Gå til innhold

Hvem vil bo med "svigers"?


Gjest Anita 34

Anbefalte innlegg

Gjest Anita 34

Kjæresten min og jeg har vært sammens i 1 1/2 år, og jeg tenkte på at vi kanskje kunne flytte sammens. Ikke har jeg nevnt det til han og han har ikke nevnt noe til meg. Det virker som om han nesten ikke vil når jeg vet at han flyttet raskt sammens med sin x, og det forholdet varte ganske lenge. Grunnen til at jeg ikke nevner noe til han er at han har leilighet i kjelleren til sin mor og far og der vil ikke jeg bo i en alder av langt over 30 år! Leiligheten hans er for upraktisk og jeg vil heller ikke bo i samme hus som "svigers". Han har fått leiligheten av dem og om han vil flytte aner ikke jeg. Hans x bodde også der i mange år.Etter min mening er det vel få damer som vil bo i samme hus som sine svigerforeldre, eller? Det kan nevnes at de kommende svigerforeldrene er i underkant av 60 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anita 34

Det kommer helt an på sivgerforeldrene. :o)

Nei, det gjør det ikke når jeg synes at leiligheten er upraktisk. Den eneste grunnen til at han bor der slik jeg ser det er at han har fått leiligheten og så hjelper han til med praktiske ting. Sistnevnte kan vel ikke være så vanskelig med en leilighet i nærheten, eller? Det kan vel ikke være mange damer som har ville bodd slik som dette? Jeg synes at man kunne finne sted sammens, men det virker som om han skal/vil bo der han bor....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anita 34

Jeg bor med svigerfar og det går fint:-)

Eller, det er vel egentlig riktigere å si at han bor med oss;-)

Av måten du skriver på så får jeg inntrykk at han er gammel, og det er noe helt annet, etter min mening. Uansett så skal man vel ikke være nødt til å bo i en leilighet man synes er upraktisk? Om den andre parten ikke vil flytte på seg, så mener jeg at han er "vanskelig" og vil få flere problemer uten meg.....Jeg har også egen leilighet og jeg "tvinger" han ikke inn her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av måten du skriver på så får jeg inntrykk at han er gammel, og det er noe helt annet, etter min mening. Uansett så skal man vel ikke være nødt til å bo i en leilighet man synes er upraktisk? Om den andre parten ikke vil flytte på seg, så mener jeg at han er "vanskelig" og vil få flere problemer uten meg.....Jeg har også egen leilighet og jeg "tvinger" han ikke inn her...

''Uansett så skal man vel ikke være nødt til å bo i en leilighet man synes er upraktisk?''

Du er ikke nødt til å bo i denne leiligheten. Du har et valg!

At leiligheten er upraktisk kan man leve med for en stund, men du kan jo velge å bo for deg selv eller med en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av måten du skriver på så får jeg inntrykk at han er gammel, og det er noe helt annet, etter min mening. Uansett så skal man vel ikke være nødt til å bo i en leilighet man synes er upraktisk? Om den andre parten ikke vil flytte på seg, så mener jeg at han er "vanskelig" og vil få flere problemer uten meg.....Jeg har også egen leilighet og jeg "tvinger" han ikke inn her...

Han er 68 og vi har bodd i samme hus i 7 år, så veldig gammel er han ikke.

Men jeg er enig i at det ikke er gunstig å bo i upraktisk leilighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør det ikke når jeg synes at leiligheten er upraktisk. Den eneste grunnen til at han bor der slik jeg ser det er at han har fått leiligheten og så hjelper han til med praktiske ting. Sistnevnte kan vel ikke være så vanskelig med en leilighet i nærheten, eller? Det kan vel ikke være mange damer som har ville bodd slik som dette? Jeg synes at man kunne finne sted sammens, men det virker som om han skal/vil bo der han bor....

Hvorfor vil han bo der? Fordi han bor gratis? Fordi han vil hjelpe foreldrene sine? Fordi han er en mammadalt? Er det fremdeles sånn at mamma vasker hus og klær og lager mat til ham?

