Gå til innhold

Hva gjør dere i dag, da?


Glimtipper

Anbefalte innlegg

Her er været elendig og formen like så. Jeg kjemper mot en ekkelt forkjølelse. Dermed blir det mest sannsynlig mye latskap i dag. Guttungen leker og ser på TV, senere har vi lovt han å spille brettspill. Det blir vel også felleslunsj, så vi kan kose oss litt ekstra.

Selv må jeg bake og ta oppvasken, om formen tillater det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her planlegges morgendagens julekortverksted. 10 barn i alderen 3-15 skal produsere julekort, kanskje noen julegaver og spise kanelboller og pizza...

Skal ut og kjøpe en passende film sånn at de kan avledes litt når vi voksne som er tilstede blir utslitt.

God helg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her planlegges morgendagens julekortverksted. 10 barn i alderen 3-15 skal produsere julekort, kanskje noen julegaver og spise kanelboller og pizza...

Skal ut og kjøpe en passende film sånn at de kan avledes litt når vi voksne som er tilstede blir utslitt.

God helg:-)

Så koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her planlegges morgendagens julekortverksted. 10 barn i alderen 3-15 skal produsere julekort, kanskje noen julegaver og spise kanelboller og pizza...

Skal ut og kjøpe en passende film sånn at de kan avledes litt når vi voksne som er tilstede blir utslitt.

God helg:-)

''når vi voksne som er tilstede blir utslitt.

''

Jeg er glad du presiserer NÅR og ikke HVIS...

Pessimistisk hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onglalabongala

Krangler med gubben, skal rydde ut av et hus jeg eier som skal selges, har kastet ut gubben til kvelden så da skal jeg ta en god dusj, stelle meg godt, hoppe i kosedressen min og kose meg med unger, pizza, en god film og et glass rødvin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ryddet ut alt fra hylleseksjon og skap i stua, og dratt fram og støvsugd og vasket under og bak de, rydder og sorter til Fretex. (Det er greit å ha gjort sånt i god tid før jul).

Akkurat nå har jeg en liten pause som jeg håper blir kort, for nå ligger alt på gulvet og venter på å bli støvtørret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har funnet frem skøyter til hele familien og har planlagt skøytetur i morgen.

Planene for resten av dagen i dag er egentlig:

Rydde hus, vaske de mest sentrale deler av huset ettersom vi får overnattingsbesøk i morgen, handle mat, preparere ski, jobbe og dra i 40-årslag i kveld.

Foreløpig sitter jeg ved pc-en, så det ser litt dårlig ut........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også i litt dårlig form. Dagen i dag går med til å rydde litt i leiligheten. Sålangt i dag har jeg lagt sammen litt klær og bestilt Jimmy Choo sko og leopardveske fra H&M. Dyrt (men jeg ser på det som en investering). Bare det ene barnet vårt er hjemme i dag, så her i heimen er det ganske fredelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minstejenta er endelig frisk igjen (dvs hun hadde bare feber lørdag og sondag - men vi holdt henne hjemme fra bhg hele uka), så hun kunne ut og leke i dag. Hun på 8 hadde overnattingsbesøk, og de to på 8 pluss hun på 5 lekte faktastisk fin i hele går ettermiddag og kveld + i formiddag :-)

Eldstemann på 10 fikk være lenge oppe i går og så Seinkveld, og la seg 23, og sov til 10.30!

Nå har han og hun på 5 hjulpet meg med å rydde huset, han har vasket speil og vask på begge bad, de har sortert votter, luer, tykke gensere osv - mens jeg har støvsuget og vakset golv (er ikke helt ferdig med vaskingen).

Nå skal vi spise formiddagsmat, så skal jeg vaske ferdig, deretter blir det å kjøre tiåringen over til mormor der han skal sove i natt, og så handle mat - og så skal vi ha koselig lørdagskveld sammen, jentene, pappaen og jeg!

I morgen skal jentene synge med koret i kirka :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''når vi voksne som er tilstede blir utslitt.

''

Jeg er glad du presiserer NÅR og ikke HVIS...

Pessimistisk hilsen

Jeg er så vanvittig upraktisk når det gjelder å lage ting/formingsaktiviteter, så jeg er sjeleglad når ungene kan gjøre det i andre sammenhenger enn med meg.

Neste helg kommer mine foreldre hit og skal passe dem fra lørdag til søndag (min kjære og jeg skal på hyttetur), og da skal de ha juleverkested her :-) Helga etter blir det juleverksted i kirka - og smamen med det de lager på skole og i bhg, så tenker jeg de har fylt kvoten sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så vanvittig upraktisk når det gjelder å lage ting/formingsaktiviteter, så jeg er sjeleglad når ungene kan gjøre det i andre sammenhenger enn med meg.

Neste helg kommer mine foreldre hit og skal passe dem fra lørdag til søndag (min kjære og jeg skal på hyttetur), og da skal de ha juleverkested her :-) Helga etter blir det juleverksted i kirka - og smamen med det de lager på skole og i bhg, så tenker jeg de har fylt kvoten sin!

