Gå til innhold

Hvilke 10 ting skulle du ønske du hadde visst?

Anbefalte innlegg

Gjest ved starten av livet?
Skrevet

Hvilke 10 ting skulle du ønske du hadde visst ved starten av livet, som du vet nå?

Skrevet

Når er starten av livet? :o)

Jeg skulle ønske jeg visste (fra begynnelsen av ungdomsskolen) at andre også er usikre på seg selv.

At det ikke finnes en "kollektiv bevissthet" som alle var del av utenom meg selv.

At jeg slett ikke var dum, men trengte veiledning, og at det ikke var meningen at jeg skulle finne ut av _alt_ på egen hånd.

Lettere kryptisk dette, men for meg personlig ville det hjulpet mye om noen hadde forklart meg dette. Om jeg ville trodd på det, er en annen sak..... ;-)

Skrevet

Jeg skulle ønske jeg visste (fra begynnelsen av ungdomsskolen) at andre også er usikre på seg selv.

At det ikke finnes en "kollektiv bevissthet" som alle var del av utenom meg selv.

At jeg slett ikke var dum, men trengte veiledning, og at det ikke var meningen at jeg skulle finne ut av _alt_ på egen hånd.

Lettere kryptisk dette, men for meg personlig ville det hjulpet mye om noen hadde forklart meg dette. Om jeg ville trodd på det, er en annen sak..... ;-)

Tror dette gjelder for flere av oss - iallefall for meg. Godt skrevet. Om enn litt kryptisk. :-)

Skrevet

Tror dette gjelder for flere av oss - iallefall for meg. Godt skrevet. Om enn litt kryptisk. :-)

De fleste har jo dårlig selvtillit i den alderen, så da kjenner man seg kanskje igjen ja :o)

Skrevet

10 ting!! Så mange ting tror jeg ikke jeg klarer å hoste opp, nei ;)

1. Jeg skulle ønske jeg visste at jeg burde lære tegnspråk for å bli fullstendig inkludert i samfunnet.

Det er faktisk det eneste jeg kommer på tror jeg.... Har alltid hatt et godt liv uten større problemer :)

Skrevet

Jeg er veldig glad jeg ikke har visst noe. Og jeg er glad jeg ikke vet hva som skjer i fremtiden.

:0)

Skrevet

Jeg har veldig tro på at erkjennelse fører til utvikling ut over det man man lærer, og hadde ikke ønsket å vite noe - ut over lottorekka en av ukene det var fem mill i gevinst. ;o)

Skrevet

At det ikke alltid lønner seg å være "snill"

At en iallefall innimellom skal sette seg selv og sine ønsker i livet først

Men i bunn og grunn er jeg glad jeg ikke visste hvordan livet mitt ble:)

Skrevet

Jeg er veldig glad jeg ikke har visst noe. Og jeg er glad jeg ikke vet hva som skjer i fremtiden.

:0)

Tanken er nok ikke hva man ville likt å vite om fremtiden, men om *livet* liksom.. :-)

Skrevet

Tanken er nok ikke hva man ville likt å vite om fremtiden, men om *livet* liksom.. :-)

Og jeg ville ikke visst noen ting om livet, verken i fortiden eller fremtiden. :0)

Gjest honnicorn
Skrevet

1.At det ikke er om å gjøre å bli voksen. En har faktisk mindre bekymringer som liten.

2. At det finnes andre gleder i livet enn gutter

3. At det er ok å være tynn, selv om en får kommentarer om det (var kjempetynn som liten, men ønsket å være tykk. nå er jeg det)

4.At når gutter terger på deg, så er det pga de liker deg

5. At en bør ta vare på så mange venner som mulig

6. At en bør høre litt på hva foreldrene formaner deg om

7. At en kan leke så lenge en har lyst til d. (lekte med dokker da jeg var 12 år, helt til jeg fikk en kommentar: leker du ennå?) lekte aldri mer...

8. At en bør sette mer pris på søsknene.

9. at det er viktig å sette grenser for hva en selv vil, ikke hele tiden ta hensyn til andre.

10. At skolegang og utdannelse er viktig....

kommer ikke på mer...

Gjest Fargeklatten
Skrevet

Eg vokste opp i en dys funksjonell familie.

Skulle ønske eg visste hva som var "normal" atferd og kommunikasjon. Da hadde eg kanskje ikke blitt mobbet/utstøtt på skolen?

Skrevet

1. At man må kysse endel frosker før man finner prinsen sin.

2. At det ikke er noen særlig vits i å bry seg om hva andre tenker om meg, fordi de høyst sannsynlig ikke tenker så mye på meg som jeg tror.

