Gå til innhold

Hva skal jeg føle/gjøre?


Gjest Blæææh

Anbefalte innlegg

Beklager det er jeg som er nærtagen, men det er ingen mulighet.

Det var min eneste mulighet. Husmorvikarer finnes ikke i Oslo lenger og ikke noe familie som stilte opp. Men vi koste oss i senga eller på sofaen vi. Men jeg har vært så heldig å få mine inn på barnehage fra de var ett år, 9-15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • frosken

    5

  • Dorthe

    5

  • trollemor;o)

    4

  • Lillemus

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Blæææh

Men om barnepasset er syk har han jo rett på å være hjemme med lønn iallfall i x antall dager. Han bør iallefall utnytte det godet.

Han er slem hvis han til stadighet forteller deg spydigheter om at du ikke jobber.

Ja han har det, og jeg kontaktet legen vår i dag. Mente vi måtte finne andre løsninger først og insisterte på besteforeldre, skal ikke utdype hva jeg tenker om det.

Han er ikke spydig, men jeg får høre hvor grunnleggende viktig arbeidkraften er og at det er for enkelt om alle bare kan bli uføre. Han sier at han ikke mener meg, men jeg føler det jo fort sånn. Jeg ønsker ikke å være hjemme og bare motta trygd, så det går inn på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blæææh

Er dere gift/samboere eller er han bare far til barnet?

Vi er samboere og han er far til begge mine barn, den ene er på skolen og i forhold til mine plager stor nok til å ordne seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest drvalley

Vi er samboere og han er far til begge mine barn, den ene er på skolen og i forhold til mine plager stor nok til å ordne seg selv.

Hvilken sykdom er det som arter seg slik at du kan sitte nærmest kontinuerlig på DOL, men ikke ta deg av ditt eget barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blæææh

Jeg gikk til fysioterapeut som var spesialist på bekkenløsning etter fødselen, første gangen ble jeg i hvert fall bedre, andre gangen vet jeg ikke for da skjedde så mye annet som spilte inn.

Du har nok mer erfaring med bekkenløsning enn meg, det er mer rygg og nakke som er problemet mitt akkurat nå, selv om det sitter noe i bekkenet også, som ikke ble behandlet under svangerskapet.

Rygg og nakkeproblemene trenger mye trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blæææh

Jeg vet ikke om det kommer frem hvor gammelt barnet er. Er det gammelt nok til dagmamma eller barnehage?

Nei er dessverre ikke gammelt nok til det, hvis ikke hadde jeg forsøkt å få til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Først trodde jeg ut fra innlegget at du lå utslått til sengs med influensa, men så ser jeg nedover her at det er helt andre plager du har og disse kan bli langvarige.

Jeg er altså helt uenig med de aller fleste i denne tråden. Det er nå en gang slik her i livet at noen også må jobbe. Å tjene penger til familien er også omsorg, ikke egoisme.

Dere må finne andre og mer lansiktige løsninger på deres problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blæææh

Først trodde jeg ut fra innlegget at du lå utslått til sengs med influensa, men så ser jeg nedover her at det er helt andre plager du har og disse kan bli langvarige.

Jeg er altså helt uenig med de aller fleste i denne tråden. Det er nå en gang slik her i livet at noen også må jobbe. Å tjene penger til familien er også omsorg, ikke egoisme.

Dere må finne andre og mer lansiktige løsninger på deres problem.

Nå er det jo ikke slik at jeg forventer at han skal være hjemme i evigheter, men når jeg overhodet ikke klarer å ta meg av vårt barn er det ikke annet valg.

Om barnet hadde vært eldre, så hadde vi valgt barnehage etc.

Men akkurat nå så har vi ikke det valget.

Men at det ikke er noen langvarig løsning er jeg fullstendig enig i, men man må jo se ann forløpet. Håpet er jo at det skal gå relativt raskt tilbake til at jeg kan ta meg av barnet vårt selv. Det har bare vært den siste uken jeg ikke har klart det, plagene har jeg hatt mye mye lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest drvalley

Nå er det jo ikke slik at jeg forventer at han skal være hjemme i evigheter, men når jeg overhodet ikke klarer å ta meg av vårt barn er det ikke annet valg.

Om barnet hadde vært eldre, så hadde vi valgt barnehage etc.

Men akkurat nå så har vi ikke det valget.

Men at det ikke er noen langvarig løsning er jeg fullstendig enig i, men man må jo se ann forløpet. Håpet er jo at det skal gå relativt raskt tilbake til at jeg kan ta meg av barnet vårt selv. Det har bare vært den siste uken jeg ikke har klart det, plagene har jeg hatt mye mye lenger.

Er det etter anbefaling fra kiropraktor/fysioterapeut at du av hensyn til skuldre og armer har bosatt deg på nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Nå er det jo ikke slik at jeg forventer at han skal være hjemme i evigheter, men når jeg overhodet ikke klarer å ta meg av vårt barn er det ikke annet valg.

