hadde det fysisk og psykisk etter fødselen? Vet du hvor mye hun fikk sove det første året? Vet du hvor mye faren til hennes første barn stilte opp for henne og barnet?

Du bør holde fullstendig kjeft om alle ønsker om å få barn. Jobb heller med å bli en som man kan ønske å få barn med:

En som stiller opp. En som takler at egne behov blir satt til side, innkuldert sex. En som ser hva som må gjøres hjemme og tar tak i det. En som ikke kikker på andre jenter. En som ikke er sjalu og eiesyk. En som ikke sirkler omkring egne behov og følelser hele tiden. En som ikke sutrer og depper. En som har orden på økonomi, bosted, jobb og relasjoner.

En som viser omsorg og klokskap overfor de barn han har i sin nærhet. En som ikke blir snurt og sjalu når man prioriterer sitt barn. En som takler at man har en fornftig kontakt med barnefar.

Jeg vet ikke hvor høyt du skårer på noen av disse områdene.

Men måten å få henne til å ønske og få barn med deg er å jobbe med disse tingene, ikke som en sjarmkampanje, men noe du kommer til å være på permanent basis.

Ditt mas vil på den andre siden ikke få henne til noe annet enn å ønske deg dit pepperen gror.

Skal du ha håp om at hun noen gang vil ønske å få barn med deg, og at forholdet skal fortsette, må du bry deg _mye_mer_ om _henne_ og det barnet hun alt har, enn det barnet hun eventuelt kan produsere for deg.

Det er noe helt annet om den ene ikke ønsker barn noen gang, og den andre lengter etter barn. Da må man rett og slett vurdere om man kan fortsette sammen.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...