Gå til innhold

julebordklær.......?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på julebord i nærmeste fremtid,noen år siden sist.

Lurer litt på hva jeg skal kle på meg,hva skal dere andre ha på dere?

Har en sort kort en,kansje litt i korteste laget,iom jeg ikke er helt ung lenger,men lekker er den.

Hvor går grensen tenker dere,betyr det noe om den er kort,hva hadde dere syntes?

Vet ikke jeg.

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

17

• lu30

8

• Mary Poppins

4

• Axcia

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Veldig kort kjole bør være helt greit om du bruker f.eks. sort strømpebukse i 40 deniere's tykkelse.

Skrevet

Veldig kort kjole bør være helt greit om du bruker f.eks. sort strømpebukse i 40 deniere's tykkelse.

Jaha,og hva er 40 deniere`s tykkelse da?

Sånn skikkelig tykk?

Ha-ha, ja det hadde sikkert vært lekkert :)

Skrevet

4o denier høres ikke akkurat ut som en selskapsstrømpebukse, da...,-)

Skrevet

Det kommer jo litt an på hva som er stilen på det julebordet du skal på. Mine jobbjulebord har typisk vært slik at damene kommer med side kjoler og mange også med lange selskapshansker, men de siste par årene har kjolelengden typisk krøpet opp til rundt knærne. Nå leste jeg nylig at lange kjoler atter var in, så da spørs det hva som gjelder i år.

Og så kommer det an på _hvor kort_ kjolen er, da. Uansett alder og smekkerhet, kan kjoler absolutt bli "for korte" i litt finere selskaper, spesielt hvis de også er veldig utringet eller bar over skuldrene/ermeløs. Det kan ret og slett se tacky ut, synes jeg.

Skrevet

Jaha,og hva er 40 deniere`s tykkelse da?

Sånn skikkelig tykk?

Ha-ha, ja det hadde sikkert vært lekkert :)

Henviser bare til de to linkene til googlegoogle :)

20 deniere er vel det man tradisjonelt kaller tynne strømpebukser. 40 deniere er hakket tykkere, men man kan ikke akkurat kalle dem "tykke" heller ;)

Skrevet

Jeg synes de strømpene var alt for mørke til så lyse kjoler!

Jeg bruker 40 denier eller mer om vinteren _på jobb_, og gjerne også opaque, men til selskapskjole og pensko bruker jeg 15-20.

Skrevet

Jeg synes de strømpene var alt for mørke til så lyse kjoler!

Jeg bruker 40 denier eller mer om vinteren _på jobb_, og gjerne også opaque, men til selskapskjole og pensko bruker jeg 15-20.

Jeg synes det er stilig, men tror ikke jeg ville brukt det til hvit kjole selv... Veldig fint til sorte eller mørkje kjoler :)

Skrevet

Jeg er gammel og prippen og synes at når man har rundet 30, kanskje noen år før også, så bør ikke kjolen gå lengre opp enn midt på låret. Og når man er 35-40 og eldre bør kjolen ikke gå lengre opp enn rett over knærne.

Skrevet

Hva jeg skal ha på meg? Vi kjører litt avslappet stil i år, så det blir bukse. Med en fin armløs topp, bolero og støvletter.

Enig i at du godt kan ha kort skjørt bare du bruker strømpebukse under som er 40 denier.

Skrevet

Enig :-) Med fare for å bli halshugd nå, så synes jeg tynne sorte strømpebukser er litt "gammel dame." Sorte strømpebukser som ikke er gjennomsiktige er mye kulere ;)

Skrevet

Enig :-) Med fare for å bli halshugd nå, så synes jeg tynne sorte strømpebukser er litt "gammel dame." Sorte strømpebukser som ikke er gjennomsiktige er mye kulere ;)

Enig! Og det sier jeg selv om noen nok mener jeg begynner å bli gammal (40 neste år) ;-)

Skrevet

Enig! Og det sier jeg selv om noen nok mener jeg begynner å bli gammal (40 neste år) ;-)

Det er ingen alder :-)

Skrevet

Tja, kommer an på hva slags type fest man er på også da. Og på kjolen og alt forørvirg.

Jeg synes dette ser veldig stilig ut:

http://www.limage.co.za/bloggingaway/content/binary/Black%20lace%20pic%20for%20Feb%20newsletter.jpg

Mens dette er ikke my cup of tea:

http://images2.chictopia.com/photos/RachelLenaEsterline/5594287170/5594287170_400.jpg

Skrevet

Tja, kommer an på hva slags type fest man er på også da. Og på kjolen og alt forørvirg.

Jeg synes dette ser veldig stilig ut:

http://www.limage.co.za/bloggingaway/content/binary/Black%20lace%20pic%20for%20Feb%20newsletter.jpg

Mens dette er ikke my cup of tea:

http://images2.chictopia.com/photos/RachelLenaEsterline/5594287170/5594287170_400.jpg

Den siste linken viste to litt ulike stiler kan man si, men regner med du siktet til hun til venstre? :-)

Jeg synes hun så bra ut, men strømpebuksa er litt for tykk. Kanskje det bare ser sånn ut på bildet.

Skrevet

Skjønner at min er for kort ifølge dere,men går nok for den likevel, kansje jeg tar ett skjørt under :)

Ellers har jeg kjøpt strømpebukse da,en dritlekker sak, og den er ikke 40 den. heller 10 den., men perler på leggen (bak), den er lekker,håper den holder hele kvelden og helst flere :) med tanke på prisen.

Skjønner det er store variasjoner i påkledning, og det er det nok på vårt julebord også, så blir vi jo mange da sånn ca.200,ikke sikkert noen legger veldig mye merke til hva jeg har på meg,he-he, det viktigste er jo å føle seg vel selv.

Men er ennå litt i tvil da...........huff,ikke stor "problemer" vi har gitt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...