Gå til innhold

Jobbtelefoner


Gjest prust

Anbefalte innlegg

Persille1365381127

Hmmmm - skjønner deg. De telefonene jeg får fra sjefen er ofte løst prat om forksjellige ting vi jobber med, ansettelser, møter/kurs/konferanser vi skal delta på og om hva vi skal ha som tema osv.... Veldig sjelden opkklarende beskjeder om avgjørelser som er tatt.

Han er en "A til B-ringer"!

Det er jeg også nemlig ;)

Jeg bruker nesten utelukkende tiden i bilen til telefonsamtaler jeg ikke har rukket ila dagen, eller som tar litt mer enn ett minutt. Og på vei til/fra skolen/jobben er akkurat passe lang tid (en time).

Tipper han gjør det samme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ja så men

Du er en leder i en eller annen kategori. Dermed får du høyere lønn enn ansatte på bunnen. Det er soleklart at du skal ta imot telefon fra sjefen utenom arbeidstid. Dette hører med i en slik type stilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ja, så men

Du skal med god samvittighet la telefonen ringe etter jobbtid.

Vi ringer aldri våre ansatte utenom arbeidstiden, til nød sender vi en sms med et kort spørsmål.

Jeg selv derimot, sliter med at ansatte ringer meg (daglig leder)mens jeg er i sykmelding. Det er det ene og det andre av småting som slett ikke behøver min hjelp. Men jeg klarer ikke la være å ta telefonen, selv om jeg blir irritert og stresset av det. Og sykmeldingen min går bla.a på stress....... Dumt av meg.

Ledere i en bedrift er lønnet for å gjøre den beste jobben for bedriften. Dette gjelder også å ta imot telefoner utenom arbeidstid. Ansatte på bunnen ringer kanskje deg for å få en bekreftelse på at de tar et riktig valg og dette må jo være et pluss i boka for en leder.

Ledere som ikke klarer et slikt "press" som de kaller det så fint, de egner seg absolutt ikke i en slik stilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ja. så men

Ja - de fleste burde bli flinkere til å verne om fritid og familie (i alle fall de av oss som har en jobb som en ikke blir ferdig med klokka 16, og som en kan være tilgjengelig for på mail og telefon dersom en ikke setter grenser). Du må også sette grenser for dine ansatte!

Jeg er på nippet til sykemelding bl.a. pga stress, og dette vet sjefen om. Jeg kjenner det knyter seg i magen og skuldrene trekker seg sammen når jobben strekker seg langt utover arbeidstid.

Jeg strever med nå å få avspasert bortimot 2 uker + en ferieuke før nyttår - så jeg er ikke særlig interessert i å jobbe mer enn jeg gjør....

Kanskje du ikke egner deg som en leder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledere i en bedrift er lønnet for å gjøre den beste jobben for bedriften. Dette gjelder også å ta imot telefoner utenom arbeidstid. Ansatte på bunnen ringer kanskje deg for å få en bekreftelse på at de tar et riktig valg og dette må jo være et pluss i boka for en leder.

Ledere som ikke klarer et slikt "press" som de kaller det så fint, de egner seg absolutt ikke i en slik stilling.

Jeg synes faktisk ikke du er i posisjon til å vurdere hvordan jeg skal utføre jobben min. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er en "A til B-ringer"!

Det er jeg også nemlig ;)

Jeg bruker nesten utelukkende tiden i bilen til telefonsamtaler jeg ikke har rukket ila dagen, eller som tar litt mer enn ett minutt. Og på vei til/fra skolen/jobben er akkurat passe lang tid (en time).

Tipper han gjør det samme ;)

A-til B-ringer :-)

Et godt ord, som passer veldig godt på mannen in, for han kjører i bil 45 minutter og har mye av jobben sin via telefoner med kunder :-)

Sjefen min sykler til og fra jobb, og pleier ikke å ringe da - men han kommer seint på kontoret og går seint, og tar nok en del telefoner om ettermiddagen (etter vi andre gått) når det er blitt stille rundt ham, eller om kvelden når han har kommet hjem. For ham så passer tydelig dette - for meg passer det absolutt ikke.

Jeg går som regel fra jobben klokka 16, løper til bussen, henter i barnehagen ca 16.30, går hjem med 5-åringen, er hjemme en gang før 17, begynner å lage middag, og så spiser vi før barne-tv. At jeg i dette tidsromet (mellom 16 og 18) blir forstyrret av telefoner fra en mann jeg kunne ha snakket med i 8 timer tidligere på dagen (dvs 6 da, siden han komer seint) - synes jeg er helt unødig :-(

Men jeg skal si dette til ham tydeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er en leder i en eller annen kategori. Dermed får du høyere lønn enn ansatte på bunnen. Det er soleklart at du skal ta imot telefon fra sjefen utenom arbeidstid. Dette hører med i en slik type stilling.

Nei - jeg har ikke mer i lønn enn rådgiverne i bedriften min uten lederansvar og uten personalansvar :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du ikke egner deg som en leder?

Nei - det er ikke sikkert jeg egner meg som leder. Jeg har hatt to dagers kurs om det å være leder - det er alt jeg har rukket dette året. Ser helt klart at dersom jeg skal fortsette som leder, trenger jeg mer kopetanse på personalledelse.