Hvis det er sånn at han klarer seg selv, vasker eget tøy og lager egen mat og sånt - kan leiligehten pusses opp / bygges om slik at den blir trivelig for deg? Hadde det gjort noen forskjell om det var noen helt ukjente som bodde i 2. etg eller er det svigerforeldrene som er problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neitakk ville ikke bodd i samme hus som svigers.. Selv om de er aldri så hyggelige. :) Hjemmet mitt (vårt) vil jeg ha for meg selv, det er mitt praivate friområde, og hadde ikke takla å ha nær slekt rett over huet på meg, gjelder mine foreldre også!

Før du ser på dette som et problem bør du kanskje lufte tanken om å flytte sammen først, og hvis det blir aktuelt kan du si du ønsker å kjøpe noe sammen med han, evt. leie. Hva tidligere damer har gjort er ikke relevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville vært meget skeptisk til å flytte i samme hus som svigerforeldre. Og kanskje også noe skeptisk til å flytte sammen med en mann som aldri helt har skapt seg sitt eget hjem (og ikke er helt ung).

Du sier:

''Han har fått leiligheten av dem og om han vil flytte aner ikke jeg. ''

Er det ikke litt rart å tenke på å flytte sammen før du vet noe om dette? Er det kun du som tenker på dette?

Jeg tror ikke du skal bekymre deg over at han flyttet tidlig sammen med eksen, at han ønsker å gjøre ting på annen måte med deg, er jo bare et godt tegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville verken bodd med mine egne eller min manns foreldre på den måten at de kunne se oss hver gang vi kom eller gikk.

Det kan jo hende han ikke har lyst til å ha noen samboer så lenge han bor så nær foreldrene sine, heller. Det kan være en grunn til at han ikke har nevnt det.

Jeg synes ikke du skal bruke så mye energi på dette spørsmålet så lenge det ikke er noe tema dere imellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor med svigerforeldrene mine. Bareat det er motsatt hos oss.. Altså vi eier huset og dem bor i

leiligheten under oss.

Fungerer kjempefint.Kommer helt an på hva man gjør ut av det selv.

Her kjøpte mannen huset, da det begynte å bli vanskelig for dem å sitte med det. Ei slik tomt ville vi aldri funnet et annet sted. Utrolig vakkert. Foreldrene bygget om leiligheten nede, da den var upraktisk for dem å bo i. De har nå en mye mer praktisk leilighet enn vi har, men det blir nok litt forandring her oppe også.

Men igjen... man velger mye selv om hvordan man vil ha det.Man kan se problemer i alt som skjer, eller man kan prøve å tolke tingene positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Nei, det gjør det ikke når jeg synes at leiligheten er upraktisk. Den eneste grunnen til at han bor der slik jeg ser det er at han har fått leiligheten og så hjelper han til med praktiske ting. Sistnevnte kan vel ikke være så vanskelig med en leilighet i nærheten, eller? Det kan vel ikke være mange damer som har ville bodd slik som dette? Jeg synes at man kunne finne sted sammens, men det virker som om han skal/vil bo der han bor....

Hva mener du med at leiligheten er upraktisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Vel, jeg bor i en leilighet i huset til mamma...

Det eneste vi har felles er parkeringen, ellers er inngangen på en annen side av huset enn hennes, det er en etasje mellom oss, vi kan ikke høre eller se hverandre om vi ikke går inn for det, og vi kommer ikke på uanmeldt besøk til hverandre.

Som bustebeisa skriver lenger ned, jeg vil aldri få tilgang på en tomt som dette et annet sted, jeg vil ikke ha råd til å kjøpe noe tilsvarende et annet sted og vi har begge totalrenovert alt til slik vi vil ha det.

Det er en ulempe at hun på et vis kan få med seg alt jeg gjør om hun går inn for det, og at veien til meg for å be om hjelp er kort.

Men det er en fordel at jeg kan få hjelp med datteren min om jeg trenger det, at jeg kan spise middag der om vi får dårlig tid og at det er et annet voksent menneske jeg stoler på i huset.

Så; for meg veier fordelene tyngst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...