Gå til innhold

Når man lurer på om noen er gravid


Gjest best wishes

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    9

  • cecily

    6

  • mariaflyfly

    4

  • ariadne

    3

Kan man ikke spørre om andre ting som kanskje indirekte vil gi meg en pekepinn?

Selvfølgelig kan du det. Men du har ikke en dritt med det. Det er rett og slett ikke din sak. Kanskje kvinnen har gode grunner til å holde det hemmelig? Kanskje er hun ikke gravid i det hele tatt?

Du fremstår som jævla nysgjerrig. Og uhøflig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.

Men noen ganger skulle man nesten ønske at folk hadde spurt, fremfor å kukelure seg i mellom og finne det de tror er riktig svar.

Som da noen venninner av meg, etter at jeg i en bisetning hadde sagt at jeg foretrakk Tampax fremfor OB, seg i mellom kom til at dette nok skyldtes at jeg hadde et problematisk forhold til eget underliv og derfor var avhengig av innføringshylsen for å slippe å ta på meg selv....;-)

Hvem ville ikke trodd at det var den mest logiske forklaringen? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''En spør heller ikke om babyen var planlagt eller ikke, bare for å komme deg i forkjøpet der.''

Folk er utrolige. Jeg har faktisk fått spørsmål om _hvilket_ bryst jeg har kreft i. Man må jo bare le.

Nei, men! Dette har jeg ikke fått med meg! Uff da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan du det. Men du har ikke en dritt med det. Det er rett og slett ikke din sak. Kanskje kvinnen har gode grunner til å holde det hemmelig? Kanskje er hun ikke gravid i det hele tatt?

Du fremstår som jævla nysgjerrig. Og uhøflig.

mariaflyfly, jeg elsker som regel dine svar her inne c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn er det visse ting omverdenen forventer at man skal annonsere høyt og tydelig til alle man omgår - omså det kun er årlig. Om man blir gravid, om man finner ut at man er homofil eller om man forlover seg. For eksempel.

Jeg synes det er en uting, for å si det mildt. Det er nok mange i min nærhet som nå går og lurer på om jeg er gravid. De kan bare lure. Jeg ser ingen grunn til å opplyse gud og hvermann om tilstanden til min livmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''En spør heller ikke om babyen var planlagt eller ikke, bare for å komme deg i forkjøpet der.''

ok, muligens at det er noen sosiale antenner jeg mangler, men hva er så galt å spørre om graviditeten er planlagt? Om det ikke var planlagt så er vel ikke barnet mindre ønsket? Jeg kan jo lure på det hvis det er noen jeg kjenner som aldri før har ymtet frampå at de har ønsket seg barn.

''ok, muligens at det er noen sosiale antenner jeg mangler, ''

Godt du ser det sjøl.

''men hva er så galt å spørre om graviditeten er planlagt? Om det ikke var planlagt så er vel ikke barnet mindre ønsket? Jeg kan jo lure på det hvis det er noen jeg kjenner som aldri før har ymtet frampå at de har ønsket seg barn.''

Etter å ha lest hele tråden lurer jeg på hva i all verden det er som får deg til å tro at du har noe med disse tingene. Har ikke folk krav på litt privatliv? Har ikke du også ting du ikke ønsker å dele med resten av Norge? Hvordan ville du følt det om noen presset deg til å snakke om disse tingene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''En spør heller ikke om babyen var planlagt eller ikke, bare for å komme deg i forkjøpet der.''

ok, muligens at det er noen sosiale antenner jeg mangler, men hva er så galt å spørre om graviditeten er planlagt? Om det ikke var planlagt så er vel ikke barnet mindre ønsket? Jeg kan jo lure på det hvis det er noen jeg kjenner som aldri før har ymtet frampå at de har ønsket seg barn.

Ja, du mangler nok noen sosiale antenner hvis du virkelig synes det er ok å spørre om slike ting. Hvorfor i alle dager mener du at du har noe som helst med det å gjøre? Slikt kan være et veldig sårt tema for mange. Du virker gangske tankeløs, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor trenger du egentlig å få klarhet i det? Du får jo vite det før eller siden likevel.

På samme måte: Hvorfor har du behov for å vite om et barn er planlagt eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...