Gå til innhold

Når man lurer på om noen er gravid


Gjest best wishes

Anbefalte innlegg

Gjest noe spør man bare ikke om

Ser ikke personen så ofte, derfor hadde jeg lyst til å vite det. Men selvfølgelig, hvis den gravide vil holde dette hemmelig så er det ingenting jeg kan gjøre med det.

''hvis den gravide vil holde dette hemmelig så er det ingenting jeg kan gjøre med det.''

joda!, du kan kanskje banke det ut av henne? Synes du virker rimelig umoden.... for å si det mildt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    9

  • cecily

    6

  • mariaflyfly

    4

  • ariadne

    3

Gjest best wishes

Hvis hun er gravid og ikke har fortalt det til deg, så er det fordi hun ikke ønsker at du skal vite det (ennå).

Det kan jo også tenkes at hun ikke tror at det er interessant for meg å vite det heller. Noen vil også vente på en god anledning til å si det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Fikk ei ny kollega. Jeg så med en gang at hun var "gravid", men jeg sa ingenting. Og det er jeg glad for!

Det er gått et år. Hun er fremdeles "gravid".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man smører seg med tålmodighet og venter. Om et par års tid vil du ha svar på spørsmålet, er det fortsatt ikke noe barn er hun nok ikke gravid.

Et par år??!! *he he* er vel ikke snakk om en elefant heller;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et par år??!! *he he* er vel ikke snakk om en elefant heller;-)

Trådstarter virket utålmodig på å finne ut om kvinnen er gravid eller ikke, så jeg tenkte det var greit å smøre litt tykt på.

:- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''ok, muligens at det er noen sosiale antenner jeg mangler, men hva er så galt å spørre om graviditeten er planlagt? ''

For det første fordi dette er privat og ikke noe du har noe med, og dersom den gravide gjerne vil dele dette med deg, får du vite det uansett.

Og dernest fordi et slikt spørsmål kan insinuere at det er grunn til å tro at det er litt upassende med barn nå (f eks fordi den gravide er for ung, for gammel, har vært kjæreste alt for kort tid, har for mange barn fra før, har bllitt gravid alt for tidlig etter forrige fødsel, eller dette blir en forferdelig attpåklatt, eller det passer ikke i forhold til jobb og karriere osv osv)

Enig. Takk for at du forklarte, morsan.

(Egentlig litt utrolig at det måtte forklaring til.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''En spør heller ikke om babyen var planlagt eller ikke, bare for å komme deg i forkjøpet der.''

ok, muligens at det er noen sosiale antenner jeg mangler, men hva er så galt å spørre om graviditeten er planlagt? Om det ikke var planlagt så er vel ikke barnet mindre ønsket? Jeg kan jo lure på det hvis det er noen jeg kjenner som aldri før har ymtet frampå at de har ønsket seg barn.

Fordi det er noe du rett og slett ikke har noen ting med. Jeg har blitt spurt om dette også og blitt helt satt ut av hvor uhøflige og barduse enkelte personer kan være.

Du skal være 100 % sikker på hva du gjør før du spør om noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Takk for at du forklarte, morsan.

(Egentlig litt utrolig at det måtte forklaring til.)

''(Egentlig litt utrolig at det måtte forklaring til.)''

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke spørre om vedkommende vil være med å ta en pils/vin etc?

Det kan du jo, hvis du gjerne vil ta en øl/ et glass vin med vedkommende. Men selv om hun avslår betyr jo ikke det nødvendigvis at hun er gravid. Så jeg skjønner ikke helt hva du vil oppnå med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke. Det er rett og slett ikke mulig å formulere et spørsmål om dette som ikke er sårende eller fornærmende eller invaderende.

Men om hun er gravid, vil du uansett få vite det, om ikke før så når barnet er født. Så du må bare være tålmodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''ok, muligens at det er noen sosiale antenner jeg mangler, men hva er så galt å spørre om graviditeten er planlagt? ''

For det første fordi dette er privat og ikke noe du har noe med, og dersom den gravide gjerne vil dele dette med deg, får du vite det uansett.