3. At alt ordner seg.

4. At det er lurt å gjøre en innsats på skolen, for da har man mye større sjanse til å velge utdannelse og yrke som man ønsker seg senere.

5. At man kan leve lykkelig om man ikke har modellkropp.

6. At lykke ikke kan kjøpes for penger.

7. At penger gjør visse ting lettere.

8. At det er godt for helsa å være varm på føttene.

9. At magefølelsen er noe man skal stole på.

10. At visse mennesker rett og slett bare er dumme, og det er ingenting du kan gjøre med det.

Skrevet

Jeg skulle gjerne visst litt tidligere hvor fantastisk det er å få barn. Da skulle jeg stiftet familie tidligere og fått en flokk med unger:)

Skrevet

''Jeg skulle ønske jeg visste (fra begynnelsen av ungdomsskolen) at andre også er usikre på seg selv.

''

Akkurat det tenkte jeg på også :-). Var veldig usikker på den tiden.

I mange ungdomfilmer fremstilles denne usikkerheten som en litt kul nerdethet - det er liksom litt kult å være litt usikker og spesiell. Men det varjo ikke slik det føltes (for meg, i hvertfall)! Når man er kommet over dette og blitt litt eldre, vil man kanskje gjerne være litt kul og spesiell, men tidlig i ungdomstiden ønsker man (mange i hvertfall) bare å være mest mulig normal! Ikke så kult det, liksom, men desto mer reelt.

Skrevet

1. At man må kysse endel frosker før man finner prinsen sin.

2. At det ikke er noen særlig vits i å bry seg om hva andre tenker om meg, fordi de høyst sannsynlig ikke tenker så mye på meg som jeg tror.

3. At alt ordner seg.

4. At det er lurt å gjøre en innsats på skolen, for da har man mye større sjanse til å velge utdannelse og yrke som man ønsker seg senere.

5. At man kan leve lykkelig om man ikke har modellkropp.

6. At lykke ikke kan kjøpes for penger.

7. At penger gjør visse ting lettere.

8. At det er godt for helsa å være varm på føttene.

9. At magefølelsen er noe man skal stole på.

10. At visse mennesker rett og slett bare er dumme, og det er ingenting du kan gjøre med det.

Mange fine punkter her, særlig enig i punkt 2, 3 og 9.

Skrevet

10 ting vet jeg ikke om jeg klarer å tenke på, men noen i allefall:

Jeg skulle ønske at jeg visste hvor ok kropp jeg faktisk hadde da jeg var tenåring. Hadde spart meg for noe komplekser.

Jeg skulle ønske jeg hadde satt enda mer pris på småbarnsperioden til barnet mitt. Savner den!

Jeg skulle ønske jeg hadde visst at det ikke er nødvendig å tro at man skal klare alt.

Gjest sytalaust
Skrevet

1. At jeg ikke trenger å være redd for å si ting høyt. Jeg var dødssjenert som liten, noe jeg ikke er nå... Hadde jeg bare visst det jeg vet nå da, så tror jeg nok at jeg hadde fått en mye bedre barndom, med flere venner og mindre mobbing. Å slippe å grue seg for å gå til skolen.

2. At jeg hadde planlagt allerede da hva jeg ville bli som voksen. F.eks. lege... og dermed gjøre større innsats i matte og naturfag, og å tørre å spørre om hjelp... jeg trengte mer hjelp der, mens i teoretiske fag gjorde jeg det bra.

3. At faren min kom til å dø av kreft... vel, ikke at jeg visste det, men jeg skulle kjempet mer for å få han til å slutte å drikke og røyke.... men han hadde nok ikke hørt på meg.

4. At eksen min var en dust, at jeg skulle dumpa han da jeg var 19... i stedet for å kaste bort 9 år av livet mitt på ham.

5. At jeg ikke skulle hørt på han når han sa det var slutt om jeg flyttet til en annen by for å studere...

6. At sukker er usunt....

7. At jeg kunne begynt med en sport, mast mer på foreldrene mine om å få bli med.

8. At jeg kunne lært et instrument...

9. At jeg ikke skulle la meg herse med.

10. At jorda er rund..

Men jeg har det bra nå - til tross for at ting kunne vært forandret.

Men på den andre side, hadde jeg visst det jeg vet nå da, hadde jeg ikke jobbet der jeg jobber nå og trives så godt, jeg hadde ikke funnet han jeg er med nå eller fått den ungen jeg har nå.

Rart å tenke på hvordan små ting i livet kan forandre livet helt... butterflyeffect

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...