Om barnet hadde vært eldre, så hadde vi valgt barnehage etc.

Men akkurat nå så har vi ikke det valget.

Men at det ikke er noen langvarig løsning er jeg fullstendig enig i, men man må jo se ann forløpet. Håpet er jo at det skal gå relativt raskt tilbake til at jeg kan ta meg av barnet vårt selv. Det har bare vært den siste uken jeg ikke har klart det, plagene har jeg hatt mye mye lenger.

Det tror det verste du kan gjøre mot dine plager er pc-bruk.

Uansett ønsker jeg deg god bedring:-)

Ps. Er du sikker på at du ikke har en fødselsdepresjon også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vet det er strengt, men..

Et godt forslag om det hadde vært aktuelt, men jeg skal om så krabbe meg gjennom dagen enn å ha barnet mitt i avlastningshjem. Da får heller han som har skrevet under farskapet ta det ansvaret!

"(...)barnet mitt" og "han som har skrevet under farskapet må ta ansvaret" skriver du, men han _er_ faren, sant? Jeg skjønner at du er sliten og sint, men jeg ville prøvd å bite i meg slike formuleringer om jeg var deg - hakkelov er det siste dere trenger nå.

Jeg tror du må jobbe litt mentalt med dette jeg. Du er plaget og har vært det lenge skriver du, og dere har valgt å få en ny baby i tillegg til en i skolealder fra før. Dere må rett og slett bare regne med at det neste halvannet året også blir tøft, de to første årene etter fødsel er jo jobbige, og størstemann trenger sikkert oppførlging som skolestarter også?

Det som er helt sikkert er at dere må finne en løsning som ikke innebærer at mannen din skal slutte i jobben. Dere må jo leve av noe. Hva med å ringe HomeCare i kommunen din foreksempel? Eller ta kontakt med NAV Trygd og høre hva de kan gjøre for deg i din situasjon med dine plager?

Jeg tror uansett det værste dere kan gjøre er å legge skyld på hverandre. De aller aller fleste med småttiser har noen jobbige år, og dere som har din uførhet å forholde dere til i tillegg må forvente at det ikke blir en dans på roser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når mor pga av sykdom ikke er i stand til å ta vare på babyen i svangerskapspermisjonen, skal hun sykemeldes og permisjonen tas av far. Jeg har ikke lest hele tråden. Vil far miste jobben om han tar permisjon? Eller driver han eget firma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det etter anbefaling fra kiropraktor/fysioterapeut at du av hensyn til skuldre og armer har bosatt deg på nettet?

Det skulle vel ikke være så vanskelig å se at hun er fortvilet og trenger å diskutere med andre hva hun skal gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når mor pga av sykdom ikke er i stand til å ta vare på babyen i svangerskapspermisjonen, skal hun sykemeldes og permisjonen tas av far. Jeg har ikke lest hele tråden. Vil far miste jobben om han tar permisjon? Eller driver han eget firma?

Nok en gang - trådstarter er uføretrygdet og har ikke rett til permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt forslag om det hadde vært aktuelt, men jeg skal om så krabbe meg gjennom dagen enn å ha barnet mitt i avlastningshjem. Da får heller han som har skrevet under farskapet ta det ansvaret!

Det var bare ett av mange forslag jeg hadde....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok mer erfaring med bekkenløsning enn meg, det er mer rygg og nakke som er problemet mitt akkurat nå, selv om det sitter noe i bekkenet også, som ikke ble behandlet under svangerskapet.

Rygg og nakkeproblemene trenger mye trening.

Jeg har hatt bekkenløsning og fått behandling for det, men det var nok ikke det største problemet da jeg fikk barn. Det kom liksom bare oppå det andre.

Men man finner alltid en løsning på ting etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blæææh

Det tror det verste du kan gjøre mot dine plager er pc-bruk.

Uansett ønsker jeg deg god bedring:-)

Ps. Er du sikker på at du ikke har en fødselsdepresjon også?

Pc-bruk er bedre enn det jeg pleier å gjøre hvertfall.

Ikke fødelsdepresjon, mannfolkdepresjon kanskje ;)

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blæææh

Jeg har hatt bekkenløsning og fått behandling for det, men det var nok ikke det største problemet da jeg fikk barn. Det kom liksom bare oppå det andre.

Men man finner alltid en løsning på ting etterhvert.

Ja det er sant, man blir vandt til å forholde seg til nye og vanskelige situasjoner, det tar bare litt tid og frustrasjon og komme dit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan lite om rettigheter rundt sykdom og omsorgsoppgaver, men har du tenkt på å søke om hjemmehjelp? Mulig du ikke har rett på det eller at det ikke går p.g.a. mangel på arbeidskraft, men kan være verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...