Gå til innhold

Temperatur på soverommet

Anbefalte innlegg

Skrevet

*Hehe* Jeg la en gradestokk på nattbordet i ettermiddag for å sjekke tempen på soverommet. Jeg var klar over at det var kaldt, men at det var bare +4,5 grad var kaldere enn jeg trodde...

Men vi sover knallgodt da! Har ulldyner og de er vidunderlige! :o)

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

12

• hidi, the scorpion

4

• tusseline

2

• Hønemoren

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tenker vi har omtrent samme temperatur hos oss, verandadøra på soverommet er alltid åpen om natta.

Ulldyner - det hørtes godt ut - hva slags dyner er det?

Skrevet

Tenker vi har omtrent samme temperatur hos oss, verandadøra på soverommet er alltid åpen om natta.

Ulldyner - det hørtes godt ut - hva slags dyner er det?

Fra www.ullkorga.no Jeg kjøpte først den tykkeste termodyna til nesten 2000,-, men syntes ikke den var varm nok så jeg klaget på den. Sendte den tilbake og fikk den tilbake etter en stund sammen med en tynnere sommerulldyne som kan knyttes sammen med termodyna - da blir det en vidunderlige monster-ulldyne på 6,5 kg! :o))))

Kjæresten min var så misunnelig på den dyna at nå har han bestilt seg likedan. :o)

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg elsker frisk luft på soverommet;)

Har ikke ulldyne, så for meg er termostaten satt til 10 grader, med vindu åpent;)

Skrevet

Jeg elsker frisk luft på soverommet;)

Har ikke ulldyne, så for meg er termostaten satt til 10 grader, med vindu åpent;)

Vi har vinduet åpent stort sett hele året, men om det er under -10 ute så hender det vi lukker vinduet. Det rommet er av en eller annen grunn ekstremt kaldt i forhold til resten av huset og enormt godt isolert mot stua! Rene kjølerommet. :o)

hidi, the scorpion
Skrevet

Vi har vinduet åpent stort sett hele året, men om det er under -10 ute så hender det vi lukker vinduet. Det rommet er av en eller annen grunn ekstremt kaldt i forhold til resten av huset og enormt godt isolert mot stua! Rene kjølerommet. :o)

Mitt også, men jeg holder meg på 10 grader;)

Mine foreldre sov med vindu åpent året rundt, uten ovn, og de våknet ofte opp med snø på dyna...brrr

Barnerommet, var litt varmere, men vi sov med ulltepper og dyne;)

Kanskje defor jeg aldri har hatt influensa...?

Annonse

Skrevet

Mitt også, men jeg holder meg på 10 grader;)

Mine foreldre sov med vindu åpent året rundt, uten ovn, og de våknet ofte opp med snø på dyna...brrr

Barnerommet, var litt varmere, men vi sov med ulltepper og dyne;)

Kanskje defor jeg aldri har hatt influensa...?

''Mine foreldre sov med vindu åpent året rundt, uten ovn, og de våknet ofte opp med snø på dyna...brrr''

*Hehe* Snøen når ikke bort til senga vår heldigvis, ikke bort til vinduet heller for den del. :o)

Skrevet

Fra www.ullkorga.no Jeg kjøpte først den tykkeste termodyna til nesten 2000,-, men syntes ikke den var varm nok så jeg klaget på den. Sendte den tilbake og fikk den tilbake etter en stund sammen med en tynnere sommerulldyne som kan knyttes sammen med termodyna - da blir det en vidunderlige monster-ulldyne på 6,5 kg! :o))))

Kjæresten min var så misunnelig på den dyna at nå har han bestilt seg likedan. :o)

Det må jeg sjekke ut :)

Skrevet

Jeg har enda til gode å sette på varmeovnen på soverommet. Og vinduet er oppe året rundt -bortsett fra hvis det er kaldere enn 10 minusgrader. Hvis jeg sover på et for varmt soverom så våkner jeg med tett nese og forkjølelsessymptomer:-( Heller dundyne med teppe over, enn et for varmt soverom .-)

Skrevet

Har ikke målt, men vi liker også godt å ha det kaldt på soverommet. Heldigvis foretrekker vi det begge to - jeg kjenner flere par som stadig er uenig om ideell soveromstemperatur.

Og jeg elsker min varme, lette, dundyne! *S*

Gjest frossenpinne
Skrevet

Har lest gjennom tråden og jeg fryser bare ved tanken på å dele rom med noen av dere..... *klapre, skjelve, fryse, surmule*

Onsdag1365380628
Skrevet

I går hadde vi rundt 5 grader på soverommet. Vi har ingen god ulldyne heller, men vi har hverandre og det hjelper på. Om jeg fryser når jeg legger meg er jeg alltid god og varm på morgenen.

Skrevet

varierer mellom 12 og 16 her, vanligvis. 13,5 akkurat nå. Jeg får ikke sove uten frisk luft!

Annonse

Skrevet

Samme her, og jeg merker at jeg blir trøtt så fort jeg kommer inn i det kjølige, rolige rommet og får lyst til å sove :)

Skrevet

Det høres kaldt ut! Vi har alltid vinduet oppe, men jeg liker å legge meg i forholdsvis varmt rom og varm seng - men at det kommer kald luft inn med en gang vi er under dynene.

Pleier alltid å åpne døra ut til loftstua et par timer før vi legger oss, slik at senga er varm.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg aner ikke, men vinduet står åpent året rundt. Når det er skikkelig kaldt setter jeg varmeteppet på en halvtime før jeg legger meg. Det er så deilig å legge seg i en varm seng når det er iskaldt ellers.

Skrevet

Har lest gjennom tråden og jeg fryser bare ved tanken på å dele rom med noen av dere..... *klapre, skjelve, fryse, surmule*

Da er vi to. Er det kaldere enn 17 grader på rommet våkner jeg av at jeg fryser under dyna.

Gjest firepile
Skrevet

Da er vi to. Er det kaldere enn 17 grader på rommet våkner jeg av at jeg fryser under dyna.

Er det under 20 grader våkner jeg opp med dundrende halsverk.

Gjest Kjempesunt
Skrevet

Jeg liker det også sånn, terassedøren åpen (!) og med masse dyne og teppe på. Deilig å stappe snosen ned i dyna og kjenne kulden på kinna.

Meeeeen ikke like deilig å måtte tisse da :S

Gjest frossenpinne
Skrevet

Er det under 20 grader våkner jeg opp med dundrende halsverk.

Jeg har samme temperatur på soverommet som ellers i huset, altså ganske så behagelig. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...