Og dernest fordi et slikt spørsmål kan insinuere at det er grunn til å tro at det er litt upassende med barn nå (f eks fordi den gravide er for ung, for gammel, har vært kjæreste alt for kort tid, har for mange barn fra før, har bllitt gravid alt for tidlig etter forrige fødsel, eller dette blir en forferdelig attpåklatt, eller det passer ikke i forhold til jobb og karriere osv osv)

...for å nevne NOE av det folk kan mene er galt med at andre er gravide ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En spør ikke på noen måter og det er flere grunner til det:

1. Personen kan bli veldig lei seg om det hintes til en mage

2. Personen kan ha sine veldig gode grunner til å ikke gjøre det offentlig før hun har nådd mange uker.

3. Det er vanskelig å lyve om en får et direkte eller indirekte spørsmål

4. Det er ikke noe høflig å snike i andres privatliv på den måten.

Jeg har selv blitt spurt om jeg var gravid når jeg ikke var det og også når jeg var det tidlig. Det var ikke noe hyggelig noen av situasjonene, for da jeg faktisk var nygravid hadde jeg ikke lyst å dele det med alle - men heller ikke å lyve. Jeg følte at jeg ble spurt om noe veldig privat og måtte svare.

En spør heller ikke om babyen var planlagt eller ikke, bare for å komme deg i forkjøpet der.

''En spør heller ikke om babyen var planlagt eller ikke, bare for å komme deg i forkjøpet der.''

Folk er utrolige. Jeg har faktisk fått spørsmål om _hvilket_ bryst jeg har kreft i. Man må jo bare le.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''En spør heller ikke om babyen var planlagt eller ikke, bare for å komme deg i forkjøpet der.''

Folk er utrolige. Jeg har faktisk fått spørsmål om _hvilket_ bryst jeg har kreft i. Man må jo bare le.

Uff.

Men noen ganger skulle man nesten ønske at folk hadde spurt, fremfor å kukelure seg i mellom og finne det de tror er riktig svar.

Som da noen venninner av meg, etter at jeg i en bisetning hadde sagt at jeg foretrakk Tampax fremfor OB, seg i mellom kom til at dette nok skyldtes at jeg hadde et problematisk forhold til eget underliv og derfor var avhengig av innføringshylsen for å slippe å ta på meg selv....;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''En spør heller ikke om babyen var planlagt eller ikke, bare for å komme deg i forkjøpet der.''

Folk er utrolige. Jeg har faktisk fått spørsmål om _hvilket_ bryst jeg har kreft i. Man må jo bare le.

Jeg har også erfaring på at folk spør om mye rart. Det er liksom ikke måte på hva de synes de har rett på å vite. Særlig etter litt alkohol innabords så spør og graver de og blir riktig fornærmet hvis jeg sier jeg ikke har lyst til å diskutere det.

Nå snakker jeg om fremmede folk da som jeg aldri har sett før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.

Men noen ganger skulle man nesten ønske at folk hadde spurt, fremfor å kukelure seg i mellom og finne det de tror er riktig svar.

Som da noen venninner av meg, etter at jeg i en bisetning hadde sagt at jeg foretrakk Tampax fremfor OB, seg i mellom kom til at dette nok skyldtes at jeg hadde et problematisk forhold til eget underliv og derfor var avhengig av innføringshylsen for å slippe å ta på meg selv....;-)

Dét var den mest nærliggende forklaringen? Fantastisk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også erfaring på at folk spør om mye rart. Det er liksom ikke måte på hva de synes de har rett på å vite. Særlig etter litt alkohol innabords så spør og graver de og blir riktig fornærmet hvis jeg sier jeg ikke har lyst til å diskutere det.

Nå snakker jeg om fremmede folk da som jeg aldri har sett før.

Det er for å tilfredsstille egen nysgjerrighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...