''Jeg er så vanvittig upraktisk når det gjelder å lage ting/formingsaktiviteter, så jeg er sjeleglad når ungene kan gjøre det i andre sammenhenger enn med meg.

''

Da er vi to. Det er en grunn til at vi skal til frosken i morra, for å si det på den måten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg handlet juleklær til jentene, samt festklær til meg selv :)

Nå er den kjære mannen min hos svigers og leverer de to yngste barna der. Jeg drar straks for å levere eldste datter hos ei venninne.

Så skal jeg pynte meg, og så skal jeg i 40-års lag!!!

Gleder meg!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg er så vanvittig upraktisk når det gjelder å lage ting/formingsaktiviteter, så jeg er sjeleglad når ungene kan gjøre det i andre sammenhenger enn med meg.

''

Da er vi to. Det er en grunn til at vi skal til frosken i morra, for å si det på den måten ;)

Jeg planlegger noen utsøkte oppgaver for deg. Noe med mye glitter og mye lim...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest det er meg det

Jeg sitter ved datamaskinen og prøver å jobbe. Har vært ute og handlet og vasket en del klær. I utgangspunktet er jeg bare lei meg for det ser ut som min venn/kjæreste jeg møtte i sommer ikke er den riktige for meg, og jeg føler at jeg må sitte alene resten av mitt liv. Jeg orker ikke lenger å prøve og finne noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest me et moi

Har hittil gjort svææært lite :( Vasket klær, vasket meg selv... og tenkt på alt jeg burde gjøre.... men finner ikke gnisten som skal få meg i gang i dag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver dette i en rask pause på jobben, det har gått i ett i dag. Jeg aner ikke hvor alle disse kundene kommer fra i dag, men 99% er blide og greie og har nok en fin dag.

Etter jobben skal jeg løpe til ei venninne for å skifte, så drar vi på julebord med jobben. Håper vi får litt regn i kveld i stedet for denne iskalde østavinden! Nå veit jeg ikke hva som defineres som dårlig vær der nede i glimtipper-land, men her er det skikkelig frost nå. Mannen min er i utlandet igjen og vi sitter og skriver på telefonen både dag og natt. Håper helga bedrer seg for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver dette i en rask pause på jobben, det har gått i ett i dag. Jeg aner ikke hvor alle disse kundene kommer fra i dag, men 99% er blide og greie og har nok en fin dag.

Etter jobben skal jeg løpe til ei venninne for å skifte, så drar vi på julebord med jobben. Håper vi får litt regn i kveld i stedet for denne iskalde østavinden! Nå veit jeg ikke hva som defineres som dårlig vær der nede i glimtipper-land, men her er det skikkelig frost nå. Mannen min er i utlandet igjen og vi sitter og skriver på telefonen både dag og natt. Håper helga bedrer seg for deg!

Godt med vind og masse regn. Hadde jeg hatt ordentlig regntøy, så er det mulig jeg og guttungen hadde tatt oss en tur bort til kirka for å titte (han tror det er en borg). Men siden sambo ble sendt ut for å kjøpe te til den såre halsen min og kom tilbake søkkvåt fra topp til tå, så tror jeg jammen meg vi holder oss inne til i morgen. Han var testrotta ;)

Men nå har jeg gjort husarbeid, spist felleslunsj, spilt brettspill og lagt puslespill. Så nå må jeg bare komme i gang med bakingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg handlet juleklær til jentene, samt festklær til meg selv :)

Nå er den kjære mannen min hos svigers og leverer de to yngste barna der. Jeg drar straks for å levere eldste datter hos ei venninne.

Så skal jeg pynte meg, og så skal jeg i 40-års lag!!!

Gleder meg!!!!!

Jeg er misunnelig :) Kunne godt tenkt meg en fest i kveld.

Håper dere får det hyggelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet frem skøyter til hele familien og har planlagt skøytetur i morgen.

Planene for resten av dagen i dag er egentlig:

Rydde hus, vaske de mest sentrale deler av huset ettersom vi får overnattingsbesøk i morgen, handle mat, preparere ski, jobbe og dra i 40-årslag i kveld.

Foreløpig sitter jeg ved pc-en, så det ser litt dårlig ut........

''Foreløpig sitter jeg ved pc-en, så det ser litt dårlig ut........''

På umotiverte dager pleier jeg å ta en times husarbeid, en halvtime data. En times husarbeid, en halvtime data... Osv ;)

Det viser seg ofte mer effektivt enn "late meg til jeg gidder".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenke for en liten dag

I dag tok mannen med seg våre to håpefulle og reiste på besøk til broren sin, så jeg har hatt huset helt for meg selv.

Har ryddet og vasket og laget mat, for i kveld kommer det 5 venninner på besøk. Det storgleder jeg meg til! Nå gjenstår snart bare shining av kjærringa sjøl, så kan besøket bare komme.

Håper dere får en bedre dag i morgen, forkjølelse er kjedelig (men bank i bordet, jeg har ikke vært forkjøla på flere år, og slik må det gjerne fortsette!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...