Gå til innhold

Temperatur på soverommet

Anbefalte innlegg

Gjest firepile
Skrevet

Jeg liker det også sånn, terassedøren åpen (!) og med masse dyne og teppe på. Deilig å stappe snosen ned i dyna og kjenne kulden på kinna.

Meeeeen ikke like deilig å måtte tisse da :S

''Jeg liker det også sånn, terassedøren åpen (!)''

Herregud, folk er gale!

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

12

• hidi, the scorpion

4

• tusseline

2

• Hønemoren

2

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion
Skrevet

''Jeg liker det også sånn, terassedøren åpen (!)''

Herregud, folk er gale!

Du er også litt rar;) Måtte le da jeg leste "dundrende halsverk";)))

Ventet noe i retning av dundrende hodeverk...He, he

Skrevet

4,5 grad??? Å, hjelpes meg, der hadde IKKE jeg sovet godt. Vi har 15,5-16 grader.

Skrevet

Jeg synes 15gr. er passe. Nå står vinduet oppe døgnet rundt, men når det er ordentlig kaldt lukker jeg det igjen på dagtid og åpner det da vi legger oss.

Leste nylig at 15-19gr. er anbefalt temperatur i et soverom. Hverken mere eller mindre.

Skrevet

Hæ!? Jeg har også ulldyne, men så lav temperatur hadde jeg ikke klart ;)

Skrevet

Har ikke målt, men vi liker også godt å ha det kaldt på soverommet. Heldigvis foretrekker vi det begge to - jeg kjenner flere par som stadig er uenig om ideell soveromstemperatur.

Og jeg elsker min varme, lette, dundyne! *S*

''Og jeg elsker min varme, lette, dundyne! *S*''

Jeg har også dundyne hjemme og den er god, men jeg opplever rett som det er å våkne gjennomsvett under den. Har til dags dato ikke forekommet under ulldyna, selv ikke sommers tid med ulltermodyne - den puster på en helt fantastisk måte!

Annonse

Skrevet

Jeg synes 15gr. er passe. Nå står vinduet oppe døgnet rundt, men når det er ordentlig kaldt lukker jeg det igjen på dagtid og åpner det da vi legger oss.

Leste nylig at 15-19gr. er anbefalt temperatur i et soverom. Hverken mere eller mindre.

''Leste nylig at 15-19gr. er anbefalt temperatur i et soverom. Hverken mere eller mindre.''

Jeg sover ikke så godt når det er så varmt. :o)

hidi, the scorpion
Skrevet

''Leste nylig at 15-19gr. er anbefalt temperatur i et soverom. Hverken mere eller mindre.''

Enig! Mer enn ti grader på soverommet, er for mye for meg;)

Skrevet

Men hvordan klarer du å stå opp når det er så kaldt!!? *brrrrrrr* ;-)

Skrevet

Å huttetu....glad jeg ikke er på soverommet ditt.

Med en god dyne, så skulle jeg nok greidd å sove der. Men det hadde aldrei i livet blitt "andre ting" der:). Hos meg må det være 15 grader, minst.

Skrevet

Men hvordan klarer du å stå opp når det er så kaldt!!? *brrrrrrr* ;-)

Griper brillene og mobilen som ligger på nattbordet, slenger brillene på nesa og styrter ut av rommet. :o)

Skrevet

Å huttetu....glad jeg ikke er på soverommet ditt.

Med en god dyne, så skulle jeg nok greidd å sove der. Men det hadde aldrei i livet blitt "andre ting" der:). Hos meg må det være 15 grader, minst.

''Med en god dyne, så skulle jeg nok greidd å sove der. Men det hadde aldrei i livet blitt "andre ting" der:)''

Det blir varmt under dyna under andre aktiviteter så da ender vi utenfor dyna selv om det er kaldt på rommet. :o)

Skrevet

Ooh.. For å si det sånn, denne dama er ingen frossenpinn, men 4,5 grader var ekstremt lite også for min smak.. :-)

Hva en ulldyne er vet jeg egentlig ikke, men det hjelper sikkert.