Jeg vet imidlertid at jeg på mange områder fungerer bra som leder, og at jeg på noen områder kan bli bedre. Slik er det med sjefen min også - han er dyktig på noe, og mindre god på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

A-til B-ringer :-)

Et godt ord, som passer veldig godt på mannen in, for han kjører i bil 45 minutter og har mye av jobben sin via telefoner med kunder :-)

Sjefen min sykler til og fra jobb, og pleier ikke å ringe da - men han kommer seint på kontoret og går seint, og tar nok en del telefoner om ettermiddagen (etter vi andre gått) når det er blitt stille rundt ham, eller om kvelden når han har kommet hjem. For ham så passer tydelig dette - for meg passer det absolutt ikke.

Jeg går som regel fra jobben klokka 16, løper til bussen, henter i barnehagen ca 16.30, går hjem med 5-åringen, er hjemme en gang før 17, begynner å lage middag, og så spiser vi før barne-tv. At jeg i dette tidsromet (mellom 16 og 18) blir forstyrret av telefoner fra en mann jeg kunne ha snakket med i 8 timer tidligere på dagen (dvs 6 da, siden han komer seint) - synes jeg er helt unødig :-(

Men jeg skal si dette til ham tydeligere.

Det skjønner jeg, det er det samme for meg. Tiden mellom 16.30 og 20.00 er hellig, det er all tid jeg har med Billa.

Før 08.30 også egentlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-til B-ringer :-)

Et godt ord, som passer veldig godt på mannen in, for han kjører i bil 45 minutter og har mye av jobben sin via telefoner med kunder :-)

Sjefen min sykler til og fra jobb, og pleier ikke å ringe da - men han kommer seint på kontoret og går seint, og tar nok en del telefoner om ettermiddagen (etter vi andre gått) når det er blitt stille rundt ham, eller om kvelden når han har kommet hjem. For ham så passer tydelig dette - for meg passer det absolutt ikke.

Jeg går som regel fra jobben klokka 16, løper til bussen, henter i barnehagen ca 16.30, går hjem med 5-åringen, er hjemme en gang før 17, begynner å lage middag, og så spiser vi før barne-tv. At jeg i dette tidsromet (mellom 16 og 18) blir forstyrret av telefoner fra en mann jeg kunne ha snakket med i 8 timer tidligere på dagen (dvs 6 da, siden han komer seint) - synes jeg er helt unødig :-(

Men jeg skal si dette til ham tydeligere.

''At jeg i dette tidsromet (mellom 16 og 18) blir forstyrret av telefoner fra en mann jeg kunne ha snakket med i 8 timer tidligere på dagen (dvs 6 da, siden han komer seint) - synes jeg er helt unødig :-(''

Det skjønner jeg godt. Det er forskjell på jobbtelefoner også - hvilke er viktige fordi man har den jobben man har og derfor til en viss grad må være tilgjengelig også når man ikke sitter ved pulten sin, og de samtalene som bare skyldes dårlig organisering av egen arbeidsdag for den som ringer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ja, så men

Jeg synes faktisk ikke du er i posisjon til å vurdere hvordan jeg skal utføre jobben min. ;-)

jo, egentlig er jeg det. Jobber selv med en leder som har følt seg presset og klaget over mye. Det er ikke noe som gir respekt for henne fra oss ansatte under denne lederen.

Har også jobbet under ledere som virkelig viser at de takler alle situasjoner og er like runde og avslappende og som gjør like god jobb uansett peset på avdelingen. Når jeg tenker meg om så har disse personene vært menn!!

Den første jeg skriver om er kvinne.

Likestilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, egentlig er jeg det. Jobber selv med en leder som har følt seg presset og klaget over mye. Det er ikke noe som gir respekt for henne fra oss ansatte under denne lederen.

Har også jobbet under ledere som virkelig viser at de takler alle situasjoner og er like runde og avslappende og som gjør like god jobb uansett peset på avdelingen. Når jeg tenker meg om så har disse personene vært menn!!

Den første jeg skriver om er kvinne.

Likestilling?

Tenkte jeg det ikke, du projiserer. Jeg er ikke denne lederen som du irriterer deg over.

At du på bakgrunn av at jeg er sykmeldt kan konkludere med at jeg klager og er en dårlig leder, samt insinuerer at fordi jeg er kvinne er jeg dårligere egnet til en slik jobb, sier mer om deg enn om meg.

Men tro hva du vil, jeg er ikke interessert i å diskutere min private situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ja,så men

Tenkte jeg det ikke, du projiserer. Jeg er ikke denne lederen som du irriterer deg over.

At du på bakgrunn av at jeg er sykmeldt kan konkludere med at jeg klager og er en dårlig leder, samt insinuerer at fordi jeg er kvinne er jeg dårligere egnet til en slik jobb, sier mer om deg enn om meg.

Men tro hva du vil, jeg er ikke interessert i å diskutere min private situasjon.

Du skriver jo selv at du blir stresset av telefoner. Du sier selv at du er sykmeldt for stress...

Du er kvinne. Jeg har altså dårlig erfaring med kvinner som ledere generellt. Kvinner tåler mye mindre enn menn i pressete situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skriver jo selv at du blir stresset av telefoner. Du sier selv at du er sykmeldt for stress...

Du er kvinne. Jeg har altså dårlig erfaring med kvinner som ledere generellt. Kvinner tåler mye mindre enn menn i pressete situasjoner.

Ja, jeg er ærlig på at jeg i utgangspunktet er sykmeldt pga stress. Men hva vet vel du om hvilke grep vi har gjort på min arbeidsplass og hvor årsaken kan se ut til å ligge? Hvilke andre faktorer som spiller inn?

Ingenting. En sak har alltid flere sider. Du kan derfor ikke kritisere meg som dårlig leder pga din generelle erfaring med kvinner. Hadde tråden handlet om min situasjon kunne vi tatt det opp, men det gjør den ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...