heigut Skrevet 23. august 2001 Del Skrevet 23. august 2001 Hei! Var for tre år siden i Egypt og fikk der en henna tatovering på armen. Etter ca 2 uker ble den mere og mere borte, noe den også skulle. Men da fikk jeg en veldig reaksjon rundt dette området. Veldig utslett med små blemmer og en forferdelig kløe. Dette ga seg etter hvert og etter en måned så var det helt borte. Så for ca et år siden farget jeg håret, husker ikke navnet på fargen men den var blåsvart. Dette ble gjort hos frisør. Etter ca 4 timer fikk jeg en svie/kløe i hodebunnen, deretter "etset" hodebunnen liksom bort og jeg våknet dagen etter med åpne veskende sår i hodet.Når disse begynte å gi seg, etter et par dager begynte hele hodet å hovne opp. Dette ga seg også etter ca 2 dager. deretter fikk jeg en massiv eksplosjon av uren hud i ansikt, særlig i panna og rundt nese roten. etter ca en uke forsvant dette. Så leste jeg i dagens vg. Advarer mot hennafarging. der nevner de et stoff som heter "parafenylendiamin" som vistnok finnes i svart henna og i noen hårfarger. De sier også at hvis man først får en allergisk reaksjon så vil man aldri bli kvitt den. Stemmer dette? Er det noe som kan gjøres? hva bør jeg være obs på? hva må jeg passe meg for? MVH Heigut 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33828-henna-farge/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 26. august 2001 Del Skrevet 26. august 2001 Kjære heigut Det er vanskelig å si om de reaksjonene du har fått er allergiske eller om det er en annen type reaksjon på stoffer i fargene du har brukt. En allergisk reaksjon kommer gjerne tilbake hvis du påny kommer i kontakt med samme stoffet. For å finne ut hva du har reagert på og om det har vært en allergisk reaksjon kan du be om henvisning til en hudlege for å bli testet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33828-henna-farge/#findComment-131583 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.