En venninne fortalte meg en gang at hun og kjæresten hadde 30 grader på soverommet, de syntes det var så deilig å legge seg i et godt og varmt rom med varmt sengetøy. Jeg følte halsen snøre seg sammen bare ved tanken... ;o)

Annonse

Skrevet

Griper brillene og mobilen som ligger på nattbordet, slenger brillene på nesa og styrter ut av rommet. :o)

Ser det for meg! *flirer*

Skrevet

Ooh.. For å si det sånn, denne dama er ingen frossenpinn, men 4,5 grader var ekstremt lite også for min smak.. :-)

Hva en ulldyne er vet jeg egentlig ikke, men det hjelper sikkert.

En venninne fortalte meg en gang at hun og kjæresten hadde 30 grader på soverommet, de syntes det var så deilig å legge seg i et godt og varmt rom med varmt sengetøy. Jeg følte halsen snøre seg sammen bare ved tanken... ;o)

En ulldyne er rett og slett en dyne som har fyll av ull istedet for dun eller kunstfiber (grøss). :o)

30 grader på soverommet???? Jeg hadde ikke fått sove ett sekund.

Skrevet

En ulldyne er rett og slett en dyne som har fyll av ull istedet for dun eller kunstfiber (grøss). :o)

30 grader på soverommet???? Jeg hadde ikke fått sove ett sekund.

En diger voksipose, liksom? :o)

Venninna mi klaget på at hun hadde fått et nydelig sengesett i flanell, men de ikke orket å bruke det for det var jo så _varmt_!!

Skrevet

En diger voksipose, liksom? :o)

Venninna mi klaget på at hun hadde fått et nydelig sengesett i flanell, men de ikke orket å bruke det for det var jo så _varmt_!!

''Venninna mi klaget på at hun hadde fått et nydelig sengesett i flanell, men de ikke orket å bruke det for det var jo så _varmt_!!''

Hun hadde besvimt hadde hun sett meg da - jeg har som sagt ulldyne + en termodyne i kunstfiber + ullteppe under lakenet + varmeflaske + selvfølgelig flanellstrekk! :-D Og det verste er at det er helt sant... Men med ull både her og der blir man ikke svett og klam, bare god og varm. :o)

Skrevet

''Og jeg elsker min varme, lette, dundyne! *S*''

Jeg har også dundyne hjemme og den er god, men jeg opplever rett som det er å våkne gjennomsvett under den. Har til dags dato ikke forekommet under ulldyna, selv ikke sommers tid med ulltermodyne - den puster på en helt fantastisk måte!

Jeg blir ikke svett under skikkelige dundyner, under syntetiske såkalte thermodyner derimot....

Skrevet

Jeg blir ikke svett under skikkelige dundyner, under syntetiske såkalte thermodyner derimot....

Kunstfiberdyner er noe dritt og puster overhodet ikke - jeg må ha et håndkle ved sengen om jeg ligger med kunstfiberdyne, blir jo søkkvåt jo! Oppå ulldyna går det bra da. :o)

Skrevet

''Venninna mi klaget på at hun hadde fått et nydelig sengesett i flanell, men de ikke orket å bruke det for det var jo så _varmt_!!''

Hun hadde besvimt hadde hun sett meg da - jeg har som sagt ulldyne + en termodyne i kunstfiber + ullteppe under lakenet + varmeflaske + selvfølgelig flanellstrekk! :-D Og det verste er at det er helt sant... Men med ull både her og der blir man ikke svett og klam, bare god og varm. :o)

''jeg har som sagt ulldyne + en termodyne i kunstfiber + ullteppe under lakenet + varmeflaske + selvfølgelig flanellstrekk! :-D''

Du ville muligens gjort det hakket enklere for deg selv ved å heve temperaturen bittelitt.. ;o) Men hele poenget er altså at du sover best på denne måten?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...